Atherius napisał(a):
Tylko warcraf w czasie premiery był hitem mimo wielu niedociągnięć, rift nigdy nim nie będzie taka drobna różnica.
Ja zwracam uwagę na animację, design gearu, takie rzeczy potrafią skutecznie odstraszyć od nawet dobrej produkcji.
Warctaft byl w czasie premiery takim samym hitem co np. Aoc (okolo miliona sprzedanych egz) - to to czy ludzie odplywaja po paru miesiacach decyduje czy MMO jest "hitem". Przyklad - Runes Of Magic - z malej darmowki bezczelnie kopiujacego WoW mamy kilkumilionowego giganta w ciagu dwoch lat z wieloma wlasmymi pomyslami, ktorych w WoW nie uswiadczysz.
WoW'owi dobra sprzedaz zapenila marka Blizzarda i rozpoznawalne uniwersum (tak jak w przypadku AoC i WAR) a nie jakosc sensu stricte. W przypadku RIFT musi byc odwrotnie - srednia wg swiatowych standardow sprzedaz (mimo to dobra jak na nowa marke i nowe studio) i wzrost subskrypcji spowodowany dobrymi i czestymi updateami, spowodowany glownie tzw. "marketingiem szeptanym". Taki musi byc scenariusz jesli chca odniesc sukces.
I od razu napisze jesli uwazasz ze sukces w MMO = 12 milionow graczy i zadna inna opcja nie wchodzi w gre to "ulubione slowko asmaxa" bo nie ma rozmowy.
PS. No i jesli uwazasz ze design gearu jest lepszy w WoW niz w RIFT to with all due respect ale nie mamy o czym rozmawiac. WOW ma chyba najgorszy design gearu (post vanilla do teraz) z all MMO.