Ja czekam na wyniki finansowe GW2 za kolejny kwartał, wtedy się okaże czy b2p ma rację bytu.
Bo p2p dla themeparków wątpię żeby ktoś zrobił, z dużo kasy pochłania produkcja, a suby w 75% odpadają po pierwszym kwartale. Może więcej sandboxów p2p się pojawić, bo produkcja tańsza i community więcej wybacza. No i suby są jakoś tam "uczciwe" w rozumieniu graczy.
Model rmah to blizz pewnie będzie testował na ostro, żeby sprawdzić na ile można sobie pozwolić, bo nowy projekt czeka i musi ładnie zarabiać. Punktowe AH i np. punkty za zwycięstwa i za $ - jesteś dobry nic nie płacisz, jesteś słaby płacisz i nie masz gapa sprzętowego do najlepszych. Proste i uczciwe, nie?
Z drugiej strony mmorpg się chyba skończyły i dyskusje nad modelami biznesowymi to jak kwestia czy trumna sosnowa ze złotymi okuciami, czy dąb, czy tektura i puszka po kawie.
@DirectC - Ale że so? Na moje wątpliwości co do twojej metodologi tezy że 90% graczy jest nieinteligentnych pokazujesz mi krzywą rozkładu pokazującą coś wręcz przeciwnego?
No to ja bez badań tajnymi metodami zaryzykuję twierdzenie, że 80% playerbase f2p to dzieciaki co nie płacą, a płaci pozostałe 20%. Przy czym poważne sumy płaci 20% z tych 20%.