Witam, chcemy ze znajomymi stworzyć grę mmorpg.
Gra, nad którą pracuję będzie multiplayerową grą RPG odbywającą się w czasie rzeczywistym, opierającą się o technologie Macromedia Flash, PHP, bazy danych SQL (MySQL lub Postgres) oraz aplikacji serwerowej w Javie. Cała grafika i animacja zostanie wykonana we Flashu, to wszystko bedzie jednak instalowane na dysku użytkownika, więc znacznie odciążymy serwer, który będzie zajmował się tylko przekazywaniem danych o pozycji graczy i obiektów na mapie, danych dotyczących obiektów i graczy, czynnościach graczy, oraz tekstu, który gracze będą pisali na chacie.
Z wczorajszych obliczeń, wszło mi, że średnie obciążenie łącza dla jednego użytkownika to 2 kbps co dla 10 000 jednocześnie grających użytkowników daje ok. 20 mbps. Obliczenia robiłem przy pomocy programu "Ethereal" na podstawie gry "Dofus" (
http://www.dofus.com/en/), która w założeniach jest podobna do naszej, jednak jest o wiele bardziej rozbudowana.
Chciałbym dowiedzieć się jak mocnego serwera potrzebowałaby nasza gra przy 10 000 użytkowników grających jednocześnie.