mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 264 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
*

Posty: 112
Dołączył(a): 23.02.2005
Offline
PostNapisane: 1 gru 2008, 22:56 
Cytuj  
Dokładnie.
Powoli dochodzę do wniosku, że mmorpgi nie mają sensu. Co to za zabawa grać z 1000 ludźmi na serwerze, tłuc te same potwory i robić 100 raz quest, w którym trzeba iść do pkt. A, zabić 10 luda i wrócić do pkt. B. Żenujące.
Lepiej zagrać w porządnego, zwykłego rpga ze zróżnicowanymi misjami i zerowym, albo bliskim zeru, grindem. Ehh.

Co do samej gry to miałem w nią ochotę zagrać ale jeśli twórcy mają takie podejście do graczy to ja dziękuję. :-?


_________________
http://shikashi.mybrute.com

*

Posty: 169
Dołączył(a): 13.04.2003
Offline
PostNapisane: 2 gru 2008, 15:50 
Cytuj  
embe napisał(a):
Takie gry jak AoC, WAR czy nowe, ktore maja sie pojawic nie powinny byc dzielone na ue i us nie wspominajac juz o lokalizacji, wspolne serwery gwarantuja duza populacje i gre 24/7.

Gry mmo powinny isc w kierunku budowy serwerow, na ktorych moze grac 20-30 tysiecy ludzi, a nie robic 30 serwerow, na ktorych gra po tysiac. ( wiem ze sa ograniczenia techniczne )


narazie jest tylko EVE


_________________
Venzon 2003 @ EVE
Forum rekrutacyjne BUFU

Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 2 gru 2008, 16:40 
Cytuj  
Specyfika i budowa swiata w eve pozwala na to, nawet udalo sie im zlikwidowac (prawie) laga, ale jak do tej pory nie widzialem gier gdzie wiecej jak 200 graczy jest grywalne ( rf online jedynie dawalo rade, po czesci war daje rade, lineage2 wymieka, wow i cala reszta pada ).
Zawsze bedzie problemem mozliwosc ze w jednym miejscu pojawi sie tysiac graczy, ostatnio takie cos widzialem na filmiku z Aion i zastanawiam sie jak sobie poradzili z mozliwosciami technicznymi.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 2 gru 2008, 18:43 
Cytuj  
embe: programiści eve niedawno zaczęli wykorzystywać język stackless python, co właśnie wyeliminowało owe lagi.
I to chyba jedyna brygada jaką znam, która wykorzystuje w ogóle pythona do oprogramowania serwerowego.
Fakt że specyfika świata eve zupełnie nie przystaje do mmorpg z chlastaniem wszystkiego naokoło przy użyciu miecza czy magii, przez co jest możliwe zespolenie kilku serwerów aby jednocześnie pomieściły >20k graczy (sam nie mogłem uwierzyć jak czytałem artykuł o tym).

Jedyne rozwiązanie jakie znam, które jest w stanie pomieścić w miarę dużą ilość graczy to "zinstance-owana" mapa, którą obsługuje dodatkowy serwer. Tak zdaje się były rozwiązane chip wars w RFo.
Mamy jeszcze dość szybki postęp w dziedzinie wirtualizacji zasobów.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

*

Posty: 112
Dołączył(a): 23.02.2005
Offline
PostNapisane: 2 gru 2008, 20:16 
Cytuj  
A Guild Wars? Tam też jest jeden server (może nie do końca jeden jednak tak to wyglądało dla przeciętnego gracza), na którym mieszczą się wszyscy gracze. Niby nie ma walk 200 na 200 (a gdzie są) jednak tamtejsze rvr pozwala na walkę naprawdę wielu graczy.
Community jest w tej grze scalone - każdy polski gracz zna i bez trudu rozpozna czołówkę wśród polaków, da się z każdym pogadać, pohandlować, jest możliwość wyłonienia najlepszych graczy itp. itd.
Wg. mnie choć GW nie jest mmorpg'iem w pełnym znaczeniu tego słowa to jednak jest bliższy ideii gier mmo niż nowe produkcje typu WAR czy AoC.
Sorry za off topic. Widzę jednak, że dyskusja już nie dotyczy Spellborna.


