mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 239  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 11:47 
Cytuj  
Jakieś mity. Na przemian kupuję Nvidie i ATI/AMD i zero kłopotów. ;) Te nowe karty to spekulacje tylko na razie, pierwsze testy pewnie w październiku, skoro mają trafić koło połowy miesiąca do sklepów już.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 11:47 
Cytuj  
Z drugiej strony ciesz się, że ten rynek jest taki wąski bo dopiero wtedy byś zobaczył jazdy z kompatybilnością gier i aplikacji.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 11:51 
Cytuj  
nie opieram sie na mitach, tylko na problemach, o ktorych slyszalem/slysze, grajac w rozne dziwne gry - np. dfo :)
na nvidie przesiadlem sie dopiero jakies 2 lata temu i jestem naprawde zadowolony.
chociaz jak ati pokaze cos fajnego i w sensownej cenie to pewnie pomysle nad zmiana.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 12:57 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
Z drugiej strony ciesz się, że ten rynek jest taki wąski bo dopiero wtedy byś zobaczył jazdy z kompatybilnością gier i aplikacji.


Nie można firm hardware'owych oceniać po zachowaniu firm software'owych - to, że z grami wyrabiają ninja-skoki na kasę to trochę inna bajka. Wypuszczając wadliwy sprzęt firma nieźle beknie jak lawinowo zaczną do niej hurtownicy robić zwroty, co więcej - w przyszłości może się pożegnać z udziałem w tym segmencie rynku.

Tutaj raczej chodzi o kasę, firmy takie jak Nvidia i AMD są na tyle duże, że stać je na ciągłe prace badawcze i rozwój technologii. Mała firma z dużymi aspiracjami raczej sobie nie poradzi. Nawet jak będzie miała jakiś ciekawy pomysł to brak funduszy szybko spowoduje, że gigant ją połknie i wcieli do swojego konsorcjum.


_________________
For the pony!

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 12:57 
Cytuj  
Imho straszna lipa z tymi radeonami w normalnych cenach, bo ten 260x ma mieć wydajność równą 7790 a kosztować więcej...

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 13:02 
Cytuj  
Bahamut napisał(a):
Imho straszna lipa z tymi radeonami w normalnych cenach, bo ten 260x ma mieć wydajność równą 7790 a kosztować więcej...


Eee, chyba odpowiednikiem 7850? Cena 260X to ok 139$ (czyli ok 440 zł), a w tej cenie masz teraz 7790.

Tak przynajmniej na pc-lamie piszą: http://pclab.pl/art54850-4.html


_________________
For the pony!

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 13:18 
Cytuj  
yabaddi napisał(a):
Bahamut napisał(a):
Imho straszna lipa z tymi radeonami w normalnych cenach, bo ten 260x ma mieć wydajność równą 7790 a kosztować więcej...


Eee, chyba odpowiednikiem 7850? Cena 260X to ok 139$ (czyli ok 440 zł), a w tej cenie masz teraz 7790.

Tak przynajmniej na pc-lamie piszą: http://pclab.pl/art54850-4.html


139*3,2*1,23 = 550zł :evil:
Ja tam wygoglalem wyniki kart w firestriku i znalazłem takie gdzie 7790 wyciąga 3700, stad wniosek. Nie wiem czemu PClab pisze o tym że 3700= +4000, mam nadzieje że mają racje, bo dziś 7850 z 2GB po 650 chodzi.
Edit: pozatym tu jest ich jakiś test gdzie 7870 osiąga wyniki na poziomie r270x
http://pclab.pl/art53817-9.html
ciężko żeby w takim układzie r260x osiągał wyniki na poziomie 7850.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 13:30 
Cytuj  
Cytuj:
Pora przejść do segmentu niżej, a ten został oznaczony przez firmę AMD jako seria R7. Radeon R7 260X zdobywa w teście Fire Strike około 3700 pkt, a więc w odniesieniu do naszych wyników powinno to być nieco ponad 4 tysiące punktów.

