mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1383
Dołączył(a): 14.11.2006
Offline
PostNapisane: 18 paź 2010, 18:55 
Cytuj  
Pod koniec listopada fix'uja podstawowe błędy. W grudniu dodają nowy content.

Gra będzie grywalna na zadowalającym poziomie w grudniu. Dobrze wiedzą, że zyebali sprawę i teraz to chcą asap naprawić. W życiu nie widziałem tylu ogłoszeń na ich stronie z frazą "dear community, our great community etc."

Jest wręcz niemożliwe żeby SE zlało swój produkt nad którym tak długo pracowali. Naprawić, naprawią. Pytanie tylko czy community będzie tak cierpliwe, żeby poczekać.

**

Posty: 430
Dołączył(a): 27.01.2006
Offline
PostNapisane: 20 paź 2010, 18:55 
Cytuj  
Shinji-kun napisał(a):
Jest wręcz niemożliwe żeby SE zlało swój produkt nad którym tak długo pracowali...


Niewiem ile pracowali ale na pewno się nie wysilali specjalnie podczas tej pracy wydaje się że główną myślą było coś w stylu "ubierzmy wszystko w nową grafe, pozmieniajmy nazwy wymyśli się parę historyjek na questy i jazda fanboy'e i tak łykną"

Nietylko niedoróbki ffix odstraszają poczytałem trochę i sporo jest tekstów właśnie tego typu że to więcej jedenastego w lepszej oprawie doprawionego sporą dawka bugów a to raczej do kupna nie zachęca...

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2291
Dołączył(a): 30.01.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 08:17 
Cytuj  
Shinji-kun napisał(a):
Jest wręcz niemożliwe żeby SE zlało swój produkt nad którym tak długo pracowali...

Wydaje mi sie, ze nie wysilek jaki podjeli, a kierunek jaki obrali jest totalnie bledny. Swietnym przykladem jest FFXIII. SE, nie wiedziec czemu, produkuje teraz gry, ktore maja wizualnie zachwycac... i tylko tyle, reszta jakos ujdzie, przemknie sie.


_________________
Hana wa Sakuragi,
Hito wa Watashi...


Obrazek

****

Posty: 1115
Dołączył(a): 27.07.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 08:59 
Cytuj  
Warto zaczynać, jeśli zostawiło się XI jakiś czas temu i się za tą grą tęskni. Ja tak mam. Przestałam grać w XI ze 2 lata temu i ostatnimi czasy brakowało mi tej gry. Gdyby nie XIV i gdyby XI miała większe szanse jeszcze parę lat pociągnąć, to możliwe, że bym do niej wróciła. Pograłam sobie po XI w inne mmo i nie było takiego, co by mnie na dłużej przy sobie zatrzymał.
Jakbym nie spędziła wcześniej kilku lat przy XI, jakbym nie miała nadziei, że SE poprawi ten produkt, to bym pograła do końca free triala i podziękowała. Nie polecam tego produktu ludziom, którzy spodziewają się doszlifowanego produktu, nie znają dziwactw SE etc.
Mi osobiście brakuje w tej grze klimatu XI. Brakuje mi tego "idziesz tu i bijesz te mobki do 6, potem na górke i do 10 bijesz, potem idziesz tam i tam, dotknij kryształu przy okazji i szukaj party". Teraz wszyscy solo, masa crafterów wszędzie. Nie ma nawet problemu ze spellami czy mapami, bo same się pojawiają. Niby fajnie, bo łatwo. Może trochę za łatwo. Po XI każda kolejna gra mmo zdaje mi się zbyt prosta.

SE dorobi te grę. Prędzej czy później. Szkoda, że do tego czasu zniechęci do swojego produktu jeszcze więcej ludzi. Coś mam przeczucie, że po wprowadzeniu płatności, ta gra opustoszeje... Nie to, żeby mi to specjalnie przeszkadzało. :roll:


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 19064
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 09:18 
Cytuj  
Sonoman napisał(a):
więcej jedenastego w lepszej oprawie doprawionego sporą dawka bugów a to raczej do kupna nie zachęca...


