mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 203  Następna strona
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 18:40 
Cytuj  
SW TOR = fail
GW 2 = win

Koniec kropka. A to co pan od "darmowych" freeszardow napisal wyzej to stek bzdur i idiotyzmow. Najlepsze jest to:

"GW2 wyjdzie, zrobi wynik rzędu GW1 (może cośtam przybędzie ale i ubędzie [ja np GW1 kupiłem, a dwójki nie kupię]) i tak juz zostanie. SWTOR jeżeli tylko kupią fanboye SW i byli gracze SWG + ciekawscy narzekający na brak sieciówek w klimatach sci-fi - osiagnie ciekawy wynik sprzedaży, a o zatrzymanie graczy to Bioware juz zadba . Wazne by na starcie gra nie była zasrana bugami "

Jestes wogole swiadomy ze GW ma na koncie prawie 6 milionow sprzedanych pudelek? Wynik, ktorego zadna gra MMO oprocz WoW nie osiagnela i przypuszczalnie nie osiagnie. Do tego GW2 bedzie "kup i graj ile chcesz" - o ta gre beda sie zabijac. : )
A jesli TORa sprzeda sie tyle ile piszesz to bedzie ze 2-3 miliony kopii i koniec. Jak dobrze pojdzie. Po miesiacu subskrypcje zaczna spadac bo to nawet MMO nie jest za bardzo. Robienie z tego gry opartej na subskrypcji to bedzie gwozdz do trumny TOR. W modelu biznesowym ala GW gra by sie obronila ale jako "pelnoprawne" MMO wyglada atm zalosnie.

"I szczerze wątpie czy GW2 - nawet zakładając ze będzie grą dobrą - nawiąże zwycięską walkę ze walczacymi o rynek pozycjami płatnymi (jaką jest np wow i ma być swtor) za którą stoją całe armie developerów jak i z rosnąca rzeszą f2p."
Tak jakby za GW2 nie stala armia developerow i gigantyczny budzet. To jest NCSoft - jeden z potentatow na rynku MMO. I GW2 jest dla nich oczkiem w glowie bo jest ich przepustka na rynek zachodni (do teraz slabo im szlo - min. Aion) - mozesz to poczytac w wywiadach. A kasa wlozona w gre bylo widac w demie GW2 w kazdym pikselku - animacje, poziom artystyczny, design, cinematici... wszytko poziom AAA. Ogladajac filmiki z TOR (budzet 300mln baksow) chce sie krzyknac "Gdzie jest kurwa moje trzysta baniek?" Bo napewno nie w tych filmach.

"Ogólnie to proponowałbym mimo wszystko aby z oceną, iż nie wydana jeszcze gra to KUPA wstrzymac się do daty premiery+ 6 miesięcy.
"

Ze 3 lata minimum imho lol. I jeszcze potem podanie do devsow czy laskawie pozola mi nazwac ich gre kupa bo moze za rok ja skoncza/naprawia. Oceniamy to co widzimy atm - a to wyglada jak kupa.
I jesli wydadza gre w takim stanie, z takimi animacjami i dretwota jak na tych filmach to TOR powalczy z WoW o rynek.... tak jak AOC i WAR i AION - przez miesiac.

Tako rzecze ja - Krol Julian i tako bedzie. : )

***
Avatar użytkownika

Posty: 927
Dołączył(a): 26.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 19:36 
Cytuj  
Ze zacytuje cos specjalisto od komercyjnych sukcesów MMO.

GW jest na szarym końcu zysków generowanych dla NCSoft, przynosząc marne 3.5mil USD. Jest to wynik słaby biorąc pod uwagę ilość graczy i potrzebną w związku z tym infrastrukturę. Zgodnie z opublikowanym raportem Aion w bardzo krótkim czasie i na mniejsza skalę zarobił dwa razy tyle. Sytuacja coraz bardziej przypomina taką, w której z przyczyn ekonomicznych (niezależnych od twórców jak kryzys i zależnych jak zły pomysł na zarobek) GW2 zostanie wydane dla samego faktu wydania go, a produktem flagowym będzie Lineage i Aion.

i cos jeszcze:

NCSoft w samym tylko 4 kwartale minionego roku zanotowało przychód netto w wysokości 71 miliardów KRW* (61,5 miliona USD). Względem tego samego okresu w 2008, jest to skok aż o 1100%! Natomiast przychód netto za cały rok wyniósł 185,4 miliarda KRW (159,5 miliona USD) i jest to zmiana o 740% względem 2008. Gdzie szukać winowajcy?

