Teraz to modne.
Developerzy każdego nowego MMORPG chwalą się że ich tytuł jest waśnie "next generation MMORPG". Ja jednak się tak zastanawiam kto tak naprawde wie co oznacza "next generation" w dziedzinie MMO. Bo jakoś nie wydaje mi się, że ktoś takiej klasyfikacji kiedyś dokonał. Tzn jakie są cechy MMO 1st/2nd generation?
Jest to teraz tanie i chwytliwe hasło marketingowe, używane przez wszystkich. Nikt tak naprawde nie zarzuci kłamstwa developerom, bo niby jak skoro definicia next gen MMO nie istnieje.
Co do tego co zaproponował konrador. Niektóre z tych rzeczy rzeczywiście można by uznać za next gen. Ale czy wszystkie?
Dla mnie pewne rozwiązania to poprostu kwestia gustu developerów np full looting graczy. niby dla czego ma być to cechą MMO następnej generacji? Jedni gracze to lubią inni nie.
Zresztą to samo tyczy się wszystkich zabiegów na siłę "urzeczywistniających" ten gatunek. Nie wszyscy to lubią więc raczej nie może to być uznawane za ceche "przełomową".
Co innego cechy które dodają głębi światu w jakim toczy się gra. Dynamiczne questy, dynamiczna topografia, rozwinięte AI itd itp, ale do tego długa droga jeszcze. Nawet tytuły single player ledwo raczkują w tej dziedzinie IMO.
Więc gdzie tu spodziewać się rewolucji po MMO kiedy muszą one jeszcze dodatkowo uwzględniać tysiące graczy w jednym świecie.
Jeżeli by oceniać MMORPG właśnie po tych cechach (dynamizm świata, interaktywnosć, AI) to IMO wszystkie to max 1st generation są