mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 809 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
***

Posty: 654
Dołączył(a): 8.12.2006
Offline
PostNapisane: 23 gru 2011, 16:42 
Cytuj  
Wiesz, cs jest banalny do opanowania ale ekstremalnie trudny do wymasterowania, nie wspominając już o ścisłej czołówce sceny.

na skill factor w cs składa się ogromna ilość drobiazgów:

- Granie na słuch - jedno tupnięcie często wystarczy do zabicia przeciwnika przez ścianę jeśli potrafimy go prawidłowo zlokalizować i nie mówię tu o ślepym nawalaniu w kartonową ściankę, ale o co bardziej skomplikowanych wallbangach.
- Wallbangi, nie tylko te znane ale i te opierające się na odpowiednim timingu na danej mapie + połączenie tego z grą na słuch.
- movement - tutaj dość szeroko, od odpowiedniego wychylania się zza winkla jak i granie z celownikiem chodzącym po krawędziach w trakcie wychylania się. Odpowiednie strafe jumpy, fake jumpy zza rogów by wyindukować strzał z awp przeciwnika i spokojnie wejść w czasie jego realoda. Nie mówiąc już o płynnym poruszaniu się po mapach.
- obsługa granatów, niby takie proste ale i ona wymaga sporej wiedzy na temat mapy i timingu na mapie, jak rzucić FB by przeciwnik nie był w stanie się obrócić i został oślepiony na 100% bez wykorzystania błędów na mapach. Fake SG za miast FB, znajomość każdej ściany tak by granaty zawsze leciał tam gdzie chcemy, bez względu na naszą pozycję, to czy biegniemy, czy stoimy.
- Recoil - tutaj jest chyba najgorzej, AK, M4, USP, Famas, Galil etc, nauka kontroli recoila i dojście w tym do perfekcji zajmuje ogromną ilość czasu i potrzebne jest ogromne doświadczenie.
- Ogranie - nic innego jak doświadczenie, znajomość pozycji, kątów do strzelania, ścian nadających się do skanowania, dojście do perfekcyjnego timingu (czasami nie trzeba ani słyszeć, ani widzieć gdzie jest przeciwnik by zabić 1-2 oponentów, nawet 1 strzałem z awp przez scianę z 2 końca mapy co nie jest żadnym wyczynem tylko pewnego rodzaju normą na wysokim poziomie)



Skill factor w cs jest ogromny, ale potrzeba ogromną ilość czasu by wyłapać pewne drobiazgi dające nam realną przewagę nad przeciwnikami.



Jasne grając FFA 3-4 razy w tygodniu nikt tego nie ogarnie i nawet nie będzie zdawał sobie sprawy z ilości dupereli dających przewagę, wpadnie na server gość grający 5-10lat w cs'a pozamiata i pleb zaczyna płakać "hax" a bardzo często jest to gracz z ogromnym doświadczeniem.
Po roku 1-2 latach intensywnej gry w cs'a(mam na myśli +3-4h dziennie, praktycznie codziennego grania cw/pcw/esl etc) niszczysz wszystkie teamy na swojej drodze, wpadają goście znający grę troszkę lepiej od ciebie i cały twój team dostaje wpierdziel do 0, to jest różnica w skillu nie jakaś kosmiczna, ot drobiazgi.

Tak było w 1.6 - css grałem raptem rok więc się nie wypowiem aż tak wylewnie, ale gdy jakiś team przechodził na css( ten już był 1-2 lata na rynku) ludzie z 1.6 niszczyli scene css i wracali do 1.6)
Jak będzie z cs:go ? ocenię dopiero po 1 roku gry, nie wcześniej.


I piszę to wszystko jako gracz z 10 letnim doświadczeniem w cs'a.
Jedyna gra posiadająca podobny skill factor wymagany do bycia pro to Q z CPMA( o ut 99 celowo nie wspominam), reszta nawet nie podchodzi do tego poziomu.


