Atherius napisał(a):
Tylko warcraf w czasie premiery był hitem mimo wielu niedociągnięć, rift nigdy nim nie będzie taka drobna różnica.
![:]](./images/smilies/icon_har1.gif)
Ja zwracam uwagę na animację, design gearu, takie rzeczy potrafią skutecznie odstraszyć od nawet dobrej produkcji.
Warctaft byl w czasie premiery takim samym hitem co np. Aoc (okolo miliona sprzedanych egz) - to to czy ludzie odplywaja po paru miesiacach decyduje czy MMO jest "hitem". Przyklad - Runes Of Magic - z malej darmowki bezczelnie kopiujacego WoW mamy kilkumilionowego giganta w ciagu dwoch lat z wieloma wlasmymi pomyslami, ktorych w WoW nie uswiadczysz.
WoW'owi dobra sprzedaz zapenila marka Blizzarda i rozpoznawalne uniwersum (tak jak w przypadku AoC i WAR) a nie jakosc sensu stricte. W przypadku RIFT musi byc odwrotnie - srednia wg swiatowych standardow sprzedaz (mimo to dobra jak na nowa marke i nowe studio) i wzrost subskrypcji spowodowany dobrymi i czestymi updateami, spowodowany glownie tzw. "marketingiem szeptanym". Taki musi byc scenariusz jesli chca odniesc sukces.
I od razu napisze jesli uwazasz ze sukces w MMO = 12 milionow graczy i zadna inna opcja nie wchodzi w gre to "ulubione slowko asmaxa" bo nie ma rozmowy.
PS. No i jesli uwazasz ze design gearu jest lepszy w WoW niz w RIFT to with all due respect ale nie mamy o czym rozmawiac. WOW ma chyba najgorszy design gearu (post vanilla do teraz) z all MMO.