Tego typu wydajność w teście 3D Marka możemy spodziewać się po Radeonie HD 7850. R7 260X również ma 2 GB pamięci na pokładzie, a jego cena ma być bardzo zachęcająca: około 140$. Po przeliczeniu dolarów oraz podatków wskazuje to właśnie na podkręcone wersje modelu HD 7850.


Różnice w wynikach są spowodowane doliczeniem przez nich poprawki w wysokości 7-8% wynikającej z "domniemanego" zaniżenia prezentowanych oryginalnie wyników. Szczegóły masz na 1 stronie artykułu tuż nad tabelką z wynikami testu.


_________________
For the pony!

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 13:32 
Cytuj  
yabaddi napisał(a):
Cytuj:
Pora przejść do segmentu niżej, a ten został oznaczony przez firmę AMD jako seria R7. Radeon R7 260X zdobywa w teście Fire Strike około 3700 pkt, a więc w odniesieniu do naszych wyników powinno to być nieco ponad 4 tysiące punktów.

Tego typu wydajność w teście 3D Marka możemy spodziewać się po Radeonie HD 7850. R7 260X również ma 2 GB pamięci na pokładzie, a jego cena ma być bardzo zachęcająca: około 140$. Po przeliczeniu dolarów oraz podatków wskazuje to właśnie na podkręcone wersje modelu HD 7850.


Różnice w wynikach są spowodowane doliczeniem przez nich poprawki w wysokości 7-8% wynikającej z "domniemanego" zaniżenia prezentowanych oryginalnie wyników. Szczegóły masz na 1 stronie artykułu tuż nad tabelką z wynikami testu.

Troche naciągana "metodologia" bo zazwyczaj producenci sprzętu stają na głowie żeby zawyżać wyniki :]

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2387
Dołączył(a): 18.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 13:40 
Cytuj  
Naciagane bo wroza z obrazkow :)

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 13:42 
Cytuj  
Liczby z 3Dmarka niewiele nam mówią. Co więcej, są to jedynie przybliżone dane z prezentacji. Dopóki ktoś nie przetestuje konkretnych modeli przekrojowo możemy sobie tylko domniemywać. Nie wiadomo nic o taktowaniach, sterownikach, kiedy karty trafią do sprzedaży itd. Na razie wiemy tylko, że AMD miało wczoraj konferencję na Hawajach :]


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 14:29 
Cytuj  
Cieszmy się że na placu boju jest dwóch w miare mocnych producentów bo inaczej czekałoby nas to co w cpu.

Ja bym nie liczył na jakieś 30% więcej, jeśli będzie 10% lepsza cena/wydajność to góra.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 14:35 
Cytuj  
Już wiadomo, że część tych kart to rebrand serii 7xxx, więc przyrost będzie niewielki. Po co się starać jak nowe konsole to grafa pc sprzed paru lat.


_________________
Χ Ξ Σ

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 14:55 
Cytuj  
Ogólnie jestem zawiedziony nieco. Się okaże na ile to nowe API i ten procesor dźwiękowy coś zmienią. Dam sobie na wstrzymanie z czytaniem na temat hardware - bo zaczyna mnie to nudzić.

Jakiś większy przyrost 'mocy' / mocy do ceny w stosunku do obecnych genracji to chyba dopiero jak wyjdą grafy na 20nm, a to pewnie w 2015 dopiero.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 18:27 
Cytuj  
Firma AMD przedstawiła technologię Mantle, która ma uprościć tworzenie gier wieloplatformowych i wykorzystać moc układów graficznych Radeon. To otwarte, nisko-poziomowe środowisko dla deweloperów pecetowych oraz konsolowych pozwoli zastąpić DirectX i przyspieszyć renderowanie. Mówimy o dziewięciokrotnym zwiększeniu liczby rozkazów rysowania na sekundę niż w alternatywnych rozwiązaniach. Szczegóły tej podobno rewolucyjnej technologii poznamy w listopadzie na konferencji AMD Developer Summit APU13.