_________________
Elysium Project pvp: Vsqe

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 13.09.2006
Offline
PostNapisane: 23 gru 2011, 17:14 
Cytuj  
zaboleq nie grales ani meczy w csa, ani w bfa3, wiec twoja opinia jest z dupy i nie widze powodu zeby z toba dyskutowac :)

wylacz sie plz bo brudzisz strasznie to forum


_________________
http://steamcommunity.com/id/crunozaur

****
Avatar użytkownika

Posty: 1139
Dołączył(a): 6.01.2002
Offline
PostNapisane: 23 gru 2011, 17:46 
Cytuj  
raas napisał(a):
Wiesz, cs jest banalny do opanowania ale ekstremalnie trudny do wymasterowania, nie wspominając już o ścisłej czołówce sceny.

na skill factor w cs składa się ogromna ilość drobiazgów:

- Granie na słuch - jedno tupnięcie często wystarczy do zabicia przeciwnika przez ścianę jeśli potrafimy go prawidłowo zlokalizować i nie mówię tu o ślepym nawalaniu w kartonową ściankę, ale o co bardziej skomplikowanych wallbangach.
- Wallbangi, nie tylko te znane ale i te opierające się na odpowiednim timingu na danej mapie + połączenie tego z grą na słuch.
- movement - tutaj dość szeroko, od odpowiedniego wychylania się zza winkla jak i granie z celownikiem chodzącym po krawędziach w trakcie wychylania się. Odpowiednie strafe jumpy, fake jumpy zza rogów by wyindukować strzał z awp przeciwnika i spokojnie wejść w czasie jego realoda. Nie mówiąc już o płynnym poruszaniu się po mapach.
- obsługa granatów, niby takie proste ale i ona wymaga sporej wiedzy na temat mapy i timingu na mapie, jak rzucić FB by przeciwnik nie był w stanie się obrócić i został oślepiony na 100% bez wykorzystania błędów na mapach. Fake SG za miast FB, znajomość każdej ściany tak by granaty zawsze leciał tam gdzie chcemy, bez względu na naszą pozycję, to czy biegniemy, czy stoimy.
- Recoil - tutaj jest chyba najgorzej, AK, M4, USP, Famas, Galil etc, nauka kontroli recoila i dojście w tym do perfekcji zajmuje ogromną ilość czasu i potrzebne jest ogromne doświadczenie.
- Ogranie - nic innego jak doświadczenie, znajomość pozycji, kątów do strzelania, ścian nadających się do skanowania, dojście do perfekcyjnego timingu (czasami nie trzeba ani słyszeć, ani widzieć gdzie jest przeciwnik by zabić 1-2 oponentów, nawet 1 strzałem z awp przez scianę z 2 końca mapy co nie jest żadnym wyczynem tylko pewnego rodzaju normą na wysokim poziomie)



Skill factor w cs jest ogromny, ale potrzeba ogromną ilość czasu by wyłapać pewne drobiazgi dające nam realną przewagę nad przeciwnikami.



Jasne grając FFA 3-4 razy w tygodniu nikt tego nie ogarnie i nawet nie będzie zdawał sobie sprawy z ilości dupereli dających przewagę, wpadnie na server gość grający 5-10lat w cs'a pozamiata i pleb zaczyna płakać "hax" a bardzo często jest to gracz z ogromnym doświadczeniem.
Po roku 1-2 latach intensywnej gry w cs'a(mam na myśli +3-4h dziennie, praktycznie codziennego grania cw/pcw/esl etc) niszczysz wszystkie teamy na swojej drodze, wpadają goście znający grę troszkę lepiej od ciebie i cały twój team dostaje wpierdziel do 0, to jest różnica w skillu nie jakaś kosmiczna, ot drobiazgi.

Tak było w 1.6 - css grałem raptem rok więc się nie wypowiem aż tak wylewnie, ale gdy jakiś team przechodził na css( ten już był 1-2 lata na rynku) ludzie z 1.6 niszczyli scene css i wracali do 1.6)
Jak będzie z cs:go ? ocenię dopiero po 1 roku gry, nie wcześniej.


I piszę to wszystko jako gracz z 10 letnim doświadczeniem w cs'a.
Jedyna gra posiadająca podobny skill factor wymagany do bycia pro to Q z CPMA( o ut 99 celowo nie wspominam), reszta nawet nie podchodzi do tego poziomu.


Upewniles mnie ze nie chce ogladac pro meczy w CS. Z twojego opisu wynika ze nie da sie ogladac tej gry bez doglebnej wiedzy o mechanice.

