Pograłem trochę w ADOM z grafiką.
Wygląda to całkiem ciekawie. Dla mnie podstawka ADOMa ASCII kojarzyła się z mrocznym światem, tutaj dostajemy tileset który wygląda na kreskówkowo-komiksowy, przynajmniej z tym mi sie to kojarzy. Nie mówię, że jest źle... jest po prostu nie w moim guście - jednak liczę, że będzie możliwość wgrania własnego tilesetu. Niektóre stworki są dosyć ciekawie narysowane, grading stworów typu ant worker, ant warrior zostało rozbite na pokolorowanie tej samej grafiki na różne kolory, gdzie ant worker jest brązowy a ant warrior jest czerwony. W sumie trzyma się to kupy, biorąc pod uwagę, że reszta stworków została też w ten sposób potraktowana. Rozegrałem w sumie ze trzy partyjki, zauważyłem, że nie ma specyficznych grafik dla przedmiotów które nosimy tzn. walczę toporem a w łapie mam mieczyk, to samo tyczy się zbroi... to można by było jeszcze przetrzymać, ale jeśli tworzę trolla to chciałbym widzieć, że gram trollem a nie tym samym człowieczkiem z mieczykiem w łapce
którym grałem tez jako krasnolud z korbaczem
Animacji też jako takich nie ma np. lecący kamień w naszą stronę został oznaczony jako... podświetlony hex/tile w którym się znajduje, kiepawo.
Niestety, całkowicie brakuje grafiki w oknach typu ekwipunek, podnoszenie przedmiotów, menu itp. tam na razie mamy zwykłe tekstowe okienka.
Dodano też muzyczkę która jest całkiem przyjemna, za minus niestety trzeba zaliczyć fakt, że nie można sterować głośnością...
Zdaję sobie sprawę, że jest to dopiero początek (chociaż ja grałem na 14 ver. prerelease) i narzekać nie ma co za bardzo. Sam feeling jest jednak pozytywny chociaż nie wiem jak bardzo na ocenę wpływa mój sentyment do tego tytułu.
Jest na co czekać.Tak teray sobie pomzslaem, że gdyby użyć grafikę/muzykę z Rogue's Tale i wdrożyć to w ADOM to było by zabójcze combo...