_________________
http://shikashi.mybrute.com

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 2 gru 2008, 20:22 
Cytuj  
adivip napisał(a):
Lol co za off topic się zrobił. :-?

To ja też coś dodam od siebie. Rankingi rządzą! :evil:
To jest właśnie nagroda za grę i za to, że jest się dobrym.
Dobrze zrobiony ranking całkowicie eliminuje nolifów na korzyść skilla.


Czytalem bardzo dokladnie powyzszego i cytowanego posta, bo do samego konca nie bylem pewien, czy to nie jest proba trollowania albo jakis gleboko ukryty sarkazm, ale okazuje sie, ze niestety nie. Rankingi i instancje - prawdziwa idea MMORPG idd...

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 2 gru 2008, 21:04 
Cytuj  
adivip napisał(a):
Wg. mnie choć GW nie jest mmorpg'iem w pełnym znaczeniu tego słowa to jednak jest bliższy ideii gier mmo niż nowe produkcje typu WAR czy AoC.

Nie wiem w ktorym miejscu, chyba tylko tym jednym zainstancjowanym w trzy dupy serwerem.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 2 gru 2008, 21:42 
Cytuj  
joshe napisał(a):
embe: programiści eve niedawno zaczęli wykorzystywać język stackless python, co właśnie wyeliminowało owe lagi.
I to chyba jedyna brygada jaką znam, która wykorzystuje w ogóle pythona do oprogramowania serwerowego.
Fakt że specyfika świata eve zupełnie nie przystaje do mmorpg z chlastaniem wszystkiego naokoło przy użyciu miecza czy magii, przez co jest możliwe zespolenie kilku serwerów aby jednocześnie pomieściły >20k graczy (sam nie mogłem uwierzyć jak czytałem artykuł o tym).

Jedyne rozwiązanie jakie znam, które jest w stanie pomieścić w miarę dużą ilość graczy to "zinstance-owana" mapa, którą obsługuje dodatkowy serwer. Tak zdaje się były rozwiązane chip wars w RFo.
Mamy jeszcze dość szybki postęp w dziedzinie wirtualizacji zasobów.

Gowno prawda.
Lagi wyeleminowalo:
a) zakup nowych serwerow
b) przepisanie serwera na 64-bity.
Tak naprawde wykorzystany jezyk, ma to marginalne znaczenie (większość serwerów pod specjalistyczne projekty/potrzeby pisze sie FAMFARY! w Javie.., a java przeciez taaakaaa wolnaaaa (ironia) ).
Stackless Pythona to oni uzywaja od kąd EVE istnieje. Zreszta Client tez jest w Pythonie napisany.
Cytuj:
A Guild Wars? Tam też jest jeden server (może nie do końca jeden jednak tak to wyglądało dla przeciętnego gracza), na którym mieszczą się wszyscy gracze. Niby nie ma walk 200 na 200 (a gdzie są) jednak tamtejsze rvr pozwala na walkę naprawdę wielu graczy.

W GW jest kilka klastrow (europejski/USA/Azjatycki), które są dodatkowo ze soba podzielne. Dodatkowo swiat gry jest podzielony na istancje (wiec serwer moze tworzyc np. osobny proces dla kazdej instancji).
A najwieksze walki w GW to 12vs12 wiec nie ma tu o czym wogole rozmwiac imo.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 2 gru 2008, 22:41 
Cytuj  
mea culpa, myślę o jednym piszę co innego;
A na myśli miałem stacklessIO i upgrade stacklesspytona.

O javie wiem tyle co o lotach w kosmos i kilku drobnych programach pisanych na zajęciach. Ale świadomość o powolnym działaniu javy jest ciągle żywa, mimo że duża ilość firm i korporacji oprogramowanie bazodanowe ma pisane w javie.