Gdyby to byla prawda to bylbym zachwycony. SE tworzac XIV olala wszystkie fajne pomysly z XI. Tak naprawde zostawila tylko rasy, cala reszta jest inna.

Na ranku 15-16 pojawil sie promyk nadziei, GL trzeba bylo robic w mini party, bo byly za trudne. Niestety wystarczy wbic rank 17-18 i te same GL juz mozna sobie solowac, a nowych nawet nie ma na horyzoncie (tzn. pewnie sa ale gdzies pewnie na rank 30+.

Poza leve mozna tez zwyczajnie grindowac co w party jest wydajniejsze, ale nie kazdy po przygodach z WoW czy LOTRO ma ochote na tepe bicie mobow przez pare h.

Fajny za to na wyzszych levelach robi sie craft, bo przepisy sa skomplikowane i wymuszaja wspolprace kliku crafterow.

******

Posty: 4799
Dołączył(a): 8.12.2004
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 12:32 
Cytuj  
mrynar napisał(a):

Poza leve mozna tez zwyczajnie grindowac co w party jest wydajniejsze, ale nie kazdy po przygodach z WoW czy LOTRO ma ochote na tepe bicie mobow przez pare h.


mam pytanie - szczerze - kto grinduje exp w wowie bijac te same moby przez kilka godzin? w wow robi sie questy, tylko i wylacznie, grindowanie to przezytek

a tepe bicie mobow przez pare godizn w party - to wypisz wymaluj FF11 (moze nie? to prosze mi przypomniec jak w FF11 wygladalo expowanie) - nie widzialam tego w WoW, ani razu


_________________
Final Fantasy XI : Zjawcia [Ramuh] RETIRED
Final Fantasy XIV: Chrysalis Skyserpent [Moogle]


Ostatnio edytowano 21 paź 2010, 12:34 przez Duszek, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 19064
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 12:34 
Cytuj  
Duszek napisał(a):
mrynar napisał(a):

Poza leve mozna tez zwyczajnie grindowac co w party jest wydajniejsze, ale nie kazdy po przygodach z WoW czy LOTRO ma ochote na tepe bicie mobow przez pare h.


mam pytanie - szczerze - kto grinduje exp w wowie bijac te same moby przez kilka godzin? w wow robi sie questy, tylko i wylacznie, grindowanie to przezytek

a tepe bicie mobow przez pare godizn w party - to wypisz wymaluj FF11 - nie widzialam tego w WoW, ani razu


Moze wyrazilem sie niejasno: chodzilo mi o to, ze jak ktos juz sprobowal expowania na questach (w WoW, LOTRO itp) to juz mu sie nie chce poprostu bic mobow.

******

Posty: 4799
Dołączył(a): 8.12.2004
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 12:36 
Cytuj  
no i tak powinno byc - questy sa ciekawsze, zwlaszcza jezeli maja swoja historie i sa czescia fabuly - oczywiscie nie questy typu idz zabij milion mobow i przynies 100 skor/zebow/pazurow/ogonow/ i innych czesci ciala :P


_________________
Final Fantasy XI : Zjawcia [Ramuh] RETIRED
Final Fantasy XIV: Chrysalis Skyserpent [Moogle]

***
Avatar użytkownika

Posty: 19064
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 12:54 
Cytuj  
Duszek napisał(a):
no i tak powinno byc - questy sa ciekawsze, zwlaszcza jezeli maja swoja historie i sa czescia fabuly - oczywiscie nie questy typu idz zabij milion mobow i przynies 100 skor/zebow/pazurow/ogonow/ i innych czesci ciala :P


Questy to tez grind, tylko taki uprzyjemniony.

Ja lubie gry, gdzie exp dostaje sie ze wszystko co sie robi, nie tylko za bicie mobow. W XIV na szczescie tez tak jest (exp leci za craft i gathering i to calkiem niezly, ale niestety joba walczacego w ten sposob sie nie wyleveluje).

