mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5881 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 295  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 224
Dołączył(a): 12.05.2009
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 17:53 
Cytuj  
Im dłużej gram w bf4 tym bardziej mi sie podoba. Tylko ten tryb normal, gdzie trzeba wyjebać pół magazynka, żeby kogoś zabic. Czekam tylko na hardcore.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 18:12 
Cytuj  
Generalnie powtórzę się: nie wiem jakim prawem to jest BF4 :)
Na pewno nie za taką kasę premium hihihi, trzeba być maniakiem albo naiwną osobą :(

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 18:38 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
client side vs server side, wyjasnienie:


I z takich wzgledow, gra nie moze byc imo za bardzo competitive, bo online turnieje no to random... ale jest wielu broniacych czestochowy.

W BF4 mieli to poprawiac.

Ok napisze to w prosty sposob. Nie istnieje gra, ktora wszystko ma robione po stronie servera a dane sa tylko wysyłane do klienta. Ze wzgledów czysto fizycznych poprostu nie da sie tego zrobić.
Nawet zakładajac, ze mozesz sobie kupić taki sam superkomputer jak NASA i postawić na nim servery gry, to pozostaje problem latency. Który praktycznie moze byc rozwiazany tylko jesli gra sie przez LAN.

Dlatego animacje, hit-detection itd jest robiony po stronie klienta, nastepnie jest to wysylane do servera i server sprawdza czy w tym czasie, takie cos faktycznie moglo sie wydarzyc, jesli nie moglo to klient dostaje informacje zwrotna i "cofa" sie w czasie (albo nic sie nie dzieje, zalezy jaki kto mial pomysl).
Dlatego zawsze bedzie jakies przwidywanie tego co moze sie zdarzyc i korekta jesli sie to niezdarzyło. No chyba ze ktos wpadnie na pomysl super-wydajnego routingu gdzie bedziemy mieli latency na poziomie 5ms. (i nie chodzi tu o predkosc swiatlowodu ktory sobie podciagniemy do domu ;p).

A jesli gra sie przez LAN to i tak nikt nie moze czitować...

To ze BF ma zjebane hit-boxy i ich wykrywanie to nihil novi. To juz jest od BF2 i chuja sie w tej sprawie zmieniło. Deal with it.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*
Avatar użytkownika

Posty: 5772
Dołączył(a): 23.01.2008
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 18:42 
Cytuj  
To mial byc bf3 ale 2 lata temu wpadli na pomysl zeby mozna zarobic na okrojonej wersji, bo niby na nowym silniku gra, nowa grafa itp wszyscy sie obsraja na widosc screenow. Na grafie sie skonczylo bo sama rozgrywka byla mierna i mocno uwsteczniona do takiego bc2 gdzie mozna bylo przeorac mape i zostawic tylko zgliszcza. Teraz wydaja 4 gdzie skupili sie na kosmetyce wzgledem oprawy wizualnej, ale za to mocno zmienili gameplay, w ktorym mozna poczuc normalnego bfa. Teraz bedzie wszedobylski placz bo gra wizulanie jest podobna i nie ma przeskoku w grafice i na tym sie skonczy bo raczej ci co machna reka na gre wzorują sie tylko na screenach, yt, a sam gamepla sie nie zaglebia.

Dla mnie wizualnie jest to bf 3.5, gameplay 4.0 pelna gemba.


_________________
Vanilla Wow: Nyxs - Rogue Undead

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 18:55 
Cytuj  
iniside, nie zaglebiajac sie w szczegoly, wiekszosc gier... quaki, cody, tf2, cs, et sa bardziej serwer side niz client side. Oba systemy maja swoje wady i zalety.

w bc2 tylko sterowanie postacia bylo iscie chujowe, mocno konsolowe i brakowalo np. czolgania.

