Ja myślę ze to jest jednak pewne upraszczanie, mnie bynajmniej w ogóle nie dziwi taka sytuacja na jesli chodzi o gry single player, ale rynek MMO póki co dopiero sie rozrasta i jeśli jest jeszcze okazja dla relatywnie niewielkiego developera na odniesienie masowego sukcesu , to właśnie teraz. Za pare lat już może być za ciasno. Masowe produkowanie klonów niczemu nie służy.
Weźmy nieszczęsne ogame - dobra nie MMO, ale gra online , na starcie miało to więcej dziur niż ser szwajcarski, sypało się częsciej niż Windows95, nie było prawie żadnego supportu ze strony developera (czy raczej tych dwóch studentów którzy to napisali na kolanie
). Ale był to pomysł w miarę nowy i sukces , jak na darmową grę w przeglądarce, kolosalny. Potem powstała cała masa klonów, z których prawie każdy był lepszy i oferował dużo więcej, ale klony pozdychały a w ogame ludzie dalej grają
Fakt że to się odnosi przynajmeniej do rynku europejskiego, w Azji popularność takiej rozrywki jest na zupełnie innym poziomie. Stąd pewnie takie taśmowe , bliźniacze produkcje.