Ale kompleksowego rozwiązania aplikacji serwerowej do gier mmo opartej wyłącznie na javie to ja jednak nie widzę.
Będziesz łaskaw rzucić kilka linków do artykułów niewiernemu ?


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 2 gru 2008, 23:11 
Cytuj  
joshe napisał(a):
mea culpa, myślę o jednym piszę co innego;
A na myśli miałem stacklessIO i upgrade stacklesspytona.

O javie wiem tyle co o lotach w kosmos i kilku drobnych programach pisanych na zajęciach. Ale świadomość o powolnym działaniu javy jest ciągle żywa, mimo że duża ilość firm i korporacji oprogramowanie bazodanowe ma pisane w javie.

Ale kompleksowego rozwiązania aplikacji serwerowej do gier mmo opartej wyłącznie na javie to ja jednak nie widzę.
Będziesz łaskaw rzucić kilka linków do artykułów niewiernemu ?

Nikt nie podaje do publicznej informacji jak rozwiazuje takie rzeczy ale..
www.heroengine.com (serwer w Javie) i http://www.bigworldtech.com/ tez serwer w Javie.
I mowie wprost. Servery do gier mmo, to wcale nie jest rzecz ktora najmocniej obciaza maszyny. Sa aplikacje bazo-danowe ktore potrafia znacznie bardziej zajezdzac sewer i sa pisane w Javie. Z prostych powodow:
a) wygoda
b) szybkosc pisania
c) szybkosc znajdywania bledow
d) dobrze zoptyamlizowany soft w Javie na serwerach moze byc nawet szybszy od tego w C++
e) bezpieczenstwo. To bije wszystkie poprzednie razem wziete.
Java wydaje sie wolna, bo dekstopowe aplikacje musza uruchamiac VM co trwa cale wieki (ale to juz filozofia budwy Javy nic na to nie poradzimy(tu .NET jest zupelnie inny, ale to tez inna historia)), na serwerach to kazdemu to wisi, bo wlacza sie raz i dziala.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 112
Dołączył(a): 23.02.2005
Offline
PostNapisane: 3 gru 2008, 21:52 
Cytuj  
Cytuj:
adivip napisał:
Lol co za off topic się zrobił. :-?

To ja też coś dodam od siebie. Rankingi rządzą! :evil:
To jest właśnie nagroda za grę i za to, że jest się dobrym.
Dobrze zrobiony ranking całkowicie eliminuje nolifów na korzyść skilla.

Czytalem bardzo dokladnie powyzszego i cytowanego posta, bo do samego konca nie bylem pewien, czy to nie jest proba trollowania albo jakis gleboko ukryty sarkazm, ale okazuje sie, ze niestety nie. Rankingi i instancje - prawdziwa idea MMORPG idd...

Powiesz mi jakie znaczenie ma zacytowany, przez Ciebie, fragment mojej wypowiedzi z innego tematu, nie związanego z rozmową?
Poza tym nie napisałem, że rankingi i instancje to idea mmo. Rankingi mają swój pewnien cel i w jednu=ych przypadkach się sprawdzają, a w innych nie - wyobraź sobie piłkę nożną bez tabeli wyników? To samo się tyczy instancji. Mnie się ten pomysł podoba, Tobie nie i szanuję to ale nie twierdzę, że zainstancjowanie gry cechuje (czy powinno) mmorpg.

Stwierdzam tylko, a przynajmniej mam zamiar to zrobić, że w GW możesz zagrać z każdym graczem. Nie ogranicza Cię to, że on siedzi na innym serwerze niż ty i to wg. mnie powinno być zawarte w mmo.
Skoro "Massively Multiplayer Online'' ("idea mmo" chyba zawarta jest w nazwie co?) to czemu gracze są rozbici na 50 części, które nie mają szans się spotkać, a tym bardziej wykazać większą interakcję między sobą?
Rozumiem, że sprawy techniczne itp. jednak skoro technika idzie do przodu to twórcy gier powinni (imo) kierować się w stronę dużych pojemności serwerów, a nie ich ilości. Mnie nie obchodzą sprawy techniczne, od tego są inni. Dla mnie liczy się sam efekt końcowy i mam prawo do jego subiektywnej oceny.