***

Posty: 654
Dołączył(a): 8.12.2006
Offline
PostNapisane: 23 gru 2011, 17:52 
Cytuj  
@exodus nie do końca, znajomość mechaniki jest potrzebna do wyłapywania tych drobnych niuansów. Samo w sobie oglądanie meczu gdzie padają piękne headshoty a gracze popisują się świetnym refleksem, gdzie oba teamy idą łeb w łeb runda za rundę dalej może być ekscytujące jak i dla nowego gracza jak i dla tego co zjadł zęby na tej grze.


_________________
Elysium Project pvp: Vsqe

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 23 gru 2011, 18:10 
Cytuj  
zaboleq, CS to gra wrecz stworzona do esportu wsrod fpsow, raczej sie wypowiadam o starej wersji 1.6, w source nie gralem za duzo.

Natomiast taki bf3, ok są tam jakies mecze, turnieje, ale tak naprawde to ta scena nie istnieje. W polsce CS jest na tyle popularny, przyczyna moga byc tez male wymagania sprzetowe, ale generalnei przez wiekszosc lat dlugo jest popularny na calym swiecie. I byle noob nie moze sobie kupic gre, wejsc na publika i ownic, tylko po prostu dostanie wpierdol.

easy to learn, hard to master. I tak cs jest skillowy, bo liczą się detale. raas to dobrze opisal i podobnie jest w innych esportowych fpsach. Najwiecej gralem w cod4 a i tak byle mi daleko do poziomu master, a gra jest przeciez prosta jak budowa kija. Ale zgranie, timing, celowanie, glitche, jumpy, nady i pierdyliard szczegolow. cod4 to duzy potencjal, ale przeznaczony byl raczej na publika niz esport.


W BF3 nie bedziesz ogladal takiego czegos:
http://www.wipido.com/video/325
http://www.wipido.com/video/WFwxZaf5bgi7

Nie trzeba byc ekspertem/autorytetem by wiedziec, ze pierdolisz bzdury. W cs poziom jest na tyle wysoki, ze nie nie dasz rady teamowi który bedzie w rankingu nawet na 300 miejscu ;p Walisz gafy nie tylko jesli chodzi o cs. Ale rowniez np. dota.

Zaboleq, wejdz na puba rzeznia.eu czy jakis inny nagraj demko i mi przeslij i pokaz mi jaki latwy jest cs.


_________________
.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 23 gru 2011, 19:33 
Cytuj  
Ofc macie racje z tym CS'em, ale tez wezcie pod uwage ze CS byl robiony od podstaw przez moderow, a BF to przede wszystkim mainstreamowa gra ktora ma sie zwrocic z nawiazka, ktos tam w DICE oczywiscie mogl sie starac by byla pro-esport-community friendly, ale jednak nad nimi wszystkimi wisieli ksiegowi EA :D


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 23 gru 2011, 19:43 
Cytuj  
Ravushimo, mysle, ze nikt nie zaprzeczy temu co piszesz, lecz to zaboleq ocenil, ze to w bf potrzeba wiekszego skilla niz w cs. I od tego sie zaczal mały rejdż. Ja po bf3 niczego innego sie nie spodziewalem. Sami odbiorcy pokazuja, ze bf3 to raczej 99% casualowa gra i raczej tak sie powinno do tego podchodzic, bo inaczej taki "pro elo stary csowiec" nie bedzie czerpal zadnej radosci z takiego bf3 ;]

Ja natomiast chcialbym by taki CS:GO pokazal, ze jedna gra/fps może sie sprawdzić jako mainstream jak i esport. Taki SC2 moze taki byc, to czemu żaden fps nie może?


_________________
.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 23 gru 2011, 20:11 
Cytuj  
Tyle ze zaboq rozne dziwne rzeczy nawet w temacie bf mowi, wiec wish... :D
Tak czy inaczej, jak patrze na to jak to wyglada to o ile valve nie pocisnie wiekszosci czolowych klanow i grup by przeszli na CS:GO to cos mi sie wydaje ze gra skonczy jak CSS.