Najmilej wspominam gry, gdzie mozna bylo expowac bijac graczy.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3980
Dołączył(a): 8.03.2004
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 13:55 
Cytuj  
Opik - teraz w WoW jest nawet exp za kopanie rudek LOL :)


_________________
"Why is it people who can't take advice
always insist on giving it ?" - J. B.

***
Avatar użytkownika

Posty: 19064
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 14:05 
Cytuj  
Bodziu napisał(a):
Opik - teraz w WoW jest nawet exp za kopanie rudek LOL :)


No gut, taki jest trend, sluszny imo.

**

Posty: 307
Dołączył(a): 11.05.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 14:37 
Cytuj  
Sledzac rynek MMO przez ostatnie 6 lat widac ze 90% producentow oddaje platna werje Beta gracza ktora posiada pelno bledow itp. Niestety powoduje to ze w ciagu miesiaca polowa jak nie wiecej rezygnuje z gry, i wtedy sie zaczyna an gwalt szukanie ratunku obietnice itp.

Dla mnie FF bylo 1 na liscei najblizszych MMO, jednak po "Beta Testach" Bo w sumie to sie zawiele nie natestowalem bo sie nie dalo gra okazala sie mega gniotem w pieknej grafice. Dla mnie gafika w mmo jest na dalszym miejscu, preferuje content/pve/pvp.

Mozna miec wiele uwag do bliza ale trza przyznac jedno nidgy nie wydali gniota ich gry zawsze sa top1 pod kazdym wzgledem. WoW coz nie jest to juz to co bylo kiedys w Classicu ze czerpalo sie mega fun z kazdego lvl ale oni musza zarabiac i to robia.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2010, 16:56 
Cytuj  
mrynar napisał(a):
Bodziu napisał(a):
Opik - teraz w WoW jest nawet exp za kopanie rudek LOL :)


No gut, taki jest trend, sluszny imo.

Ja to bym sie nie obrazil jakby sie dalo miec insta level cap. W dowolnym MMO. Nawet za jakas oplata.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 paź 2010, 14:30 
Cytuj  
Obecnie 14 jest ... mało dopracowana, nie wiem co planowali w SE ... ale podejrzewam że mogli się skusić na kasę. Na zasadzie, teraz mata tyle, ale wersja bardziej grywalna bedzie za 3-6 miesięcy za 20 usd extra.
To co zaprezentował SE wydając "gniota" na chwilę obecną jakim jest FF 14 to poprostu bije na łeb WHO, STO, LOTRO ... a nawet WOW.
Ta gra będzie może grywalna dopiero za parę miechów ... żeby nie być gołosłownym :

* brak supportu przy bugach GM-ów.
* zkaszaniony crafting, a właściwie guildleavy crafterskie.
* totalny brak balansu pomiedzy potrzebnym lvl craftu a rankiem na ktorym ten item jest uzyteczny.
* koszt zrobienia itemu na niskie lvl jest wprost astronomiczny w stosunku do średniej zasobności postaci ...
* niepotrzebnie rozbudowane receptury - by cos zrobic trzeba byc jack of all traders
* całkowicie niefunkcjonalne rozwiązanie jakim jest przemieszczanie się pomiedzy lokacjami ... pomimo idalnego rozwiazania jakim jest teleport to biada temu kto z niego kozysta ... teleportacja pomiedzy miastami 6 pkt kosztuje, a regeneruje sie 1 punkt na 4 h. Brak alternatywnych środkó transportu.
* absolutnie niedopuszczlane rozwiazanie jakim jest brak auction house czy innego narzędzia do kupna-sprzedazy bo przegladanie bazarów u graczy - godziny by cos znaleźć...

Kolejny raz fani gry dali sie nabic w butelkę przez wydawce, dodstając do reki płatną bete jak nie alfe, bez supportu, grywalną tylko na zasadzie determinacji graczy ... oj SE, liczyłem że przynajmnie od was bedzie dobry kawałek softu ... a tu ...