Cytuj:
adivip napisał:
Wg. mnie choć GW nie jest mmorpg'iem w pełnym znaczeniu tego słowa to jednak jest bliższy ideii gier mmo niż nowe produkcje typu WAR czy AoC.

Nie wiem w ktorym miejscu, chyba tylko tym jednym zainstancjowanym w trzy dupy serwerem.

To samo co wyżej. Wolę gre zainstancjowaną ale z dużym community niż grę z góry podzieloną na 50 serwerów czego nie da się obejść. W moim przypadku (gracz pvp) takie rozwiązanie znacznie ogranicza możliwości walki, jej częstotliwość - nie sądzisz?
Dla gracza PvE na pewno lepszym wyjściem jest podział na serwery jednak dla mnie nie koniecznie.


_________________
http://shikashi.mybrute.com


Ostatnio edytowano 3 gru 2008, 22:12 przez adivip, łącznie edytowano 1 raz
******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 3 gru 2008, 22:09 
Cytuj  
@adivip
mmorpg to nie CS


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."

*

Posty: 112
Dołączył(a): 23.02.2005
Offline
PostNapisane: 3 gru 2008, 22:18 
Cytuj  
MagPS napisał(a):
@adivip
mmorpg to nie CS

Jasne, że to nie CS i nie mam zamiaru "przerabiać" mmorpgi na CSa.


_________________
http://shikashi.mybrute.com

******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 3 gru 2008, 22:33 
Cytuj  
adivip napisał(a):
Jasne, że to nie CS i nie mam zamiaru "przerabiać" mmorpgi na CSa.


Przecież instancjowanie pvp do tego się sprowadza, arenki + jakieś miasto żeby można było nakleić na pudełku MMO w celu pobierania comiesięcznych opłat.

adivip napisał(a):
Imo CS jest 100 razy bardziej "massively" (w moim rozumieniu) niż np. WAR. (Nie wiem czy dobrze robię, że to piszę bo pewnie zaraz poleci flame ale niech już będzie.)


Dla mnie gry typu Vanguard, w pewnym stopniu Warhammer. Po drugie, co z tego że masz możliwość zagrania z każdym, jeśli w czasie krótkotrwałej rozgrywki widzisz tylko kilka-kilkanaście osób.


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 gru 2008, 23:48 
Cytuj  
Powiesz mi jakie znaczenie ma zacytowany, przez Ciebie, fragment mojej wypowiedzi z innego tematu, nie związanego z rozmową?

W obu postach piszesz jakies dziwne rzeczy o rankingach i MMO. Lekkie deja vu odczuwam w tej chwili, ale nic to...

GW to CORPG - tak twierdzi samo NCSoft - wiec po co sie z tym klocic i na sile starac sie udowadniac jakies dziwne racje? MMORPG zaczynaly jako gry z podzialem na serwery o sporej (i z biegiem lat rosnacej) pojemnosci. Jeden taki serwer stanowil mniej lub bardziej (zonowanie/server lines) spojny swiat bez wirtualnych pokoikow itp. Tworzenie nowych pomieszczen, powielanie w nieskoczonosc tej samej lokacji, zeby pomiescic kilka(nascie/dziesiat/set) grup ludzi to jest system z Diablo oraz innych prostych gier multiplayer RPG. Takze nie naginajmy prawdy. Wiele osob ostatnio stara sie wrzucic wszystko, w co gra sie przez internet, i co jest popularne do gatunku MMORPG - najrozniejsze koreanskie casual potworki z chat interfejsem ala Battlenet jak i wszelkiego rodzaju gry FPS, a wynika to wylacznie z ich niewiedzy.

