mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 15 paź 2012, 13:29 
Cytuj  
Wpisz sobie frazę "edge loop" w tych tuortialach czy innych materiałach i powinienes znależc informacje na temat tego, czego szukasz (a w sumie raz takie coś zrobisz i juz będziesz wiedział, w czym rzecz).


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**

Posty: 488
Dołączył(a): 16.01.2011
Offline
PostNapisane: 15 paź 2012, 16:45 
Cytuj  
Generalnie, wiekszosc rzeczy sklada sie z wielu elementow, a rzadko z jednego duzego bloku. Oczywiscie sa kozacy co to z szescianu robia anatomicznie poprawna sylwetke czlowieka.

Wezmy na przyklad fortepian. Skrzynie mozesz zaczac modelowac z boxa, ale nogi moga byc na poczatku cylindrami lub wytloczonym shapem. Klawisze i cala reszte detali robisz osobno.

Nie wierze, ze nie znalazles tutoriali na podstawowy poziom modelowania. Jesli ich nie rozumiesz, to problem moze lezec gdzie indziiej.

Rzuc okiem, moze cos ci to pomoze. Kilka lekcji jest za darmo.

1. http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=539

2. http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=400

3. http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=494


_________________
BF3: hungrymumin

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 15 paź 2012, 17:21 
Cytuj  
Zangetsukun napisał(a):
Powoli uczę się modelowania w 3dsie ale mam dwa problemy.
1. Zrobiłem kształt z linii do wytłoczenia. Jednak kształt ten jest kanciasty. Da się w prosty sposób zaokrąglić określone rogi nie naruszając innych?
2. W jaki sposób zaokrąglić określoną krawędź bryły? Np jedną krawędź sześcianu.

Tak wiem są tutoriale, ale z reguły poruszają wiele innych kwestii i są dla mnie za trudne. Przez pewne rzeczy się przebijam powoli ale tutaj odbijam się jak piłka od ściany.

Z góry dzięki za pomoc.


Obrazek
O to chodzi ? To sie nazywa Chamfer.

Mozna tez zrobić Turbo Smooth, albo Poly Smooth (czy jak to sie nazywa w Edit Poly, co dziala na smoothing groups).

Na przyszlosc. Jak zadajesz pytania to daj obrazki i zaznacz na nich co chcesz osiagnac. Szybciej i prosciej w tedy mozna sie domyslic co autor mial na mysli.

Cytuj:
Oczywiscie sa kozacy co to z szescianu robia anatomicznie poprawna sylwetke czlowieka.

Hm. Ja tak zawsze zaczynałem. Tzn. od dwóch. Jeden na łep i jeden na reszte. Ale zawsze miałem potem problem z proporcjami i poprawnym edge flow :D.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 15 paź 2012, 20:10 
Cytuj  
Dzięki dla wszystkich za pomoc. Najlepiej faktycznie sprawdza się chamfer w tym przypadku.

@anastol - fakt problem leży gdzie indziej. Jestem totalnie lewy do rysowania jakiegokolwiek. Ale postanowiłem się przełamać z photoshopem i już jako tako idzie. 3ds póki co czarna magia, mam wrażenie że wybieram sobie chyba za trudne ćwiczenia. Niby "3ds max szkoła efektu" jest książką dla początkujących ale od razu jakiegoś kosmitę się modeluje. Muszę poszukać czegoś materiału na zasadzie: narysuj sześcian i na nim będziemy omawiać kolejne opcje programu.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 15 paź 2012, 21:00 
Cytuj  
Zangetsukun napisał(a):
Niby "3ds max szkoła efektu" jest książką dla początkujących ale od razu jakiegoś kosmitę się modeluje. Muszę poszukać czegoś materiału na zasadzie: narysuj sześcian i na nim będziemy omawiać kolejne opcje programu.


Na cgpeers byly chyba torrenty ze wszystkimi mozliwymi tutorialami (takie filmowe krok po kroku kilka giga po pare godzin). Ale chyba ich pozamykali, wiec moze na forum cgpersia szukaj http://forum.cgpersia.com/tutorials-3dsmax/

Odpalasz sobie takie cos, ustawiasz interface jak prowadzacy i przez weekend powtarzajac kazdy krok masz zrobiony koncowy model ;]
Nie wiem jak z 3ds maxem, ale z zbrushem tak to wygladalo dalo sie na jednym przykladzie zahaczyc o większość funkcji i cala mase teorii modelowania (a nawet klasycznej rzeźby).