To oczywiście Aion, którego sprzedaż osiągnęła już pułap 252 miliardów KRW (217,3 miliona USD). Trzeba jednak zaznaczyć, że nie działał on w pojedynkę. NCSoftowi udało się jakimś cudem reanimować zainteresowanie Lineage'em 1, którego sprzedaż w ostatnim kwartale roku skoczyła o niemal 200% w górę względem kwartału trzeciego. Smuci nieco fakt, że Guild Wars powoli gaśnie w tych zestawieniach - w zeszłym roku zyski z tego MMO zmalały o 35%, a w tym przewiduje się dalszy spadek i to o aż 45%.


*ziew
Oczkiem w głowie to moze i dla nich jest ale kilka pozycji z których maja 90+% obecnego budżetu. Gierke 2fp wydadzą zapewne dla zysku z fanboyów ale nie licz ze będa ową produkcje traktowali jako priorytet.
A to ze ktoś tak gada w wywiadach by podniecić gawiedź - normalka :)


_________________
Peace is a lie. There is only passion.


Ostatnio edytowano 25 gru 2010, 19:46 przez Fenris, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 19:44 
Cytuj  
Powinienes jeszcze sie domyslic wraz z autorem tego artykulu, ze te wyniki finansowe to glownie rynek azjatycki. Na zachodzie Lineage, Aion i inny koreanski crap, jest zwczajnym niszowym crapem, w ktory praktycznie nikt nie gra.

GW1 podobnie jak GW2 jest skierowane na rynek zachodni to po pierwsze.

Po drugie rozwoj GW1 juz sie praktycznie zatrzymał i pełne siły przerobowe ida w GW2. Jak kuwa, gra moze generowac zyski skoro sie nie rozwija ?

Nie wiem kto pisze te artykly, ale chyba powinien wrocic do podstawowki..


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 19:53 
Cytuj  
Juz nie mowiac ze GW jak gra B2P nie generuje STALEGO dochodu tak jak MMO oparte na subskrypcji.

Ja tez moge napisac artykul o przychodach z GW1:

Styczen 2011 - Wychodzi 5ta kampania do GW - przychody liczone w dziesiatkach milionow USD!! Weee! Gra jest super i jest komercyjnym sukcesem.

Luty 2011 - Kto mial kupic ten kupil - sprzedaz spada o 90% (tak jak w wiekszosci tytulow). PRZYCHODY z GW maleja o 90% !!!!! OMG!! We are doomed! Zamykamy serwery.

Takie to sa artykuly. :wtf:

A NCSoft w przypadku GW2 nie chodzi tylko o kase misiu. Ta gra przypuszczalnie nie wygeneruje takich dochodw jak Aion w Azji czy WoW. Chodzi tez o zdobycie wiernego playerbase w Europie/US, o zmienienie wizerunku firmy z "robimy koreanskie grindfesty" na "[potrafimy tez zrobic gre ktora trafi w gusta zachodniego gracza", itd.... Kasy to oni maja az nadto z Lineagow, Aiona w Azji i innych gierek.
Jesli GW2 okaze sie sukcesem i firma zdobedzie zaufanie zachodniego rynku nie wiatpie ze calkiem szybko pojawi sie nowa gra od NcSoft skierowana glownie za zachodni rynek - tym raze juz z abonamentem.

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 20:13 
Cytuj  
Data wydania Guild Wars
28 kwietnia 2005


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 927
Dołączył(a): 26.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 20:26 
Cytuj  
Kabraxis napisał(a):
Ja tez moge napisac artykul o przychodach z GW1:

Styczen 2011 - Wychodzi 5ta kampania do GW - przychody liczone w dziesiatkach milionow USD!! Weee! Gra jest super i jest komercyjnym sukcesem.