Rankingi sa do dupy z tego wzgledu, ze jak juz mowilem MMORPG-i to nic innego jak wirtualne swiaty (przynajmniej kiedys tak bylo, bo teraz to juz coraz mniej... ale moze jeszcze kiedys bedzie), w ktorych nie ma miejsca na takie sztuczne wymysly. Jest na nie miejsce w grach MP typu Diablo, grach komputerowych ze stosem pokoikow, pomiedzy ktorymi mozna sie swobodnie przenosic i grac w okreslonym przez wlasne widzimisie gronie osob. W PVP MMORPG-ach, w ktorych sie gralo kiedys czolowka klarowala sie sama na otwartym, ciagle zmieniajacym sie polu walki - kazdy o niej wiedzial, kazdy o niej slyszal i czy ja lubil, czy za nia nie przepadal, to na pewno sie jej bal.

To co mowisz o ograniczeniach, to jest jakis totalny zart. Ze niby gra, w ktorej gracz moze sie ukryc w niedostepnym dla nikogo innego pokoiku z grupa kolegow jest bardziej otwarta od prawdziwej gry MMORPG? Rankingow nie bylo, instancji nie bylo, dystryktow nie bylo i byc nie powinno, bo wszystkim jest tak tak samo blisko idei prawdziwego MMORPG jak kazdej "popierdolkowatej" grze multiplayer. AOC sie od tej idei na niebezpieczna odleglosc oddalil, ale mimo wszystko nadal jest blizej niz GW kiedykolwiek bedzie.

Mimo, ze ja comp play z prawdziwego zdarzenia organizuje sobie zupelnie gdzie indziej, to bardzo dobrze rozumiem, ze lubisz grac ustawione meczyki w konwencji RPG, gdzie mierza sie rowne sobie druzyny, potem to wszystko jest ladnie opisane w rankingu - prawie jak w jakiejs lidze - ale na taka sztucznosc i ustawki nie ma niestety miejsca w wirtualnych swiatach, ktore jak najbardziej maja przypominac ten rzeczywisty (<- tylko nie czepiajmy sie szczegolow).

*

Posty: 112
Dołączył(a): 23.02.2005
Offline
PostNapisane: 3 gru 2008, 23:58 
Cytuj  
Cytuj:
Przecież instancjowanie pvp do tego się sprowadza, arenki + jakieś miasto żeby można było nakleić na pudełku MMO w celu pobierania comiesięcznych opłat.

Racja i też twierdzę, że instancjowanie wszystkiego co się da nie jest fajne. Przecież nigdzie nie napisałem, że uważam instancje za coś co powinno być w mmorpg'ach. Jest to pewne rozwiązanie, dla jednych dobre, dla innych złe, wprowadzające pewne nienaturalne ograniczenia.
Po drugie nawiązując do pvp zauważam (imo!), że o wiele lepiej sprawdza się instancjowana walka niż open pvp (farmienie newb'ów aby im zrobić na złość ftw..). Na arence przynajmniej wszyscy mają ochotę na walkę i powiedzmy równe szanse. Tak jak w WARze - walczy powiedzmy 20 na 20 (nie pamiętam ilu konkretnie to było jednak koło tej wartości chyba grałem) czyli szanse wyrównane, a nie gangowanie 3 na 1 gracza robiącego sobie quest'a czy dobijającego lvl i tak niższy o połowe od przeciwników. Wiadomo, że można powiedzieć, że ''takie jest życie'' i to wszystko załatwia jednak mmo to TYLKO gry - chwilą relaksu i rozrywki. Ups trochę odbiegłem od tematu.

Cytuj:
Po drugie, co z tego że masz możliwość zagrania z każdym, jeśli w czasie krótkotrwałej rozgrywki widzisz tylko kilka-kilkanaście osób.

