mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 8 lis 2014, 13:43 
Cytuj  
No Austrią chętnie jak dużymi ( wolałbym nimi niż Ruskimi czy nie daj Boże Ottomanami).
Czyli jutro(niedziela) o 19 losujemy/wybieramy i gramy? Wypasik.
DO grania w MP wystarczy podstawka byle host miał dodatki ?

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 8 lis 2014, 14:02 
Cytuj  
Stobek napisał(a):
DO grania w MP wystarczy podstawka byle host miał dodatki ?


Tak, ja będę hostował i mam prawie wszystkie dlcki


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

*

Posty: 5094
Dołączył(a): 19.02.2005
Offline
PostNapisane: 8 lis 2014, 23:59 
Cytuj  
Ok to niedziela mi pasi.


_________________
Jutro wszyscy zginiecie, robiąc coś zupełnie bez sensu...

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 9 lis 2014, 22:06 
Cytuj  
Państwa komputerowe mają jakieś bonusy/przewagę? Najechałem Polską Teutonic i abstrahując od ich kolegów, to mieli znacznie większą armię niż ja, a ja swoją i tak zbudowałem pod wojnę tylko bo byłem w stanie utrzymać normalnie może połowę tego. Poza tym w bitwach moi często spierdalali i przegrywali pomimo przewagi liczebnej i generała. Czy po prostu Polska 1444 jest taka cienka?

Jak się zajrzy pod podszewkę to sama mechanika nie jest w tej grze jakoś bardzo skomplikowana. Jedyna trudniejsza rzecz do ogarnięcia to zależności między różnymi cyferkami na GUI.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 lis 2014, 22:07 
Cytuj  
Graj na Ironman i poczekaj pare lat, początki zawsze są łatwe.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 9 lis 2014, 22:20 
Cytuj  
Nie chodzi o to czy łatwo czy nie, ale czy jak zwykle to bywa w strategiach komp oszukuje. Tutaj nie ma poziomów trudności, więc albo od razu ma bonusy albo nie. Pytam z czystej ciekawości.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 lis 2014, 22:24 
Cytuj  
To jest tutaj losowe za każdym razem.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 00:18 
Cytuj  
Każe państwo jest silne zależnie od nie tylko ilości ale i jakości prowincji.
W startowej fazie czyli 1444 niektóre kraje są wręcz w rozsypce. Bardzo ważny jest manpower jedne zaczynają z wysokim inne z zerowym. Komputer nie ma żadnych bonusów gra na takich samych zasadach jak gracz. Czasem dostanie dobre bonusy czasem złe. Historycznie silne państwa to tzw "lucky nations" i one dostają niezłe boosty ( Anglia, Francja, Hiszpania, Polska, etc).


W bitwach najważniejsze są:
1- morale. Na morale wpływa wiele rzeczy głównie w wysokość żołdu(w czasie wojny zawsze na maxa). Po każdej bitwie morale też się musi zregenerować.
2- generał. Generał generałowi nie równy. Każdy dostaje losową ilość gwiazdek w różne skille. Różnica paru gwiazdek to różnica dość miażdżąca.
3- teren. Jak atakujesz przez rzeki a przeciwnik broni się w górach to możesz mieć i 3 razy większa armię i czasem przegrać. To duże minusy do rzutów.

Tyle z najważniejszych. No i technologia oczywiście.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 00:25 
Cytuj  
A ja, Radosław, mam wspływ na PAPĘ WATYKAN i mogę nasłać kurcjatę na Niaha :-)))))

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 00:38 
Cytuj  
Wpływu terenu nie zauważyłem na podsumowaniu, dobrze wiedzieć. Dzięki Stobek.


_________________
Χ Ξ Σ

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 09:25 
Cytuj  
Tak teren jest bardzo ważny. Podczas walki masz napisane np. -1 crossing albo -2 coś tam. Choć wydaje mi się, że oprócz tego modyfikatora do "rzutów" teren wpływa jeszcze w jakiś sposób, bo jest bardzo istotny - szczególnie góry.

