iniside napisał(a):
2. W MMO zawsze liczył sie dla mnie combat.
Ciekawe. Jeden z najsłabszych elementów mmorpg-ów, wynikających z dużej mierze z cech mmorpg-a właśnie.
Większość innych typów gier ma znacznie lepszy combat. Większość lobby multiplayerów (FPS-y, Dota i klony, rts-y, inne niż doty rodzje MOBA, itd) a nawet część co-op-ów i część single playerów.
Na przykład AI mobów w open world w mmorpg-ach jest mega głupie, bo są techniczno-finansowe powody i to się jeszcze dłuuugo nie zmieni.
Oczywiście nie znaczy, to, że nie można mieć funu z mmorpg z combatu, nawet PvE. Jasne, że można.
Tylko, że jakbym grał wyłącznie albo prawie wyłącznie dla combatu to inne typy gier mają po prostu lepszy combat.
No jeszcze takie WvWvW jest trochę wyjątkiem, bo afaik nie ma takiego trybu gry z widokiem trzeciej osoby w innych typach gier.
Tylko, że jakby poszli tropem Mount & Blade tylko z 3 osoby, albo nawet Planetside 2 robiąc grę w której tylko jest pvp i walka o umocnienia / bazy / zamki to by było to lepsze znacznie. Jakby dorzucić spore PvE i arenki do P2 to też, żeby to miało ręce i nogi i było w miarę równorzędnym trybem gry - to by musiałybyć zmieny w grze i jej mechanice, które by się odbiły na obecnym trybie P2.
Zakładając, że chodzi ci o mmorpg-i, bo innych mmo to do tej pory było śmieszne ilości. Teraz się to zmienia dopiero.
==========================================
Mam pytanie: jak dobiję do 80 i mi się PvE znudzi i chciałbym siedzieć tylko w WvWvW to mogę - czy też trzeba 'dogrindowywać np. golda albo sprzęt PvE style?
Inne gry nie są Massive ;p. Pozatym, nie ma dużo gier z rozwojem postaci (RPG) i ciekawym combatem. I przez długi czas MMO były w tym względzie poprostu lepsze niż single player RPG.
Oczywiscie wraz z nastaniem Dark Souls sprawa sie zmieniła.