mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 24 sie 2009, 15:10 
Cytuj  
embe napisał(a):
...a ja myslalem ze chodzi o zwykly fun dla gracza :o

W przypadku produktów blizza bardziej o competition.
Po huj jeszcze do tego fun dodawać ? :roll:

Vercin napisał(a):
Czyli mam uzasadnic pomijajac 12 milionow ludzi w wow +10 milionow w bn, ksiazki, figurki, film za 200 milionow, blizzcony, szalenstwo wokol sc w koeri caly esport jaki sie wokol tego zrobil itp No i ofc. wogole zapominamy o tym ze blizzard to nie zawsze byla wielka firma i czesc jakiegos koncernu? Czyli wychodzi na to ze blizzard ne odniosl sukcesu wcale. Maja po prostu farta ze tyle ludzi gra w ich gry(pewnie dzieki marketingowi) i wogole to sa czescia koncernu duzego wiec sie nie liczy.

Poruszę kijem w bagnie: co to jest sukces w branży mmorpg ?
Mała firma z - niech będzie że ja uznaję 500 tys. a inni 300 tys - subskrybentów. Nie wydaje bajońskich sum na blizzcony, zawody, pierdoły które tak kochają gracze. Pracują, robią swoje, mają siano i nie zanosi się że zabraknie. Szykują drugi produkt, mają na to widocznie zasoby i to jest sukces.

Natomiast z molocha jakim jest blizz (choć raczej powinienem pisać vivendi) odeszły już dziesiątki programistów, projektantów itd. z grubą ilością pomysłów, wiedzy ALE zdechli (np. FS), bo nie mieli siana żeby rozruszać machinę marketingową. A jak blizz dojebał że gry są zbyt tanie i należy podnieść ich cenę, to ja się w sumie bardzo z tego cieszę. Indy studios powstanie jak grzybów po deszczu i niech nawet 20% ich produktów dobrnie do wydania trzymając się koncepcji startowych. Będę miał w co grać, a 20$ za super gierę to jest właśnie to.
Przykłady takich to zeno clash czy world of goo, aczkolwiek to single player.


edit: aldatha, czy owi HC to gracze którzy zaczynali na atari/C -> amiga -> PC ?


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2708
Dołączył(a): 10.08.2003
Offline
PostNapisane: 24 sie 2009, 15:26 
Cytuj  
embe napisał(a):
...a ja myslalem ze chodzi o zwykly fun dla gracza :o

no to zapewniaja fun "troche" wiekszej liczbie graczy...

joshe napisał(a):
embe napisał(a):
...a ja myslalem ze chodzi o zwykly fun dla gracza :o

W przypadku produktów blizza bardziej o competition.
Po huj jeszcze do tego fun dodawać ? :roll:

Vercin napisał(a):
Czyli mam uzasadnic pomijajac 12 milionow ludzi w wow +10 milionow w bn, ksiazki, figurki, film za 200 milionow, blizzcony, szalenstwo wokol sc w koeri caly esport jaki sie wokol tego zrobil itp No i ofc. wogole zapominamy o tym ze blizzard to nie zawsze byla wielka firma i czesc jakiegos koncernu? Czyli wychodzi na to ze blizzard ne odniosl sukcesu wcale. Maja po prostu farta ze tyle ludzi gra w ich gry(pewnie dzieki marketingowi) i wogole to sa czescia koncernu duzego wiec sie nie liczy.

Poruszę kijem w bagnie: co to jest sukces w branży mmorpg ?
Mała firma z - niech będzie że ja uznaję 500 tys. a inni 300 tys - subskrybentów. Nie wydaje bajońskich sum na blizzcony, zawody, pierdoły które tak kochają gracze. Pracują, robią swoje, mają siano i nie zanosi się że zabraknie. Szykują drugi produkt, mają na to widocznie zasoby i to jest sukces.

Natomiast z molocha jakim jest blizz (choć raczej powinienem pisać vivendi) odeszły już dziesiątki programistów, projektantów itd. z grubą ilością pomysłów, wiedzy ALE zdechli (np. FS), bo nie mieli siana żeby rozruszać machinę marketingową. A jak blizz dojebał że gry są zbyt tanie i należy podnieść ich cenę, to ja się w sumie bardzo z tego cieszę. Indy studios powstanie jak grzybów po deszczu i niech nawet 20% ich produktów dobrnie do wydania trzymając się koncepcji startowych. Będę miał w co grać, a 20$ za super gierę to jest właśnie to.
Przykłady takich to zeno clash czy world of goo, aczkolwiek to single player.


edit: aldatha, czy owi HC to gracze którzy zaczynali na atari/C -> amiga -> PC ?

No i wlasnie mowie ze tez odniesli sukces ale jednak nie na taka skale co blizzard

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 24 sie 2009, 18:08 
Cytuj  
poniekad tak , hc gracze czyli ci co w wiekszosci sa o stazu przynajmniej te 10 lat aktywnego grania i wiedzy o branzy

joshe teoretycznie to duze pole do popisu dla indy studios , ba ...w grach jako nielicznych galezi rozrywki da sie jeszcze cos wymyslec nowego i sa miejsca na nowych graczy , takie Aventurine potwierdzilo to , ale jak sam napisales to wymaga maretingowej zonglerki

taki scenariusz by mi pasowal :)


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 25 sie 2009, 08:03 
Cytuj  
Ale to że nie odnieśli sukcesu na miarę Blizzarda nie ma znaczenia, dla jednych sukcesem jest wejście na Śnieżkę a dla innych na Mount Everest.

