inside to dobrze podsumował. Pewnie to samo będzie w przypadku "WildStar" i "FFXIV".
Myśle, że mogę bezpiecznie powiedzieć, że spora część nas tutaj na forum z abonamentem jest zapoznana już od dawna, z dziesięć lat i ja osobiście nadal dużo bardziej preferuje miesięczny abonament do DOBREJ gry w którym wszyscy grają na równych zasadach, nie ma sklepików, boostów i generalnie równiejszych niż pseudo F2P z "opcjonalnymi" subskrypcjami, sklepikami i skrzyneczkami czy B2P w które nikt nie idzie bo nie chce się nikomu chyba odpłatnych DLC robić.
Zgadzam się z tym, że sam wolę subskrypcję bez żadnych sklepików, sprzedawania currency, lootboxów i innych pierdów z równymi zasadami dla wszystkich grających. Tyle, że to, że content patche będą często w TESO też nie jest rzeczą, (którą Swtor też zapowiadał, Rift zrealizował czy nawet GW2 coś tam niby dodaje regularnie) która by mnie mogła skłonić do płacenia subskrypcji, bo nie w tym jest problem - nie jestem osobą, którą bawi power-levelling i uczestniczenictwo w progress gildiach. Już nie mówiąc o braku czasu na takie coś.
Tyle, że ani Wildstar, ani FF XIV ani TESO nie jest dla mnie grą za którą bym płacił subskrypcję ani w ogóle w nie grał. Tak samo jak wszystkie MMORPG-i które wyszły przez ostatnie 5 lat też takimi grami nie były. Mierzi mnie też to ostatnie pierdolenie o sandbox vs themepark, player created content itd - czy tylko dla mnie nie w tym leży problem?
Czemu troll? Idealnie opisuje gre RPG splycona do popierdolkowatego coop MMO polegajacego na robieniu smiesznie prostych pseudo-'questow'. Akurat tym sie wlasnie caly czas chwala.
Niby koles pisze ze to jest TES z dodanymi chujowymi elementami MMO a ja powiem ze chuja tu jest TESa tbh oprocz moze nazw. Ogolnie to wychodzi na to ze to bedzie poprostu WoW (tylko pewnie plytszy bo siew tym tworcy mmo przescigaja - jak jeszcze bardziej splycic juz glaboka az do kostek kaluze) z nawami w stylu "Mzinchaleft".
Tyle dobrze ze 2 tygodnie po premierze pewnie juz bedzie mozna kupc konto za 50 zeta. Ew sie poczeka te pol roku do przejscia na F2P.
niekoniecznie troll. Ja tez zwracalem uwage na moby z refleksem szachisty. W ogole cala ta rewolucja w mmo, czyli "action combat" moze sie okazac niezlym failem. Bo tak naprawde to jest tylko polsrodek, takie pseudo action. A w praktyce moze sie okazac, ze dziala jedynie stare sticky target, albo prawdziwe action (PS2?, DFO?). Jesli chodzi o populacje i tlumy na spotach. Imo ten problem rozwiaze sie w ciagu tygodnia, dwoch. Bo albo ludzie zaczna quitowac, albo beda levelowac z rozna szybkoscia.
@Kabra Co w tym dobrego, ze konta beda za 50zeta? Jezeli gra jest slaba, to wciaz sa to pieniadze wywalone w bloto.
Jako bonus post z forum beth. W spoilerze, bo to wall of text.
Spoiler:
http://forums.bethsoft.com/topic/1470882-please-make-eso-much-more-difficult/ I recently watched videos of ESO, and sorry, but from the looks of it, the game is way too easy. Like, alas, all MMos of present day. And I think that really cheapens the feeling of accomplishment. Players should not be ABLE to run through dungeons or forests like they do in the videos. A dungeon, a forest asf. should be a DANGEROUS and risky place.
ow in the hardships discussions I noticed two things. First, not all hardships people quote fall under the same category, some just seem like pointless annoyance and don't really make the game more difficult just more tiresome. Second MMos are now definitely getting too easy, because I just don't have any memorable experienes to really accomplish something. In Dragons Prophet I can not TAME Dragons. I can frigging GATHER them. Like berries. From the get go. There was a time, when there was THE Dragon in a MMO. Somewhere at the end. Where you guild camped the span points for weeks, and then with MUCH luck you saw a Dragon, let alone defeat one, and it was a memory for years. NOT something to be *gathered* like strawberries!
It first dawed me watching Elder Scrolls Online videos. Players entering a dungeon just RAN all through the dungeon.
