Tczewiak - myśl kurwa, bo wydaje mi się, że z jakimś jełopem gadam.
Backward compatybility:
http://en.wikipedia.org/wiki/Backward_compatibility If products designed for the new standard can receive, read, view or play older standards or formats, then the product is said to be backward-compatibleTy podajesz przykłady czego? Reedycji HD - które z kompatybilnością wsteczną nie mają nic wspólnego.
Sprzedaż starych tytułów z PSX w sklepiku PSS? No i co z tego? Jak miałeś płytkę z grą z PSX to działała ona bez problemu na KAŻDYM modelu PS3. Bo PS3 była backward compatible z PSX. Wkładałeś płytkę i grałeś, jak nie miałeś płytki a chciałeś pograć to mogłeś ją kupić z PSS.
Zweryfikować można i po samym PSN, ale tu nie o to chodzi przecież.Zweryfikować po samym PSN można tylko i wyłącznie tytuły z edycji cyfrowych, które są na stałe przypisane do konta. Gier płytkowych nie zweryfikujesz po samym PSN.
Jestem pewny, że granie w tytuły z PS3 będzie się wiązało z jakąś opłatą...Oczywiście, że tak, jeżeli nie posiadasz danego tytułu.
A jeżeli Sony jest konsekwentne i zwraca uwagę na to co mówi (nie tak jak microsoft w temacie exclusivów np.) to backward compatybility może oznaczać tylko jedno - goto {backward_compatybility_definition}
Oczywiście, że na Gaikai będzie zarabiać - przecież to będzie usługa streamingu, nikt nigdy nie powiedział że będą streamowane tylko i wyłacznie stare gry z PS3. Pewnie będzie dużo więcej.
Sony stanęło przed dylematem:
Zrobić konsolę backward compatybility czy nie.
Wybrało opcje pierwszą.
Bebechy są totalnie inne więc znów dylemat:
albo do każdej konsoli ładować dodatkowy hardware - koszta, koszta, koszta
albo zrobić to innym sposobem - też koszta ale dużo niższe + dodatkowe możliwości.
Wybrało opcję nr 2.