Kartis napisał(a):
Różnica w kosztach jest rzeczywiście ogromna, ale przychody z produkcji mmo też są odpowiednio większe. Zwróć też uwagę na SW:TOR, jak narazie po opisach przypomina właśnie hybrydę mmo z single playerowym RPG.
Różnica jest ogromna ale z innej strony powiedziec trzeba ze gracze mmo stają się coraz bardziej wymagający. Widac to po zatrzymaniu fali wzrostu WoW, failach kolejnych "nowinek" i batach które dostają co pewniejsi za swoje produkcje twórcy. Co ciekawe stara ale jara UO ma na oficjalce ponad 100k aktywnych kont, gdy wiele młodszych i bardziej zaawansowanych produkcji albo takim wynikiem poszczycić się aktualnie nie moze albo juz z obiegu wypadło.
Ja osobiście czekam na SWTOR mając na półce trzy pozycje które miały mi starczyc na czas oczekiwania do tego pierwszego kwartału 2011. SWG już jednak wypadło (nie widze przyszłosci dla tej gry, napewno nie po wejsciu TOR), WOW (w który ostatnio coraz rzadziej zaglądam i gdzie - z uwagi na masową smarkaterię i ogólny trend - "end of quest = thx for group" - zastanawiam sie nad zawieszeniem konta) oraz LOTRO własnie. LOTRO - głownie z uwagi na powazne, dojrzałe community - kórego istnienia nikt chyba nie kwestionuje.
Co do mojego twierdzenia ze BIOWARE zrobi z SWTOR dobry produkt, wątpliwości nie mam - chociazby z powodu podejścia - wolą przesunąc premiere nawet betę aniżeli oddać w ręce nieukończone dzieło które zrazić moze graczy (jako miało to miejsce w AOC ale tez np w WAR). Watpliwosci mam natomiast czy aby cała ta akcja z darmowym pogrywaniem nie wpłynie spadkowo na wartośc kont z lifetime. Do tej pory była to raczej dobra inwestycja - z tego co wiem nie traciło się na tym przy ewentualnym resell - szczególnie mając status foundera (i rabat z tego tytułu). Pozostaje zapytać jak będzie to wyglądało teraz?