And that was just PLAIN and TOTALLY wrong. Mind ya, I do not blame the players. They did what the game offered. But a game should not BE so easy, so riskless. If I enter a dungeon, I pause. I go to crouch/sneak mode. I look DOWN: are there traps? I look up: is something lurking above me? I look left and right? Are there deadly enemies lurking in the shadows. And like that I want to proceed. Slowly. Step by step, because any misstep can be deadly!
Or, example from Neverwinter. I was a Thief. In theory my task was to sneak ahead and disarm traps. The reality however was very different: the group RAN through the Dungeon, because the traps did so minimal damage, it was easier to just soak it up and ignore it. And that is not how a trap should be! A trap is something you have to be afraid of! It has to FORCE the players to slow down and sneak! And that is not the players fault, because they react to the environment. That is the developers, the games fault.
Now some people say, well today people want it so easy. But IS that so? Yes many rush through games now. But do they really want it so? A lot of "the kids" we often blame play shooters, and a lot of them are REALL difficult. For instance the much critizised arena pvp style of shooters, are quite difficult, because you play against humans. Not mobs. So again, are people really WANTING so easy MMOs. I really doubt it.
But: there is hardship and hardship. What I do NOT like in the hardcore games of old, was everything that made me not play the game, but wait. Do nothing. Or rince repeat a menial task. I didn't like downtime, like the EQ1 sitting down to regen. That was not difficult, that was no risk or challange, that was just BORING. You sat down and did nothing. 5 Minutes. Same with hour or day long boss camping. Or overmuch item decay. Or corpse run. A corpse run just means I have to re-do the same stuff with one of my spare gear sets. Let the actual fight be difficult, make dangerous traps, suprise attacking mobs, make the GAME itself difficult and risky, not the death penality. Death penalities are just timesinks, and a timesink is just that: a waste of time instead of making the game itself slower, because of the risks.
What I DON'T like in the old EQ1 formula was clearly, how less rewarding the game was. I really loved WOW for one thing: I could play 1-2 hours if I had less time and still feel I had accomplished something small. A new cap, a fancy pair of boots, or maybe a Dagger +2 or whatevs. What really made me grind my teeth in EQ2 vanilla, how I could play weeks and weeks and still get nothing but a badger liver and 100 pieces of trash loot. That's not to say everything has to be handed to you, let there be difficult to attain things, but also give those with little time some little feel-good rewards. Something to make you smile at the end of an evening.
The problem with games now too easy is, it is generic. You don't remember it anymore. My dangerous approach to cross Nektulos Forest in early EQ2 was something I will NEVER forget. How I tried to sneak close to the "walls". How I tried to avoid the HUGE aggro radius of mobs, and the many super dangerous patrols of 5-6 skeletons in ONE group. THAT was memorable, because I felt like a real hero after I had accomplished it. What I saw in TESO however was the very OPPOSITE of heroic. Mobs had a super small aggro radius, they were practically STANDING there, you had to stand on top of them before they'd attack you, and the places were all WAY too easy from the looks of it. And YES even starter areas need to be a challange. I want the games to be slowed down, not by chores but by the DANGER the world poses.
That is what is just WRONG. In the past, when I was away from a MMO for a week, my buddies has leveled maybe ONE more level in that week. Today, when I make a break for one week and return, all my friends and guildmates are 15 levels higher than me. And that is just the example of what is wrong with MMOs. A MMO SHOULD not be possible to rush through like that. And that is the task of the developer to slow people down by danger and challange. Whether you cross a forest or traverse a dungeon: it has to be dangerous, fearsome and risky EVERY SINGLE STEP. Then you remember it as heroic accomplishment for years and you stay in that game and not swap from MMO to MMO every 2 months like it is now.
This super easy has to go.
_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia? Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.
“You don’t want to let too many people in early, because the game is, frankly, not too good in early beta and you don’t want to expose many people to that, but we’re well into the tens of thousands.”
_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia? Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.
>Combat is oblivion with soft lock so you can't have spells in left/right hand instead you press cast button and everything is soft locked so spells are homing and attack sometimes register meters away >Books are not physical things, they just register in your lore tab and you can read books without owning them if you read them once >Animations are horrible >Horses are summons and pop out of thin air >Visuals are horrible >Roleplaying is fucked, can't even sit down >Generic environments >Lore rape
w zyciu bym za to nei zaplacil. przegrali na starcie z EQ next.
Przynajmniej wiadomo jak "TESO" wygląda. Z "EQN" pokazali tylko wcześniej przygotowane filmiki. Także nie widzę sensu porównywania tych dwóch tytułów. "EQN" to jak na razie prawie same obiecanki.