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

***
Avatar użytkownika

Posty: 853
Dołączył(a): 8.05.2006
Offline
PostNapisane: 28 paź 2012, 23:09 
Cytuj  
ja Ci polece
http://cgcookie.com/max/

nie wiem jak z maxem ale dla Blendera to jest strona nr 1 jesli chodzi o tutoriale
tak swoja droga wazna rzecza przy nauce 3D jest znajomosc jezyka angielskiego

polecam tez poszukac Ci materialy ogolne - nawet nie koniecznie do maxa - odnosnie topologii sposobie prowadzenia loopow itp - duzo Ci to pomoze - staniesz sie jakby bardziej swiadomy co po co i dlaczego :) - poczytaj o redukcji zakrecaniu itp polygonow

a i najwazniejsze abys sie nie lamal - droga jest dluga i kreta ale warto :)


ps
przydatna stronka
http://wiki.polycount.com/

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 21 sty 2013, 11:46 
Cytuj  
Znacie jakiś darmowy program typu Click-VR Visualizer?

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2013, 09:23 
Cytuj  
Maruda powraca :P Mam następujący problem: muszę wyrenderować filmik (1170 klatek) ale klatka idzie 11 minut w mental rayu. Da się to jakoś przyśpieszyć? Próbowałem w vray ale rozwaliło mi wszystkie światła (w sensie wszystko na żółto wyszło.)

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2013, 17:43 
Cytuj  
Zangetsukun napisał(a):
Maruda powraca :P Mam następujący problem: muszę wyrenderować filmik (1170 klatek) ale klatka idzie 11 minut w mental rayu. Da się to jakoś przyśpieszyć? Próbowałem w vray ale rozwaliło mi wszystkie światła (w sensie wszystko na żółto wyszło.)

Ta kupić lepszy sprzet, wyłączyć Aliasing, zmniejszyść ilość probek na radiosity (global illumination). Sprawdzić na max3d.pl ;p. Wiecej nie powiem, bo na renderowaniu sie mało znam.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 400
Dołączył(a): 2.03.2004
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 09:52 
Cytuj  
Jeżeli w programie firmy Autodesk, to słyszałem o czymś takim: http://rendering.360.autodesk.com/ . Podobno całą pracę renderingu biorą na siebie ich serwery (renderowanie w chmurze). Niestety nie korzystałem i nie wiem jak to wygląda w praktyce.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 10:02 
Cytuj  
Obrazek
Ostatnio nad czyms takim pracuje. Rzezba prawie skonczona. Niestety nie moge wyjsc z nawyku "jeszcze tylko jedna rzecz poprawie!".


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 10:14 
Cytuj  
@Armagin - fajne ale niestety nie jest darmowe oraz robi tylko zdjęcia.
@Iniside - ile ci się to renderuje?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 10:15 
Cytuj  
Z 10s. Ja to robie ZBrushu.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******

Posty: 4303
Dołączył(a): 27.04.2005
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 10:41 
Cytuj  
Wiedziałem, że mi ten render coś przypomina:
http://media.guildwars2guru.com/wordpre ... rmor04.jpg :)


_________________
We are all but specks of dust in the dream of the Grand Butterfly.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 10:42 
Cytuj  
bueheuhehe

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 10:48 
Cytuj  
podobny do ktoregos setu paladyna z wowa ;p


_________________
.

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 10:52 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
podobny do ktoregos setu paladyna z wowa ;p


najwyższa pora pójść do okulisty


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 11:09 
Cytuj  
a twoja by isc na dziwki.

podobny=/=taki sam, skojarzylo mi sie z mordy:
http://www.scrollsoflore.com/gallery/al ... gement.jpg
Zwykle skojarzenie, a render jest szary.


_________________
.

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 11:39 
Cytuj  
Taki skomplikowany model 10s a głupie pomieszczenie z kanapą (i to dość kanciastą), stolikiem, dwoma krzesłami i dwiema szybami robi mi się 11 minut na klatkę a mam ich mieć 1170. Autodesk sux.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2013, 12:15 
Cytuj  
Tak, ale w Zbrushu nie jesteś w stanie zrobić realistycznych renderow.
Tzn fizycznie poprawnych.

A swoja droga probowales renderowac przy pomocy GPU ? Opcja dostępna tylko dla NVIDII ale mozna szybkie rendery robic przy malym wysiłku.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.