r_ADM napisał(a):
Btw, duzym problemem blizzarda sa rozbuchane oczekiwania. Klient sc2 pokazuje srednio ok. miliona aktywnych graczy na bnecie (samo SC2), peaki sa w granicach 1,75kk. 2 lata po premierze to sa dobre wyniki, ale porownujac do WoWa czy LoLa nie wyglada to juz tak dobrze. Tylko nikt nie bierze pod uwage, ze to zupelnie rozne gry i potem powstaja takie faktoidowe popluczyny jak te w polygamii.
No tak, ale imho w Acti-Blizzie też chcą takie wyniki. Cała managment i inwestorzy fapują teraz do LoL-a i w mniejszym stopniu do World of Tanks. Dlatego było coś o tym, że SC2 może będzie miał opcje f2p multi w przyszłości, a każdy koncern swoją wersję LoL-a / Doty zaczął robić i masę mniejszych studiów też.
Tak samo było z mmorpg-ami i WoW-em. Od razu naśladowcy i oczekiwania milionów graczy, a jak ma 200-300 k subów to fail, mimo, że to nie najgorszy wynik, a przed WoW-em to już w ogóle bardzo dobry.
Tak samo z FPS-ami i CoD-em. Jak się okazało ile można tego sprzedać, to EA zaczeła pimpować przyszły BF3 w stronę casual i na rywala CoD a cała reszta łącznie z azjatami zaczeła tłuc f2p mniej lub bardziej wierne klony CoD-a.
SC2 ma dobre wyniki obiektywnie patrząc, ale wraz z sukcesem niektórych innych gier pimpowanych na e-sportowe / skillowe albo choć arenkowe to się oczekiwania przemysłu growego zmieniły a dziennikarze biją pianę pod to wiadomo.