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 23 gru 2011, 20:14 
Cytuj  
Cos w tym jest, z dota 2 chyba sie udalo, choc chyba z tym bylo latwiej. Ale czy rzuca na CS tyle kasy na turnieje to nie wiem ;)


_________________
.

***

Posty: 873
Dołączył(a): 23.07.2007
Offline
PostNapisane: 24 gru 2011, 01:06 
Cytuj  
http://www.wipido.com/video/aWtRWE8rSUYH

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 gru 2011, 01:50 
Cytuj  
gufnowapnjasz napisał(a):
zaboleq nie grales ani meczy w csa, ani w bfa3, wiec twoja opinia jest z dupy i nie widze powodu zeby z toba dyskutowac :)

wylacz sie plz bo brudzisz strasznie to forum


Heheh w cs 1,5 nawet w rozgrywkach clanbase bralem czynny udzial przez blisko 1,5 roku w BoS oraz BoLS i chociaz to byl amatorka to jednak jakis poziom w miare pryzwoity prezentowala takze sry ale to nie ja mam nick "gufno" wiec gtfo. Poza tym to forum do tego sluzy (przynajmniej co drugi topic).

A ten filmik to tez taki troche z dupy dany. Koles bys chyba najlepszym playerem w RTCW i napisal 2 zajebiste poradniki ktore rownie w ET bardzo przydatne byly. W CS tez wymiatal i tyle. Szkoda tylko, ze te filmiki nie pokazaly mega zajebistosci cs-a? Nic widac nic nadzwyczajnego na nich poza tym, ze koles NAPIERDALA jakichs noobow na chuj wie jakim serwie. W BF 3 jak ktos ma stataty 50:7 to też można o nim powiedzieć, że ma mega skilla bo obie gry skilla jakiegos wymagają. Nie wiem po co ktoś z cs-a robie grę mega skillową skoro wcale taką grą nie jest. Przynajmniej nie bardziej niż UT2007 czy Soldat(on moze nie wymaga skilla?). Ma mechanike prostą jak budowa cepa, jest grywalny i to cały jest sukces. Owszem, jest w miare grą taktyczna ale tylko w sytuacjach 5v5. Do Quake i tak mu w chuj daleko.

W topicu o bf jest link do filmiku, gdzie koles wymiata z RPG. I co, to tez nie wymaga skilla? Nigga pls...

Kiedys w necie byl ladny artykul, gdzie kolesie z Team-Pentagram i C4 wypowiadali się w trakcie jakichs rozgrywek, ze CS wcale taki skillowy nie jest w porownaniu do gier ze stajni IDsoftware.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***

Posty: 873
Dołączył(a): 23.07.2007
Offline
PostNapisane: 24 gru 2011, 02:12 
Cytuj  
Filmik dałem tak o :D bo dobry i kolesia właśnie lubię za fragmovie właśnie z RTCW

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 24 gru 2011, 03:04 
Cytuj  
Cytuj:
Nic widac nic nadzwyczajnego na nich poza tym, ze koles NAPIERDALA jakichs noobow na chuj wie jakim serwie.

Nie na chuj wie jakim serwie, tylko fragmovie jest cale z meczów. W przeciwienstwie do rpg w bf3 na publikach. Prosy i tak nie przeszly do css. Pokaz mi demo jak wymiata zaboleq w cs, lub znajdz mi w bf podobne fragmovie do tego: http://www.wipido.com/video/325 Juz Ci raas napisal na czym polega skill w cs. Co komu po filmikach z publikow...

W ogole cokolwiek porowywac w bf i cs to jakis straszny fail. Podobnie o quaku tez nie ma co mowic, w cs skill polega tez na czyms innym.

bf nigdy w takim stopniu nie byl przeznaczony do rozgrywek, dlatego tak malo tego, a bf2 umarlo jakis czas temu. BF nie po to zostal stworzony.

tak naprawde, nie wiem co chcesz udowodnic, choc to i tak bzdury. Mam nadzieje, ze nie bedziesz gral w cs:go wiec mozesz juz sobie isc.


http://www.tvcstrike.own.cz/


_________________
.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 25 gru 2011, 00:28 
Cytuj  
Ok koniec offtopu z mojej strony bo jednak czasami tez pierdole 3 po 3. Filmik spoko ale nie o tym mialo byc.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 26 gru 2011, 19:24 
Cytuj  
http://eseanews.com/index.php?s=news&d= ... s&id=10494
Should CS:GO be free to play?

http://www.counter-strike.pl/news-16582
ESC Gaming drużyną roku według SK


_________________
.

**

Posty: 301
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 29 gru 2011, 10:30 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
Highlander napisał(a):
sorry jak ty w BF3 nie ogarniasz to co dopiero w CS. W quaku tez nie ma celowania i w ogole czegokolwiek, najlatwiejsza gra to jest w takim razie.

