Cytuj:
2003-10-26 15:12, Alex napisał:
Cytuj:
Tutaj kazda misja BEDZIE miala wplyw na rozwoj fabuly, misje nie sa rozdawane automatycznie! Cele misji ustalaja sami gracze, zaleznie od tego co chca osiagnac.
Jasne... A z dupy miód popłynie.
Po tygodniu będzie już wiadomo jaka dokładnie konfiguracja misji daje najlepszy loot, faction points, exp, czy cokolwiek tam jeszcze będzie z korzyści i prawie wszyscy będą tłukli dokładnie tę konfigurację.
Jeśli granie w wiele różnych mmorpg'ów czegoś mnie nauczyło, to tego, że jakiekolwiek poleganie na graczach jako na twórcach fabuły, czy czego kolwiek innego jest z góry skazane na powodzenie. 95% graczy tworzenie np. fabuły ma w głębokim poważaniu, a to pozostałe 5% po pewnym czasie zdaje sobie z tego sprawę i przestaje się w to bawić.
Zresztą u producentów daje się ostatnio zauważyć taką tendencję - "nie chce nam się kombinować jakichś ciekawych mechanizmów, które sterowałyby danym aspektem gry, więc zróbmy je >>player-driven<< - w końcu marketingowcy mówią, że ludzie się na taki tekst nabierają". Dobrym przykładem może tu być na przykład SWG - tam prawie wszystko zrobili player-driven, więc z do zrobienia pozostał w sumie sam silnik graficzny z terenem + chat. Z czego zresztą chat udało sie im w znacznym stopniu spieprzyć.
Nie ma czegos takiego jak konfiguracja misji bo one sie nie powtarzaja, misje nie sa oparte na NPC'ach tylko na innych graczach.
Loot to co najwyzej sprzet jaki wyciagniesz z ciala ubitego przeciwnika.
Jak wyglada przeliczanie wynikow misji na pieniadze oraz expa masz opisane tutaj, chociaz nie jest to do konca aktualne poniewaz system misji jest obecnie poddawany sporym zmianom/ulepszeniom:
http://www.faceofmankind.com/index.php? ... hp&lang=en
Dzieki temu, nie bierzesz tych samych misji z terminalu po 1000 razy, ktore to misje sa zreszta smiertelnie nudne i proste.
Gracze z ktorymi walczysz podkladajac sie traca bardzo duzo, ranking, pieniadze, sprzet.
Watpie aby ktos bawil sie w podkladanie tym bardziej, ze wszystkie misje sa grupowe a ich przebieg o ile to mozliwe kontrolowany przez GM'ow.
Starwars Galaxies uwazam za szajz (gralem ciut ponad miesiac) jednak to co nazywasz minusami, czyli czesciowa odpowiedzialnosc graczy z czesc aspektow gry jest akurat najwiekszym plusem SWG.
Gra jest pusta z zupelnie innych powodow.
Zreszta czy przejawem lenistwa jest postawienie 10 NPC'ow z ta sama gadka, czy proba utworzenia systemu misji projektowanych przez graczy?