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

***
Avatar użytkownika

Posty: 19064
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 25 paź 2010, 17:04 
Cytuj  
Scorpio napisał(a):
Obecnie 14 jest ... mało dopracowana, nie wiem co planowali w SE ... ale podejrzewam że mogli się skusić na kasę. Na zasadzie, teraz mata tyle, ale wersja bardziej grywalna bedzie za 3-6 miesięcy za 20 usd extra.
To co zaprezentował SE wydając "gniota" na chwilę obecną jakim jest FF 14 to poprostu bije na łeb WHO, STO, LOTRO ... a nawet WOW.
Ta gra będzie może grywalna dopiero za parę miechów ... żeby nie być gołosłownym :

* brak supportu przy bugach GM-ów.
* zkaszaniony crafting, a właściwie guildleavy crafterskie.
* totalny brak balansu pomiedzy potrzebnym lvl craftu a rankiem na ktorym ten item jest uzyteczny.
* koszt zrobienia itemu na niskie lvl jest wprost astronomiczny w stosunku do średniej zasobności postaci ...
* niepotrzebnie rozbudowane receptury - by cos zrobic trzeba byc jack of all traders
* całkowicie niefunkcjonalne rozwiązanie jakim jest przemieszczanie się pomiedzy lokacjami ... pomimo idalnego rozwiazania jakim jest teleport to biada temu kto z niego kozysta ... teleportacja pomiedzy miastami 6 pkt kosztuje, a regeneruje sie 1 punkt na 4 h. Brak alternatywnych środkó transportu.
* absolutnie niedopuszczlane rozwiazanie jakim jest brak auction house czy innego narzędzia do kupna-sprzedazy bo przegladanie bazarów u graczy - godziny by cos znaleźć...

Kolejny raz fani gry dali sie nabic w butelkę przez wydawce, dodstając do reki płatną bete jak nie alfe, bez supportu, grywalną tylko na zasadzie determinacji graczy ... oj SE, liczyłem że przynajmnie od was bedzie dobry kawałek softu ... a tu ...


Craft jak sie w niego zaglebi jest bardzo fajny. Wady ktore wymieniles to dla mnie zalety.
Support ingame ponoc nie dziala, ale nie nie mialem do tej pory zadnego problemu wymagajace interwencji GMa.
Bazary (retainerzy) po zmianach sa ok, ostatnio dosc latwo znaduje to co potrzebuje.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1383
Dołączył(a): 14.11.2006
Offline
PostNapisane: 25 paź 2010, 17:15 
Cytuj  
Podpisuję się pod tym co napisał Stok.

Jedyne wybawienie dla tego tytułu to zapowiedziany patch pod koniec listopada (koniec przedłużonego free trail'a), która ma fix'nąć niby wszystko na co narzekali gracze.

Nawet jeśli poprawią kwestię grywalności (UI, lagi etc.) to nie zmienia to faktu, że kwestia samego design'u tej gry pozostawia wiele do życzenia.

Chodzi mi głównie o elementy wspomniane post wyżej, tj. teleporty i ogólna idea przemieszczania się (z buta ftw.), craft, zabawa w party, lolMarket Wards, brak AH, nudne guildleves.

Jedyne co trzyma ludzi in-game atm to wydłużony free trail i nadzieja na to, że XIV będzie tak grywalna jak choćby XI teraz.

Choćby skały srały SE naprawi to co popsute w kwestii gameplay'u. Wiedzą dobrze, że jeśli teraz dadzą dupy to cały dev team nie będzie miał wyjścia jak tylko skoczyć z biurowca.

*****

Posty: 2401
Dołączył(a): 11.02.2005
Offline
PostNapisane: 25 paź 2010, 19:42 
Cytuj  
Wg mnie SE nie zależy na pieniądzach z FFXIV, chcą chyba sprawdzić rynek i popyt na FFXIV. Jak nie spełni określonych warunków - zamkną tytuł. Wiedzą doskonale że liczba nowych graczy MMORPG nie zwiększy się nagle a już na pewno nie dzięki niszowej grze, wiedzą też że gracze muszą przejść z konkurencyjnych tytułów i raczej mają na myśli tylko azjatyckie tytuły bo zachodni gracze ich nie interesują w ogóle. Nasze spojrzenie na gry jest tak samo odbierane przez japończyków jak nasze spojrzenie na nich i ich kulturę bo myślą że nie jesteśmy w stanie ich zrozumieć. Wg SE FFXIV jest jak najbardziej OK.


