Highlander napisał(a):
iniside, nie zaglebiajac sie w szczegoly, wiekszosc gier... quaki, cody, tf2, et sa bardziej serwer side niz client side. Oba systemy maja swoje wady i zalety.
w bc2 tylko sterowanie postacia bylo iscie chujowe, mocno konsolowe i brakowalo np. czolgania.
Nie sa. No chyba, ze masz jakies dowody na potwierdzenie tej tezy. Nie musisz pisac, mozesz dac linki do jakis artow, chetnie poczytam.
W kazdym przypadku dziala to tak(w uproszczeniu):
1. Server przsyla do klienta pozycje graczy.
2. Klient przsyla swoja pozycje.
3. Klient przewiduje gdzie za chwile beda widoczni gracze.
4. Przesyla te informacje do servera.
5. Server to sprawdza i jesli dana pozycja miesci sie granicy bledu, to ja zatwierdza. Jesli nie, to przesyla z powrotem poprawna pozycje.
6. Strzelanie wyglda tak samo. (klient strzela i wykonuje test czy pocisk trafil, przsyla te informacje do servera, server sprawdza czy faktycznie mogl trafic i wysyla rezultat do klientow).
Wiesz. Nawet tak prymitywne gry jak WoW, działaja na tej samej zasadzie (;.