Swoja droga to co pisze Nyx i Yuurei sugeruje, ze warto kupic. Tylko szkoda wydawania kasy podwojnie ;)


_________________
.


Ostatnio edytowano 6 paź 2013, 19:01 przez Highlander, łącznie edytowano 2 razy
****
Avatar użytkownika

Posty: 1313
Dołączył(a): 5.05.2008
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 18:58 
Cytuj  
Też mam tak, że im dłużej gram tym bardziej mi się podoba. Wizualnie nie porównam bo w międzyczasie zmieniłem grafikę, ale dla mnie jest lepiej, naturalniej i mniej "oczojebnie". Mapa jest dobrze pomyślana, stwarza sporo możliwości. Jest zabawa. Ciekaw jestem jak będą wyglądać mniej miejskie mapy.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:04 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
iniside, nie zaglebiajac sie w szczegoly, wiekszosc gier... quaki, cody, tf2, et sa bardziej serwer side niz client side. Oba systemy maja swoje wady i zalety.

w bc2 tylko sterowanie postacia bylo iscie chujowe, mocno konsolowe i brakowalo np. czolgania.

Nie sa. No chyba, ze masz jakies dowody na potwierdzenie tej tezy. Nie musisz pisac, mozesz dac linki do jakis artow, chetnie poczytam.

W kazdym przypadku dziala to tak(w uproszczeniu):
1. Server przsyla do klienta pozycje graczy.
2. Klient przsyla swoja pozycje.
3. Klient przewiduje gdzie za chwile beda widoczni gracze.
4. Przesyla te informacje do servera.
5. Server to sprawdza i jesli dana pozycja miesci sie granicy bledu, to ja zatwierdza. Jesli nie, to przesyla z powrotem poprawna pozycje.
6. Strzelanie wyglda tak samo. (klient strzela i wykonuje test czy pocisk trafil, przsyla te informacje do servera, server sprawdza czy faktycznie mogl trafic i wysyla rezultat do klientow).

Wiesz. Nawet tak prymitywne gry jak WoW, działaja na tej samej zasadzie (;.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:07 
Cytuj  
No bo to nie może działać na innej zasadzie.
Niestety różnice w konfiguracjach komputerów oraz mnogość ustawień samej gry powoduje, że to działa tak chujowo w BF4, że aż szkoda gadać.
Grałem pare h a takich sytuacji miałem pełno :( Jakieś pieprzone prediction bo ktoś gra n 15fps.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:13 
Cytuj  
To ja! Wkurwiaj sie mocniej! hahahaha....

Im wiecej jest liczone serwer side i w 'prediction' tym wiekszy bedzie desync i dziwne jazdy. Przyklad - PoE... tam prawie wszytko jest liczone serwer side i jest dosc zaawansowny autorski prediction system. Efekt? desync w chuj :( i wlasciwie brak cheatow/thrid party stuffu.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 paź 2013, 19:15 przez Kabraxis, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:15 
Cytuj  
Kolejny przykład - koleś wyskakuje z kontenera po otwarciu drzwi i dla mnie walił i celował po podłodze i mnie zajebał :)
Ja pierdolę mamy 2014 rok prawie a Ci takie coś odpieprzają.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:34 
Cytuj  
To o co marudza Ci wszyscy gracze BF ? Bo to w BF byl jeden wielki bojot o to wlasnie. Bullshit?

http://www.youtube.com/watch?v=adfgUL5aM0I


_________________
.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5772
Dołączył(a): 23.01.2008
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:34 
Cytuj  
Nom troche to wkurwia, widzisz jak ladujesz typowi w leb a on dalej stoi, a jak pociagniesz randomowo full auto z seri to pada.


_________________
Vanilla Wow: Nyxs - Rogue Undead

****

Posty: 1671
Dołączył(a): 10.07.2010
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:36 
Cytuj  
To widzę, że się dużo od bf'a 2 nie zmieniło względem spierdolonego strzelania/hitboxow/detekcji trafień. W bf2, żeby trafić do gościa, który biegł przed tobą z lewej krawędzi ekranu do prawej to trzeba było celować kawałek za niego! (za plecy) żeby trafiać. :P

***

Posty: 861
Dołączył(a): 24.02.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:39 
Cytuj  
O o o o dokladnie to. No nawet w Q2/UT grajac przy pingu 300 w kafejce internetowej dalo sie wyczuc lag (przed lub za goscia) a tutaj....

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:42 
Cytuj  
Nie wiem, może oni tego open beta klienta na lekkim debugu puścili stąd gra się zachowuje jak zachowuje. :<

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:43 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
To o co marudza Ci wszyscy gracze BF ? Bo to w BF byl jeden wielki bojot o to wlasnie. Bullshit?

http://www.youtube.com/watch?v=adfgUL5aM0I

O to ze wiekszosc z nich nie ma pojecia o czym wlasciwie mowi i znalezli sobie temat do hejtowania.
Problem istnieje. Ale nie nic wspolnego, z tym, ze hit-detection jest postronie klienta. Bo to jest w kazdej grze...