Jest tego jeszcze więcej. Oprócz tego co Stobek napisał to:

- Idee narodowe - niektóre mogą dawać znaczne bonusy do walki lub/i ekonomii
- Idee "wybierane" - ~1/3 z nich jest nastawiona na walkę i może dawać znaczne bonusy


W walce są jeszcze m.in. takie rzeczy jak:
- infantry / cavalary / artilery effectiveness - rzadki, ale bardzo fajny bonus
- dyscipline - dodaje bonus do zadawanych "obrażeń"
- stosunek piechota / kawaleria / artyleria - armia złożona z samej piechoty będzie dostawać bęcki od mieszanej - szczególnie w fazie 'Shock', itd
- różne grupy technologiczne mają różne jednostki o różnych statystykach, a w późniejszej grze będziesz miał czasem wybór pomiędzy jednostkami ofensywnymi/defensywnymi/zrownoważonymi
- war ekshaustion - wpływa m.in na morale

****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 09:31 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Wpływu terenu nie zauważyłem na podsumowaniu, dobrze wiedzieć. Dzięki Stobek.


Jak masz bitwę to masz napisane ile rzut kostki+siła jednostki wyniósł w danej fazie, ile bonusu za generała, ile minusu za teren. Czym więcej generał ma punktów w manewry to większa szansa, że będzie walczył na dogodnym dla siebie terenie (dobry taki generał jak właśnie atakujesz wzgórzowo-górzyste tereny, czy się bronisz na takich za to na polach to jest weak;p). Manewrowość u Admirała za to to hajsu więcej z ochrony handlu.

Jeśli chodzi o cavalry effectiveness to ja co najwyżej widziałem ineffectiveness ;] Gdy masz więcej kawalerii niż 50% stanu piechoty.



A sesja MP wporzo. Wkurzały disconnecty koniec końców może 2 godziny pograliśmy zamiast 4. Ja gram Danią pierwszy raz nie wiedziałem co się dzieje. Chłopaki ostrzegali mnie, żebym nie bił Hansy tak wcześnie. Nie posłuchałem i na starcie nieźle mi wjebali, ale jakimś cudem (Szwedzi i Norwedzy +2x event po 5k manpowera) wygrałem wojnę i teraz sobie z asymiluje Hansę i będę rządził najlepszym tradem póki co :]

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 09:49 
Cytuj  
Zapomnieliście o pieprzonej kostce.


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 879
Dołączył(a): 2.09.2005
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 10:36 
Cytuj  
Generalnie w początkowej fazie gry morale > discipline, ale potem ten stosunek się odwraca. Armia która ma przypuśćmy 115% discipline będzie nieporównywalnie efektywniejsza od armii 105% discipline. Dzieje się tak ze względu na to, że discipline to nie tylko bonus do obrażen, ale także do obniżenia morale przeciwnika w każdej fazie. Jeśli chodzi o kawalerie, to w każdej armii warto mieć kilka sztuk dla bonusu z flanking. Teren oprócz negatywnych modyfikatorów do rzutów sprawia, że w danym momencie można wystawić mniej jednostek (więcej pozostaje w rezerwie). Ogólnie takich modyfikatorów jest mnóstwo i trzeba pamiętać, żeby np. nie walczyć z przeciwnikiem, który w danym momencie ma wyższy military tech i przez to większy bonus do tactics, a postarać się poczekać kilka miesięcy aż sami będziemy mieli ten sam military tactics.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 10:50 
Cytuj  
Stobek robi pod górę i podpisuje peace treaty nie patrząc na allies.

Anyway kostka musi być w takiej grze inaczej po miesiącu wszyscy by to wyjebali.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 18:06 
Cytuj  
Imperum Toskanii FTW!!!!

Niahu to ma zamiar wjechać do europy na tych swoich kucach? :D

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 18:24 
Cytuj  
Nie jeśli mu zrobimy krucjatę w pupę :-)

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 18:32 
Cytuj  
Jedyny wyruchany byłbyś ty.


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 18:40 
Cytuj  
A to akurat prawda :(

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 10 lis 2014, 20:23 
Cytuj  
Włoski Gdańsk byłby piękny

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 81  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.