_________________ We are all but specks of dust in the dream of the Grand Butterfly.
Dla mnie w sumie to jest najgorsze. Pomine juz wogole calkiem z dupy te 3 frakcje ale jak ogladalem gameplay z MOrrowind to to kurwa wygladalo tak jakos badziewnie ze no nie wiem.. :/ No i kurwa czekam bo koles mowi ze jedzie do Mournhold a tam 4 budynki, dwa namioty i swiatynia z 5cioma pomieszczeniami... :/
No i kurwa czekam bo koles mowi ze jedzie do Mournhold a tam 4 budynki, dwa namioty i swiatynia z 5cioma pomieszczeniami... :/
ESO dzieje sie wczesniej - pewnie dopiero zaczeli zakladac miasto
_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia? Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.
No i kurwa czekam bo koles mowi ze jedzie do Mournhold a tam 4 budynki, dwa namioty i swiatynia z 5cioma pomieszczeniami... :/
ESO dzieje sie wczesniej - pewnie dopiero zaczeli zakladac miasto
Hehe, no właśnie. Umiejscowili TESO tysiąc lat przed pierwszymi wydarzeniami w Skyrim co daje im całkiem wygodną pozycję do robienia czego chcą. Gdzieś widziałem obrazek z zestawieniem tego co już ujawnili o lore w TESO a z tym jak powinno być wg. jakiegoś lore nazi. Komedia, ludzie bardziej znają się na lore TES niż sami twórcy. Czemu nie zatrudniają takich nerdów? Poza tym time-line pokazuje, że w razie failu Bethesda wycofa się z całego projektu po angielsku wydając kolejną część TES. Nie zdziwiłbym się jakby już była w zaawansowanej produkcji.
Mysle, ze sa swiadomi ewentualnych bledow w lore. Popelniaja je bo tak im wygodniej, lub wtedy gdy cos im jest potrzebne. Np. potrzebowali frakcji, to sobie je na szybko sklecili.
_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia? Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.
Ja tam az takim super pojebanym nazi nie jestem ale Mournhold kurwa?
To jest NAJSTARSZE miasto w Morrowind (Almalexia dokladnie, Mornhold jest dzielnica), pierwsze wzmianki datuje sie na pre-dunmerskie czasy (czyli przed zasiedleniem prowincji przez wielkie rody elfow) a na domiar wszytkiego cale miasto jest zbudowane na ruinach miasta Dwemerow...
Ogolnie Almalexia byla juz w pierwszej erze chyba a w tej grze tam sa kurwa jakies szalasy... tak jak mowie - ja nie jestem lore freakiem i to co napisalem powyzel poporstu pamietam w Morka ale SA GRANICE.
A tutaj przyklad jakby to moglo wygladac gdyby TESo bylo powazna gra a nie chujowym cash grabem dla hamburgerow.... Almalexia z Tamriel Rebuild:
Dla porownania proponuje odszukac ten godzinny gameplay z exploracja i zobaczyc jak wyglada to miejsce w TESo.
Cytuj:
Mysle, ze sa swiadomi ewentualnych bledow w lore. Popelniaja je bo tak im wygodniej, lub wtedy gdy cos im jest potrzebne. Np. potrzebowali frakcji, to sobie je na szybko sklecili.
No i blad.... community TESow jest mocno lore-pojebane i kolejna firma popelnia blad myslac ze odciagna ludzi od WoWa czy tam RIFTa (czym kurwa?) i moga miec wyjebane na bardziej wymagajacy core fanbase. Zeby to pierwszy raz. Taki ja jestem srednio pojebany na punkcie lore ale i tak kurwa odmawiam grania w jakis syf UDAJACY TES.
w zyciu bym za to nei zaplacil. przegrali na starcie z EQ next.
Przynajmniej wiadomo jak "TESO" wygląda. Z "EQN" pokazali tylko wcześniej przygotowane filmiki. Także nie widzę sensu porównywania tych dwóch tytułów. "EQN" to jak na razie prawie same obiecanki.
to była sugestia, ze sam system f2p przemowi za EQN bo teso tez niczym szczególnym nie będzie.
Dla porownania proponuje odszukac ten godzinny gameplay z exploracja i zobaczyc jak wyglada to miejsce w TESo.
To ten nagrywany przez jakiegoś kolesia z przynajmniej częściwo Azjatyckim pochodzeniem? Fakt, że nie oglądałem dokładnie, ale tam niby jakieś duże miasto miało być? Bo niezauważyłem...
nie, tego gameplaya juz chyba nie ma (przynajmniej na yt, jak ktos ma inny link to give me). I wlasnie o to chodzi, ze nie ma tam zadnego duzego miasta.
_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia? Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.