Jesli ja mam strzelac to DICE przesadzil z optymalizacja, i ot takie kwiatki wyskakuja..


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1061
Dołączył(a): 26.08.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:45 
Cytuj  
przed chwila mialem fajnego bug'a zwiaznego z lag spike'iem. Otoz, gram sobie recoem, c4 szybkostzrelna bron skradanie halucynacje i te sprawy, jestem na jednym z dwoch mostow, podkladam jak kultularny specjals ladunki wybuchowe, i widze ze jedzie czolg a rowno z nim jeep, nacisnolem w odpowiednim momencie (chyba) detonator i co? czolg wyje*** w pizdziec a jeep, no coz odlecial w sina dal, nie wiem czy bylo wlasnie to spowodowane lagiem, czy poprostu nie mozna zdetonowac dwoch pojazdow naraz jednym ladunkiem ^^, no i jeszcze jedna bardzo smieszna rzecz, jesli sie do kogos strzela kto robi kontre na "noz", nie ma szans na zabicie tej osoby, lepiej odczekac te animacje i dopiero walic :)


_________________
jey#2178
BF3: jeyjeykrk
PSN: jeyjeykrk

*
Avatar użytkownika

Posty: 5772
Dołączył(a): 23.01.2008
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:49 
Cytuj  
Ja dzisiaj mialem pro akcje jak z filmu;D. Siedzimy na dachu jednego wiezowca, przylatuje heli wyskakuja typi ful ostrzal i walka na noze.


_________________
Vanilla Wow: Nyxs - Rogue Undead

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:53 
Cytuj  
gosugamer1 napisał(a):
To widzę, że się dużo od bf'a 2 nie zmieniło względem spierdolonego strzelania/hitboxow/detekcji trafień. W bf2, żeby trafić do gościa, który biegł przed tobą z lewej krawędzi ekranu do prawej to trzeba było celować kawałek za niego! (za plecy) żeby trafiać. :P

Poprawili to chyba w jakims patchu do bf2 w koncu.

Ogolnie nie mam jakis konkretnych artykulow. Po prostu zasugerowalem sie wielkim placzem graczy w BF, ze cos jest jednak na rzeczy. I to byl moze moj blad. Ogolnie takich jaj ni pamietam np. z BC2.

sam lukne sobie na:
http://immersedcode.org/2011/12/16/how- ... er-shoots/
https://developer.valvesoftware.com/wik ... Networking
http://girlnerdsbf3.blogspot.com/2013/0 ... gated.html

czyli tkai model jak nizej opisany, jeden lub drugi nie jest mozliwy?
Spoiler:


_________________
.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 6 paź 2013, 19:59 
Cytuj  
Jak hit deetction jest po stronie klienta to to jest chuj a nie gra lol. Chujowy netcode, zjebane hitboxy 2 razy wieksze niz postac, slabe systemy przewidywania, tragiczne systemy hit-detection bedace mniej zaawansowane niz w grach sprzed 10 lat, ktore jakos mogly miec per-pixel hit-detection...
Technologia az rwie do przodu w tych nowych grach. Zabawne w sumie to jest ze PoE napisane prze 3 osoby moze miec all server side a tutaj problemy i pierdolenie 'ze 'musi' i 'wszystkie gry tak maja' co jest bzdura.

Poprostu jest to odjebane po najmniejszej linii oporu bo ciemny lud i tak kupi i jeszcze mu wmowia jakich to zajebistych techow nie uzywa 'nowy' engine. Do tego beda mogli sie chwalic ze banuja cheaterow co jest lepsze a przede wszytkim tansze i nawet profitable (bo kupia nowego boxa) niz uniemozliwienie cheatow software'owo. O tym ze pewnie koszt serwerow spada o polowe juz nie wspomne.

A gra dwie stowki rofl. Przeciez musi sie zwrocic za 'nowy' engine. Biedaczki.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 paź 2013, 20:17 przez Kabraxis, łącznie edytowano 5 razy
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5881 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 295  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.