To, że widzę tylko kilkanaście osób nie jest wcale złe. Grając pvp nawet nie miałbym ochoty widzieć tysięcy osób na raz - co to za przyjemność wiedzieć, że to czy wygrasz czy przegrasz zależy od Ciebie tylko w np. 1/1000. Można od razu rzucić monetą i wyjdzie na to samo. :wink:
Owszem wielkie rvr 1000vs1000 było by czymś ciekawym ale nie sądzę, że grywalnym. Z tego powodu właśnie mnie osobiście zależy tylko na możliwości gry z każdym członkiem społeczności gry, a nie koniecznie ze wszystkimi na raz. Chyba w miarę zrozumiale napisałem o co mi chodzi. :oops:


konrador <-- generalnie zgadzam się z Tobą i mam wrażenie, że w kilku kwestiach nie do końca poprawnie mnie zrozumiałeś.
Cytuj:
GW to CORPG - tak twierdzi samo NCSoft - wiec po co sie z tym klocic i na sile starac sie udowadniac jakies dziwne racje?

jasne, że tak! Sam to napisałem podajże w cytowanym przez Ciebie wcześniej temacie.

Cytuj:
To co mowisz o ograniczeniach, to jest jakis totalny zart. Ze niby gra, w ktorej gracz moze sie ukryc w niedostepnym dla nikogo innego pokoiku z grupa kolegow jest bardziej otwarta od prawdziwej gry MMORPG? Rankingow nie bylo, instancji nie bylo, dystryktow nie bylo i byc nie powinno, bo wszystkim jest tak tak samo blisko idei prawdziwego MMORPG jak kazdej "popierdolkowatej" grze multiplayer. AOC sie od tej idei na niebezpieczna odleglosc oddalil, ale mimo wszystko nadal jest blizej niz GW kiedykolwiek bedzie.

Mam trochę inne pojęcie do "otwartości gry". Dla mnie tworzenie 100 serwerów i dzielenie graczy to durny pomysł i zamykanie gry na takie duże pokoiki - hale ale jednak zamykanie.
W takim Aoc mamy sytuację taką, że wszyscy mieszkają w kilku budynkach i nie mogą go opuścić jednak mogą przemieszczać się po nim. W GW (wiem, wiem nie mmorpg ale skoro wokół niego się toczy dyskusja to niech będzie) masz jeden budynek z wieloma pokojami. Oczywiście masz rację, że rankingi robią grę sztuczną jednak co Ci zależy czy one są czy nie? Gram czasem w takiego mmo Fantasy Tennis. Mimo, że jestem w rankingu na chyba 500 miejscu to i tak wszyscy mnie znają, boją się grać bardziej niż z top10. Ranking nie ma dużo do tego czy jesteś "czołówce graczy", a według mnie jest fajnym motywem. Nie podoba Ci się to go nie otwierasz i tyle.

Cytuj:
Mimo, ze ja comp play z prawdziwego zdarzenia organizuje sobie zupelnie gdzie indziej, to bardzo dobrze rozumiem, ze lubisz grac ustawione meczyki w konwencji RPG, gdzie mierza sie rowne sobie druzyny, potem to wszystko jest ladnie opisane w rankingu - prawie jak w jakiejs lidze - ale na taka sztucznosc i ustawki nie ma niestety miejsca w wirtualnych swiatach, ktore jak najbardziej maja przypominac ten rzeczywisty (<- tylko nie czepiajmy sie szczegolow).

Owszem lubię mecze w konwencji RPG z dużym wyborem skili, taktyką drużyny itd. oraz równymi szansami. Ustawki? Niby czemu ustawki..
Nie wiem czy mają przypominać rzeczywistość. Gra ma być przede wszystkim grą - rozrywką, a nie męczarnią z bezsensownymi utrudnieniami. Wg. mnie nie ma przypominać za bardzo realnego świata. Jeśli chcesz (względnego) realizmu to Simsy czy Second Life czekają. Oczywiście nie mam zamiaru Cię atakować i mam nadzieję, że Cię nie urazliłem.


_________________
http://shikashi.mybrute.com


Ostatnio edytowano 4 gru 2008, 00:27 przez adivip, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 gru 2008, 00:02 
Cytuj  
Cytuj:
było by czymś ciekawym ale nie sądzę, że grywalnym.

Idz pograj w EVE.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 112
Dołączył(a): 23.02.2005
Offline
PostNapisane: 4 gru 2008, 00:28 
Cytuj  
Cytuj:
Idz pograj w EVE.