Luty 2011 - Kto mial kupic ten kupil - sprzedaz spada o 90% (tak jak w wiekszosci tytulow). PRZYCHODY z GW maleja o 90% !!!!! OMG!! We are doomed! Zamykamy serwery.

Taki to jest artykul. :wtf:


Kabraxas - szczerze cenię Ciebie jako długoletniego forumowicza (Ty zaczałes od ujezdzania po mnie) nie mniej proszę abyś dostrzegł jedną kwestię.
EA wspólnie z BIOWARE kieruje gro swoich sił i kasy w jedyny de facto liczący się juz produkt MMO w swojej stajni - SWTOR. Po premierze tak pewnie pozostanie, bo trudno olac cos na co wydaje się na wstępie 350 milionów $. Czas pokaże czy ryzyko popłynięcia całej korporacji na jednym failu to wystarczający motywator by zapierdalać przy rozwoju gry.
Mysle, że tak skoro devsi stale rozbudowują mechanikę gry pod kątem czasookresu rozgrywki i odnosze wrażenie - czynią to nawet kosztem nakładów na grafiki. Nieliniowość fabuły i zachowań w interakcji z NPC questowymi dotatkowo utwierdza mnie w przekonaniu że tak własnie jest.

NC ma w swojej stajni kilka koni, z których dwa-trzy przynoszą i będą przynosic regularna kasę a jeden - wziorem GW1 - tworzą dla kasy z boxów. Co w Twojej ocenie dla przedsiebiorcy w takim wypadku jest priorytetem i któremy z produktów w związku z tym przypisac można szanse na dłuższą zywotnośc? Ja stawiam na pozycję która generuje dochody bo zwyczajnie nie wierzę aby jakakolwiek firma zastanawiając się gdzie wrzucić wolne środki - inwestowała je tam gdzie spodziewany zysk jest niższy. Blizz już to zrozumiał i poki co tkwi w okopach WOW'a , NC pewnie też skumał skoro nie spieszy im się z premierą GW2 odkładaną de facto od końca 2009 roku nie szczędząc jednak w tym czasie sił na Aion i Lineage.
Taką polityke potwierdza fragment artykułu z serwisu gram z 2009 roku cyt:

Firma NCsoft ogłosiła raport z czwartego kwartału ubiegłego roku. Pokazuje on, że spółka, pomimo 11-procentowego wzrostu sprzedaży jej produktów w porównaniu z tym samym okresem z roku ubiegłego, zantowała przychody o 22% mniejsze. Jest to spowodowane przede wszystkim wyższymi kosztami marketingu.

Oprócz informacji stricte finansowych pojawiły się też doniesienia dotyczące projektów, nad którymi pracuje obecnie NCsoft.Niepocieszeni będą gracze oczekujący na drugą część Guild Wars. Wielu fanów żywiło nadzieję, że tytuł ten ukaże się jeszcze w 2009 roku, tymczasem wstępnie datę premiery ustalono na 2010-2011 rok. Producent większą wagę przywiązuje bowiem do innego MMO, zatytułowanego Aion.

To właśnie ta pozycja okazała się wielkim sukcesem w Korei Południowej. NCsoft pragnie, by gra święciła także triumfy w innych rejonach świata, dlatego chce jak najlepiej przygotować się do premiery w poszczególnych państwach. Aion ma zadebiutować w Japonii i Tajwanie w trzecim, a w Ameryce Północnej i Europie - czwartym kwartale tego roku.

Prowadzenie szeroko zakrojonych kampanii reklamowych obu produkcji jednocześnie byłoby ponad siły finansowe NCsoftu. Siłą rzeczy zdecydowano się więc odpuścić jedną z gier, by móc w pełni skoncentrować się na tej drugiej.


Sam dochód z boxów to zwyczajnie za mało aby utrzymac przez lata grę przy zyciu. Wynika to z konieczności ponoszenia olbrzymich regularnych, comiesięcznych nakładów na infrastrukturę,zaplecze techniczne, personel i marketing. No chyba że zrobią w GW2 jakiś zmyslny item shop i będzie tam mozna kupowac sobie rózne popierdółki.
Z tego tez powodu przy założeniu ze gra ma polegac na kupieniu pudełka i graniu za free do konca projektu - nie daję jej dłuższych perspektyw rozwoju w starciu z produktami abonamentowymi oraz posiadającymi inne zrodło stałych przychodów.