"Przypadkowe headshoty" :lol: Sęk w tym, że nie są przypadkowe. Z powodu przypadkowych headshotow znowu w WCG 2011 wygral polski team? Przypadkowy to ty jestes.

bf3 to easy/casual mode kompletnie do CS. I tam jest kompletna randomosc, kamperstwo.

Jakikolwiek twoj post czytam to chce mi sie rzygac.




No w cs na prawde trzeba miec mega skilla. Tak to sobie tlumacz. Pokaz mi ten easy/casual mode w bf i w czym CS jest taki mega zajebiscie trudny? To nie quake z strafe jumpami, rocket jumpami etc. To Arma 2 albo OF przy cs to niby czym jest?? To, że jakas gra jest na WCG to oznacza, że jest mega skillowa - jest popularna bo jest na rynku od xx lat. Zreszta jakie z was autorytety :E? Takie same jak ze mnie czyli chujowe. Mozecie jechac po mnie ale mi to ti to - swoją rację mam i nie uwazam cs-a za mega skillowa grę a na pewno nie CS:GO oraz source.

Pewnie gracie w cs i sie burzycie, ze ktos was noskillami nazwal :D.

A rage to swoją drogą łatwo lapiecie jak dziecko, ktoremu cukierka zabrano :lol: .


EoT z mojej strony.


pograj sobie mixa/pickupa w cs i powiedz dalej że masz easy mode, nie wiem co tu powypisywałeś bo nie chciało mi się czytać po drugiej linijce tego czy poprzedniego posta (sory nie pamiętam) ale mówiąc krótko te wszystkie army bf-y etc nie mają nawet ćwierci potencjału w sensie rozgrywki zorganizowanej (klanowej, competetive, whatever ) jaką ma cs i quake mimo latek

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 29 gru 2011, 10:37 
Cytuj  
Cytuj:
army bf-y etc nie mają nawet ćwierci potencjału w sensie rozgrywki zorganizowanej


Nie ma to najmniejszego znaczenia w tej dyskusji.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 29 gru 2011, 14:08 
Cytuj  
To może uzasadnij dlaczego nie mają szans na starcie do cs, jakieś dobre argumenty a nie, "bo nie"? Być może dlatego że gry się rozwijają i nie stoją w miejscu a to, że coś jest na WCG to znaczy tyle tylko, że ludzie ulegają trendom i tyle. Nie wiem w czym taki BF czy ARMA jest gorsza od CS-a? Opisz to ładnie i klarownie to może wtedy zrozumiem.

W BF tak samo squad może dobrze wymiatać jak w cs competitive 5vs5 czy na ile sie tam teraz gra.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 29 gru 2011, 14:25 
Cytuj  
roball napisał(a):
Bo to jest inny gatunek ja pierdole, jak mozna ARMA porownywac z competitive CSem.

A DLACZEGO DRZEWA SA OKRAGLE?



Drzewa nie są okrągle roball. Pien drzewa może jest czymś co przypomina okrąg ale samo drzewo hmmm.

Kurwa jednak co niektórym wyprali mózgi. Comptetive CS - why? Odpowiedź "bo tak i już" jest z dupy wzięta i świadczy jedynie o trendzie bo "kto nie wie co to jest CS". Do tego jest tani, "prosty w obsludze" i grać może 10 latek na chujowym sprzęcie. Kiedyś był grą która być może nie miała sobie równych jeśli chodzi o teamplay ale to było kiedyś, dawno i minęło. Oczywiście wszystkie prossy zaraz naskoczą, że CS jest PRO ale sami pewnie nigdy w "competitive CS-A" się nie bawili bo im stara na myszkę i energetyczne napoje nie dała. Ludzie, zluzujcie poślady. Bronicie tego cs-a jak lwica młodych a gówno zapewne co niektórzy grali.

Robal tylko chyba na bezrobociu jest i nabija posty z mendolem.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 29 gru 2011, 15:06 
Cytuj  
roball napisał(a):
Zycze Ci takiego "bezrobocia" na jakim ja jestem.


Rozumiem, że to szczere i domyślam się, że niezłe kokosy zbijasz:). Good for you serio. Ja mlody jestem i kariera jeszcze przede mną :P.


BTW Roball co to w ogóle robisz :)??


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 809 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.