Grałem. Szybko się znudziło. :roll:


_________________
http://shikashi.mybrute.com

*

Posty: 5321
Dołączył(a): 19.11.2004
Offline
PostNapisane: 4 gru 2008, 00:45 
Cytuj  
Granie w eve =/= latanie po empire klepanie misji i kopanie skałek :)


_________________
I say starighten yuh crooked ways.
Blessed is the man that walketh not in the counsel of the ungodly.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1139
Dołączył(a): 6.01.2002
Offline
PostNapisane: 4 gru 2008, 02:14 
Cytuj  
konrador napisał(a):
W PVP MMORPG-ach, w ktorych sie gralo kiedys czolowka klarowala sie sama na otwartym, ciagle zmieniajacym sie polu walki - kazdy o niej wiedzial, kazdy o niej slyszal i czy ja lubil, czy za nia nie przepadal, to na pewno sie jej bal.


Give me a fucking break, troche przesadzasz imo. Ludzie ktorzy chcieli miec twardsze penisy niz reszta siedzieli 24/7 w paru lokacjach na krzyz, chociaz fakt becki mozna bylo dostac wszedzie.

Cytuj:
To co mowisz o ograniczeniach, to jest jakis totalny zart. Ze niby gra, w ktorej gracz moze sie ukryc w niedostepnym dla nikogo innego pokoiku z grupa kolegow jest bardziej otwarta od prawdziwej gry MMORPG? Rankingow nie bylo, instancji nie bylo, dystryktow nie bylo i byc nie powinno, bo wszystkim jest tak tak samo blisko idei prawdziwego MMORPG jak kazdej "popierdolkowatej" grze multiplayer. AOC sie od tej idei na niebezpieczna odleglosc oddalil, ale mimo wszystko nadal jest blizej niz GW kiedykolwiek bedzie.


Chcesz griefowac ludzi twoja sprawa, natomiast musisz zdac sobie sprawe ze nie kazdy jest pro hardcore morderca tak jak ty i ciagle reskillowanie nie jest fun dla wiekszosci graczy. Moze dystrykty to faktycznie przesada, ale gra bez zadnych safezones i totalne ffa szybko sprowadza sie do nekania najslabszych. Ja jestem zdania ze mmo powinno byc przyjazne dla kazdego z duzym i malym skillem. Czytajac twoje posty ma sie wrazenie ze chcialbys miec mozliwosc nekania kazdego zawsze i wszedzie.

Cytuj:
Mimo, ze ja comp play z prawdziwego zdarzenia organizuje sobie zupelnie gdzie indziej, to bardzo dobrze rozumiem, ze lubisz grac ustawione meczyki w konwencji RPG, gdzie mierza sie rowne sobie druzyny, potem to wszystko jest ladnie opisane w rankingu - prawie jak w jakiejs lidze - ale na taka sztucznosc i ustawki nie ma niestety miejsca w wirtualnych swiatach, ktore jak najbardziej maja przypominac ten rzeczywisty (<- tylko nie czepiajmy sie szczegolow).


Prawda ze system oparty na bardziej chaotycznym i niezawsze sprawiedliwym world pvp jest ciekawszy, natomiast wszystko w granicach zdrowego rozsadku. Gankfest nie jest i nigdy nie bedzie swietym graalem pvp, natomiast zamykanie sie w ustawkowych instancjach jest pojsciem na latwizne.

Cytuj:
Granie w eve =/= latanie po empire klepanie misji i kopanie skałek


Ok, super sprawa tylko skad ja mam to wiedziec grajac w triala eve i bedac zupelnie zielonym w temacie. Glownym problemem eve jest brak doglebnego, wciagajacego i nieusypiajacego wprowadzenia do gry ktore pokazuje mozliwosci eve. A wrazenia jakie serwuje istniejacy tutorial to chyba kazdy kto probowal eve wie.
Mysle ze gdyby zrobili to z glowa znaczna czesc trialowcow by zostawala w grze.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 264 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.