Spójrzmy na CCP , mają stały napływ graczy , mają fundusze na dalszy rozwój DARMOWYCH dodatków do EVE i maja fundusze na nowe projekty, imo tylko w takich firmach możemy pokładać nadzieję na świeże i nowatorskie projekty, bo molochy typu McBlizzard będą teraz wydawać papkę dla mas bo to się świetnie sprzedaje.

*

Posty: 193
Dołączył(a): 22.10.2007
Offline
PostNapisane: 25 sie 2009, 08:49 
Cytuj  
bo CCP postawilo na HC graczy, bo chyba kazdy sie zgodzi ze EVE to nie jest sielanka i gra dla kazdego wow kidsa, a starzy gracze sa stabilni i mocno trzymaja sie tytulow w ktore graja dlatego CCP moze byc spokojne o player base. Pozatym EVE jest jedno nie ma gier podobnych...

Ez.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 25 sie 2009, 09:32 
Cytuj  
Eve jest tylko jedno .. jak na razie ale też jest dobrze rozwijane, problemem w dzisiejszych czasach jest to że wszyscy kopiują "najlepszy" pomysł...


_________________
Mam leniwe szare komórki.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 25 sie 2009, 11:36 
Cytuj  
Bloodleaf napisał(a):
Eve jest tylko jedno .. jak na razie ale też jest dobrze rozwijane, problemem w dzisiejszych czasach jest to że wszyscy kopiują "najlepszy" pomysł...

Nikt dotychasz pomyslu eve nie skopiowal. JGE i Dark Prophecy, to bardziej arcade'owe symulatory mysliwca niz pelnoprawne simy wszystkiego co w kosmosie moze latac.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 128
Dołączył(a): 18.04.2007
Offline
PostNapisane: 28 sie 2009, 22:40 
Cytuj  
Jest jeszcze coś w polityce Blizza typowego zwłaszcza dla amerykańskiego biznesu, nie ważne co wyprodukują ważne, że będzie logo Blizzard im nie zależy na nowych pomysłach, od początku istnienia wydali całe 3 oryginalne gry, osiągnęli zajebistą rozpoznawalność swojego loga i każdy gówniarz w USA na widok gierki, komiksu albo napoju z tym logiem bez zastanowienia wyda kasę.
O namiastce nowatorstwa można zapomnieć nie zaryzykują bo wydanie giery, która z jakiegoś powodu nie spodoba się kilku milionom oznacza cios dla marki zamieci. Także spokojnie można czekać na Starcrafta 8, Diablo 10 w wersji na wszystkie platformy.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 28 sie 2009, 23:27 
Cytuj  
Gilrad napisał(a):
całe 3 oryginalne gry,

-warcraft
-starcraft
-world of warcraft
-diablo
-the lost vikings

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 28 sie 2009, 23:51 
Cytuj  
Zapomniałeś o Blackthorne.

****

Posty: 1569
Dołączył(a): 8.12.2001
Offline
PostNapisane: 29 sie 2009, 09:34 
Cytuj  
Ja do tej pory zaluje ze Games workshop nie sprzedalo Blizzowi licencji na Warhammera fantasy i 40k. To wlasnie przez to mamy debilne lore wowa/sc, z xerowaniem Warhammerow. Z blizza umiejetnoscia robienia wciagajacych gier moznaby pograc w cos konkretnego w swiecie Młotka. No ale GW nie ma farta do licencji, co komus udzielili to wychodzil z tego klops a nie fajna gra ( moze poza dow, ale to tez sie do sc nie umywa).

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 29 sie 2009, 09:59 
Cytuj  
Huba napisał(a):
Ja do tej pory zaluje ze Games workshop nie sprzedalo Blizzowi licencji na Warhammera fantasy i 40k. To wlasnie przez to mamy debilne lore wowa/sc, z xerowaniem Warhammerow. Z blizza umiejetnoscia robienia wciagajacych gier moznaby pograc w cos konkretnego w swiecie Młotka. No ale GW nie ma farta do licencji, co komus udzielili to wychodzil z tego klops a nie fajna gra ( moze poza dow, ale to tez sie do sc nie umywa).

Według mnie DoW (szczegolnie 2), jest lepszy. Cholernie mi sie podoba idea połacznia RTS, HnS i RPG w jedno.

A z drugiej strony jakby blizz mial tak samo gwalcic flufff wfb jak warcrafta to ja podziekuje jednak.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1569
Dołączył(a): 8.12.2001
Offline
PostNapisane: 29 sie 2009, 11:02 
Cytuj  
Gry zawsze gwalca fluff. WAR Mythica tez. Orki i Delfy w miescie chaosu? WTF? And so on. Pozatym blizz moze dowolnie gwalcic swoje lore bo jest jego. Licencja natomiast zobowiazuje.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 29 sie 2009, 13:22 
Cytuj  
No ale uczciwie powiedziawszy, o ile nie podobają mi się Taureni Paladyni to jednak interesująca jest Blizzardowska akrobatyka w celu uzasadnienia ich istnienia. No prawde mówiąc, trudno sie jest do niej przyczepić.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 29 sie 2009, 14:55 
Cytuj  
Dana napisał(a):
No ale uczciwie powiedziawszy, o ile nie podobają mi się Taureni Paladyni to jednak interesująca jest Blizzardowska akrobatyka w celu uzasadnienia ich istnienia. No prawde mówiąc, trudno sie jest do niej przyczepić.

Slyszalem, ze to nestor ich namowil.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.