_________________
Peace is a lie. There is only passion.


Ostatnio edytowano 25 gru 2010, 20:35 przez Fenris, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 20:35 
Cytuj  
Cytuj:
NC pewnie też skumał skoro nie spieszy im się z premierą GW2 odkładaną de facto od 2009 roku nie szczędząc jednak w tym czasie sił na Aion i Lineage.

Jeden cytat w ktorym odkladaja premiera, ktora nawet nie zostala zapowiedziana ?
Skoro tak malo im zalezy dlaczego w ArenaNET pracuje ponad 150 osob ?
Przy twojej filozofii, utrzymanie takiego zespolu jest przeciez marnotrstwem (na same pensje idzie pewnie z 1.5mln $), nie wspominajac o innych kosztach..

Cytuj:
Sam dochód z boxów to zwyczajnie za mało aby utrzymac przez lata grę przy zyciu. Wynika to z konieczności ponoszenia olbrzymich nakładów na infrastrukturę i zaplecze techniczne.

Jakies zestawienie ile dokladnie kosztuje utrzymanie gry ? Bo ja tam w sumie nie wiem ile to moze kosztować. Blizzad na rozwoj wowa wydal do tej pory 100mln $. Relatywnie malo.
Nie wydaje mi sie zeby utrymanie samego zaplecza bylo az tak kosztowe. Co innego rozwoj gry.

Cytuj:
Z tego tez powodu przy założeniu ze gra ma polegac na kupieniu pudełka i graniu za free do konca projektu - nie daję jej dłuższych perspektyw rozwoju w starciu z produktami abonamentowymi oraz posiadającymi inne zrodło stałych przychodów.

A kto mowi o braku stalych przychodow. Wiesz ze istnieje cos takiego jak Expansiony ? Tak samo jak w GW1 byly zrodlem mniej lub bardziej regularnego przychodu.


Przykro to mowic, ale narazie podajesz informacje wyssane z palca. To juz nawet nie jest komentowanie gownianych filmikow z gry.. To sa wymyslone spekulacje, na podstawie innych wymyslonych spekulacji.

[quote]Taką polityke potwierdza fragment artykułu z serwisu gram z 2009 roku cyt: [quote]
Bogowie widza i nie grzmia.. Moze zauwazyles ze od tego czasu Aion okazal sie spektakularnym failem.. Moze zauwazyles, ze to tylko spekulacje ? Przypuszczam ze nie..
I moze wkoncu zauwazyles, ze ArenaNET nie ma nic wspolnego z innymi projektami NCSoft ?

Selektywne dobieranie i intepretowanie informacji pod swoja teorie to mozesz wciskac w kolku rozancowym.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 927
Dołączył(a): 26.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 21:12 
Cytuj  
W selektywnym dobieraniu argumentów to raczej powinieneś miec uwagi do siebie. Bo póki co rozpisujesz się duzo o wadach gry której jeszcze nie ma chwaląc pod niebiosa inną któej równiez jeszcze nie wydano. No ale sam pisałeś ze fanboya nie ma co przekonywac - może chodziło o Ciebie :).

Co do uwagi odnosnie obsów premiery GW 2 z 2009 roku
http://www.joystiq.com/2009/02/15/guild ... 2010-2011/
http://www.shacknews.com/onearticle.x/57254
Takich artykułów znajdziesz w sieci od groma.
W jednym jest nawet mowa o pierwotnej premierze w 2 połowie 2008. Spekuluje?

Co do ArenaNet - skoro mają zespół to widać uznali ze z boxów zarobią więcej niz wydadza na projekt. Jakbys nie kamał - podobny cel mają wydawcy wszystkich gier singleplayer, co nie znaczy że planuja utrzymac serwery przez kolejnych 5 czy 10 lat w fazie rozwojowej.

Expansions - owszem , pod warunkiem że podstawka zatrzyma ludzi na dłużej niz miesiąc-dwa, ale nawet zakładając owe rozszerzenia , trudno planować ich wydawanie co np. kwartał :). Jak nie wiesz co mam na mysli to sprawdz jaki % w dochodach blizza z WOW stanowi abonament a jaki boxy (dodatki). Zrozumiesz, że i tu nie spekuluję.