_________________
Obrazek

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2631
Dołączył(a): 14.08.2007
Offline
PostNapisane: 25 paź 2010, 20:11 
Cytuj  
Slayerek napisał(a):
Wg mnie SE nie zależy na pieniądzach z FFXIV, chcą chyba sprawdzić rynek i popyt na FFXIV. Jak nie spełni określonych warunków - zamkną tytuł.


albo nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje taka produkcja mmo , albo wzięła cię jakaś grypa

Slayerek napisał(a):
Wg SE FFXIV jest jak najbardziej OK.


tu trafiłeś w sedno

dla mnie FF to coś nowego, napaliłem się na tę gierkę strasznie i przyznam , że w życiu ( a mam sporo już za sobą) tak bardzo się nie zawiodłem, dla mnie to był wręcz szok jak może wyglądać OB PŁATNEJ gry
problem tkwi zdaje się w tym , że SE było przekonane o swoim geniuszu, wręcz łaskawie pozwolili fanom FF grać w ich grę i nagle okazało się , że ludzie MASOWO kończyli subskrypcje i tu pojawiła się JEDYNA nowość w historii mmo- dołożenie dla graczy 1 miesiąca free
dalej czytam co się dzieję z FF XIV i dalej widzę , że raczej nie pogram w to za szybko

*****

Posty: 2401
Dołączył(a): 11.02.2005
Offline
PostNapisane: 26 paź 2010, 09:03 
Cytuj  
lordyp napisał(a):
Slayerek napisał(a):
Wg mnie SE nie zależy na pieniądzach z FFXIV, chcą chyba sprawdzić rynek i popyt na FFXIV. Jak nie spełni określonych warunków - zamkną tytuł.


albo nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje taka produkcja mmo , albo wzięła cię jakaś grypa


Produkcje MMORPG na pewno kosztują sporo ale my widzimy od X lat że w wydaniu SE kosztuje to ich niezbyt dużo.
Wg mnie w FFXI oszczędzili miliony (dziesiątki milionów) $ na :
- słabych serwerach
- GUI/UI które jest toporne graficznie, słabo rozbudowane, proste w pisaniu i utrzymaniu więc tanie
- support
- formach płatności
- bardzo mało zróżnicowanych mobkach
- braku sensownej obsługi LSów
- braku jakichkolwiek statystyk/osiągnięć/danych które może widzieć i analizować gracz żeby wiedział co zrobił
- bardzo "sprytnym" systemie jeśli chodzi o questy, misje itp.
- teksturach

W FFXIV oszczędzają na pewno jeszcze więcej. Gdyby miało być inaczej towar by wyglądał i działał zgodnie z oczekiwaniami.


_________________
Obrazek

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 paź 2010, 19:03 
Cytuj  
A mnie w grze trzyma dobra zabawa :)
Popykałem sobie troche w duo (doskonale sie bawilem), pogrindowalem troche w party (bawilem sie jeszcze lepiej) i jesli poprawia UI i dodadzą content, to jak dla mnie będzie to calkiem przyjemna i rozbudowana gierka.
Problem z kasa? Nie istnieje jesli sie ma troche zmyslu do handlu/craftu/grindu, z kazdego elementu mozna sporo zarobic, aktualnie mam tyle gili, ze wlasciwie nie mam na co wydawac (wg mnie to nawet za duzo kasy krazy w grze :)
Z teleportacja problem? Zaden, wystaczy sie dobrze zaplanowac. I pilnowac, zeby sie nie wydoic z punktow - korzystac z platnych teleportow jakie oferuja od czasu do czasu gracze. Jasne, ze gra nie ulatwia wielu rzeczy, ale mysle ze o to wlasnie chodzi, zeby nie bylo tak ladtwo jak w innych produkcjach, tylko zeby ludzie sie wysilili - jesli w cos wloze swoja energie, to bede mial mniej checi zeby z grania zrezygnowac :)
Wg mnie gra ma element uzalezniajacy i jestem prawie pewny, ze sporo ludzi bawi sie tak dobrze jak ja.
Jest to mój punkt widzenia i owym sie dziele :)

juz.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.