Co do kosztów utrzymania infrastruktury WOW - to Ty tu raczej bierzesz cyfry z sufitu. Tylko za pierwsze 4 lata (2004-2008) blizz, na infrastrukture i serwis konsumenta oraz obsługe projektu wydał 200 + milionów $ (zródło np. http://kotaku.com/5050300/how-much-has- ... ince-2004; http://ve3d.ign.com/articles/news/41586 ... o-Maintain). W cyfrze tej z tego co widzę nie ujeto natomiast kosztów marketingu i promocji - co równiez stanowi spore koszty.Teraz porównaj to sobie do zysków z GW.

Tyle tytułem moich rzekomych spekulacji.


_________________
Peace is a lie. There is only passion.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 21:27 
Cytuj  
Cytuj:
Expansions - owszem , pod warunkiem że podstawka zatrzyma ludzi na dłużej niz miesiąc-dwa, ale nawet zakładając owe rozszerzenia , trudno planować ich wydawanie co np. kwartał . Jak nie wiesz co mam na mysli to sprawdz jaki % w dochodach blizza z WOW stanowi abonament a jaki boxy (dodatki). Zrozumiesz, że i tu nie spekuluję.

Podstawka wogole nie musi zatrzymywac ludzi. Kupujesz i grasz. Albo nie grasz. A potem kupujesz expa i grasz znowu 2-3 miesiace i ci sie nudzi.

Co do uwagi odnosnie obsów premiery GW 2 z 2009 roku
http://www.joystiq.com/2009/02/15/guild ... 2010-2011/
http://www.shacknews.com/onearticle.x/57254[/quote]
No sry a bylo kiedys wogole jakies OFICJALNE info na temat planowanej daty premiery ? Bo ja nigdy takiego nie widzialem. Ludzie sami sobie wmowili ze gra mialabyc tam kiedys wydana ;o.

Cytuj:
Co do kosztów utrzymania infrastruktury WOW - to Ty tu raczej bierzesz cyfry z sufitu. Tylko za pierwsze 4 lata (2004-2008) blizz, na infrastrukture i serwis konsumenta oraz obsługe projektu wydał 200 + milionów $ (zródło np. http://kotaku.com/5050300/how-much-has- ... ince-2004; http://ve3d.ign.com/articles/news/41586 ... o-Maintain). Teraz porównaj to sobie do zysków z GW.

No ok pomylilem sie o 100mln. Ale.. Zobacz ilu graczy ma WoW ? Ile jest serwerow, innymi slowy jak ta gra jest wielka ? Po drugie 200mln rozlozone na 4 lata, to naprawde IMO niski koszt utrzymania przy tak ogromnym projekcie. A po drugie nie ma napisane jak te koszty wzrastaly i sie rozkladaly na lata.

Wiec tak. To sa twoje rzekome spekulacje ;p.

Cytuj:
W selektywnym dobieraniu argumentów to raczej powinieneś miec uwagi do siebie. Bo póki co rozpisujesz się duzo o wadach gry której jeszcze nie ma chwaląc pod niebiosa inną któej równiez jeszcze nie wydano. No ale sam pisałeś ze fanboya nie ma co przekonywac - może chodziło o Ciebie .

Ano rozipsuje sie na temat wad ktore WIDZE. GW2 tez ma wady i o nich notabene pisalem, ale przynajmniej wyglada to duzo bardziej zachecajaco, niz to co widac po SWTOR narazie.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 10854
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 21:38 
Cytuj  
SWTOR wyglaga kiepsko, ale i tak 100 razy lepiej niz taki crap RIFT i na pewno osiagnie duzo wiekszy sukces.


_________________



***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 21:57 
Cytuj  
Że też ci się chce Huragan ciągle te suchary napierdalać. Kiedyś przynajmniej trollowanie ci wychodziło, teraz twoje posty są czerstwe i puste.

A co do dyskusji: uważam za wielce zabawne fakt, że (bazując na dostępnych materiałach) ta "f2p gierka Guild Wars 2, która nie jest nawet priorytetem dla NCsoft" po prostu wgniata w ziemię i odlewa się na "Najważniejszy dla Bioware i EA oraz najbardziej kosztowny MMO wszechczasów".


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10854
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 21:59 
Cytuj  
Razoth, przekonasz sie, ze po pierwszym darmowym miesiacu nikt juz nie bedzie pamietal jakiegos tam RIFTa czy Terry... a SWTOR bedzie sie sprzedawal jak cieple buleczki bo Star Wars to legenda i zawsze znajdzie chetnych :)


_________________



***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 22:03 
Cytuj  
Na temat RIFTA wypowiem się jak zagram i dowiem czegoś więcej na temat endgame gameplay. Na razię śledzę rozwój wydarzeń, tak samo jak w przypadku TOR czy GW2.

Nie będę się kłócił - też jestem zdania, że TOR sprzeda się lepiej niż RIFT (tylko i wyłącznie ze względu na Star Wars w nazwie i marketing) ale co do liczby subskrypcji po kilku miesiącach już mógłbym dyskutować.

Dlatego bawią mnie posty IcE'a który udolnie odbija piłeczkę od dostępnych materiałów na temat gry w stronę spekulacji na temat sprzedaży i przyszłości TOR i GW. Fanboy w czystej postaci. Sorry, ale jeżeli z oficjalnych materiałów, wypuszczanych przez samych twórców wynika, że gra prezentuje się po prostu chujowo, to chyba mam prawo zabrać zdanie w tej kwestii, prezentując przy okazji stosowne argumenty. Co też zawsze staram się czynić.

I nigdy nie piszę na temat jakiejś gry przed premierą, że będzie failem. Bo nie wszystko jestem w stanie zrozumieć. Dla przykładu - jak taki crap jak WoW ciągle utrzymuje się na szczycie najpopularniejszych MMO, bo dla mnie ta gra to gówno przysypane metrem mułu, a mimo to ma się świetnie i stanowi główne źródło utrzymania dla Blizzarda.

Tym samym może stać się TOR dla Bioware, ale moje zdanie co do gry może się diametralnie różnić od tych co w nią grają i nie obchodzi mnie za bardzo ilość sprzedanych pudełek czy aktywnych subskrypcji.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.


Ostatnio edytowano 25 gru 2010, 22:10 przez Razoth, łącznie edytowano 2 razy
***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 22:08 
Cytuj  
jesli bedzie fun z robienia questow ze znajomymi, plus jakies pvp do tego, to mysle, ze bedzie szansa na utrzymanie stalej bazy fanow.

***
Avatar użytkownika

Posty: 927
Dołączył(a): 26.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 gru 2010, 22:58 
Cytuj  
Razoth napisał(a):
Dla przykładu - jak taki crap jak WoW ciągle utrzymuje się na szczycie najpopularniejszych MMO, bo dla mnie ta gra to gówno przysypane metrem mułu, a mimo to ma się świetnie i stanowi główne źródło utrzymania dla Blizzarda.


Zapewne Armia USmanów, oczekujących z natury nieskomplikowanej rozgrywki w postaci wykonywania sztampowych questów najlepiej za rączke allakhazam :) Do tego dochodzi rzesza farmerów z Chin dostarczających gold Usmanom i rosnąca w siłę grupa ojrofanów którzy kierują się z jednej strony klimatem świata warcrafta a z drugiej możliwościami rozwojowymi blizza.

Zauwazcie , że w okresie w którym WoW wchodził na rynek, istniało mało rozbudowanych gier MMO (był to czas gdy od lat rynek MMO dzieliły między siebie UO, DAOC, EQ i SWG). Ludzie byli już ówczas nieco znudzeni, WoW wprowadzał wiele nowych rozwiązań (ludzie sikali np ze tyle tu questów z nagrodami) a Blizzard zdrowo sypnął kasą na reklamy i marketing osiagajac w 1 roku niemal 4 miliony subskrypcji. W efekcie WOW w bardzo krótkim czasie stał się najbardziej dostepną pozycją na sklepowych półkach (podczas gdy EQ i DAOC mozna było czesto w sklepach szukac ze świecą a UO i SWG pojawiły sie np w Polsce w bardzo limitowanym nakładzie). Tym sposobem WOW ściagnał wielu graczy którzy wczesniej z mmo mieli mało wspólnego. A teraz ściąga jako najbardziej popularna gra na świecie. Kto tu trafi i komu przypadnie gra do gustu - zostaje nie rozglądając się dalej.

Dotarłem niedawno do informacji nt. aktualnego rozkładu graczy w świecie. Wyszło ze aktywnych subskrypcji z Eu jest obecnie niecałe 2 miliony, w ameryce nieco ponad 3 mln, około miliona to japy , taiwan i inne rozwiniete kraje wschodu, reszta to chiniole (co ciekawe po zblokowaniu WOW w Chinach playerbase wow spadł z 11.5 do 6.5 miliona :) ).

Myśle, ze sukces WOW'a tak naprawdę tkwi w popularności gry na wszystkich kontynentach. Popularności, która jest efektem trafienia z konkretnym produktem w dobry termin wydawniczy. Jest to chyba pierwsza gra sieciowa która ściagneła zarówno graczy z eu, us jak i japów. Wczesniej nie zdarzały się przypadki gdy jedna pozycja trafiała w gusta tak wielu róznych kultur. Inna sprawa ze od czasu wotlik peak gry stoi na podobnym poziomie (graczy nadal przybywa ale i sporo ubywa).

W mojej ocenie ze wszystkich gier których wydanie zapowiedziano to własnie SWTOR (i może jeszcze - Warhammer 40K) ma szanse pozyskać tak szerokie międzynarodowo zainteresowanie jak WOW. Oczywiście w duzym stopniu na bazie popularności Gwiezdnych Wojen i niekoniecznie z wynikiem 12 mln subskrybentów po 6 latach :).


_________________
Peace is a lie. There is only passion.

******

Posty: 4017
Dołączył(a): 26.02.2005
Offline
PostNapisane: 26 gru 2010, 00:07 
Cytuj  
Kabraxis napisał(a):
GW 2 = win


a kogo obchodzi jakiś koreański crap dla onanizatorów i fanów h&s ?


srsly, jak nie dorosłeś do płacenia za mmo to powinieneś zostać przy single


_________________
Friends come and go, but enemies accumulate.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 gru 2010, 00:33 
Cytuj  
Enhu napisał(a):
Kabraxis napisał(a):
GW 2 = win


a kogo obchodzi jakiś koreański crap dla onanizatorów i fanów h&s ?


srsly, jak nie dorosłeś do płacenia za mmo to powinieneś zostać przy single

A kogo obchodzi pseudo wow z laserami ktore strzelaja jakby byly w systemie turowym ?


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 604
Dołączył(a): 3.12.2008
Offline
PostNapisane: 26 gru 2010, 08:16 
Cytuj  
Przeciez GW2 to syf z chin , pierwszy gameplay i skreslic>zamalowac na bialo , jaraja sie tym gownem gnoje co nie maja za duzo siana , SWTOR sprzeda sie za same universum i BioWare , moze byc totalnym crapem a i tak bedzie to wielki sukces komercyjny wystarczy zobaczyc ile ludu sie tym jara na mmorpg.com , gdzie swtor topuje ratingi ,

Guild Wars 2 :wtf: > szajs jak GW1

jeszcze raz ktos powie ze postacie w wowie to pokemony a sprzedam wszsytko , kupie karabin i zapierdole :

http://www.youtube.com/watch?v=9mXF0cYkltw

w GW2 sa 10000% same pokemony i to playable ,komu moze sie w ogole podobac taki szajs ? moj3letni brachol cioteczny ma takie pluszaki :wtf:

Inside FanBOju dodaj jeszcze ze GW2 to bedzie nowy wow killer i bedzie OBŁED na maxa

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 26 gru 2010, 09:37 
Cytuj  
jesteś pojebany i w wowie postacie to pokemony


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 720
Dołączył(a): 12.12.2004
Offline
PostNapisane: 26 gru 2010, 10:01 
Cytuj  
Niah napisał(a):
jesteś pojebany i w wowie postacie to pokemony


HaH ... akurat w tej kwesti 100% TRUE :)

A GW2 moze byc niezle, IMO lepsze od WOW'a na bank :P


_________________
Obrazek

Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 203  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.