Technologia Mantle, stanowiąca kombinację środowiska deweloperskiego i sterowników, da możliwość komunikowania się natywnym językiem architektury Graphics Core Next, napędzającej układy Radeon. To zapewni większą optymalizację i kontrolę nad wykorzystaniem zasobów, czyli w rezultacie lepszą wydajność. Pomysł jest również sporym ułatwieniem przy tworzeniu gier wieloplatformowych. Mówiąc inaczej, na komputerach Mantle zagwarantuje producentom większą kontrolę nad sprzętem i pamięcią, na wzór rozwiązań znanych z konsol.


Mały krok w kierunku "ukonsolowienia" PC, MANTLE dlatego jest takie szybkie bo kompatybilne będzie jedynie z jedną rodziną kart. Mimo wszystko imho warto - 9x przyrost wydajności brzmi zajebiście.
Ciekawe czy się przyjmie?

A sam news to potężny kopas w dupas dla wszystkich informatycznych kretynów, którzy nie omieszkują bezpośrednio porównywać hardware systemu zamkniętego i otwartego jakim jest PC. "Pewnie bedą tego emulatory na kartach nvidii" - w końcu to PC.. :lol:

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 20:16 
Cytuj  
Jeżeli Mantle wypali faktycznie, to następna moja karta będzie od AMD. :)

Trzeba wspierać chłopaków, może jeszcze jakiś procesor dobry zrobią kiedyś. :C


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 26 wrz 2013, 20:51 
Cytuj  
Jeśli to ma działać na razie na jednej generacji (co jest zrozumiałe ze nie będzie działać ze starym sprzętem) i do tego po jednej stronie barykady to nie ma szans, może jeśli nvidia zrobiła by coś podobnego najlepiej kompatybilnego to jasne. Było by oczywiście super gdyby faktycznie devsi supportowali to, ale nie nastawialbym się żeby cokolwiek się zmieniło w najbliższych 5-6 latach gdy technologia będzie już w kompach większości graczy, będą już mogły wychodzić tytuły które od początku pisane były pod to itd.


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 07:55 
Cytuj  
kompatybilnosc sprzetowa? Tzn. co skopiowac cala fizyczna architekture karty? Nie ma na to zadnych szans.
Szansa jest, jezeli Mantle bedzie siedzialo w konsolach to praktycznie zerowym kosztem przy produkcji multiplatformy da sie uzyskac kilkukrotny wzrost wydajnosci na PC z okreslona karta graficzna (czy tam karta z okreslonej rodziny).

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 09:52 
Cytuj  
Jeśli będzie to zastosowane w konsolach i w grafach amd to nvidia musi się dostosować, pytanie tylko czy dostosowanie nie będzie polegało na podobnym ograniczaniu sie co obecnie directx ?


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2013, 11:23 
Cytuj  
Sa trzy mozliwosci:
1. NVIDIa dodaje swoj kod dla swoich kart graficznych wyzej, (kod specifyczny < Warstwa wspolna dla NVIDII i AMD). Powinno byc to rozwizanie dalej duzo szybsze niz, DirectX, bo problemem DirectX jest to, ze on nie rozmawia bezposrednio ze sprzetem, tylko robi to za pomoca sterownikow, a same sterowniki tez nie maja bezposrednio dostepu do sprzetu tylko musza go uzgadniac z kernelem. Tak to przynajmniej wyglada w uproszczeniu i od Windows Vista w gore. Zastanawia mnie jak udało im sie ten problem obejsc na Windowsie. Bo Mantle to praktycznie połączenie API i sterownika, które w teorii powien sie komunikowac bezposrednio ze sprzetem, z minimalnym narzutem ze strony systemu.
Pod Linuksem, nie ma takiego problemu (tzn. nie byłoby gdyby komuś chciało sie porzadne sterowniki napisać i gdyby nie było patu jesli chodzi serwery wyswietlania tej grafiki..).
2. Drugie rozwiazanie jest takie ze NVIDIA dostosuje architekture swoich GPU do Mantle.
3. NVIDIA wspolpracuje z Valve nad SteamOS(to jest potwierdzone). Kłada lache, na Windowsa i sprzedaja swoje karty graficzne za pol ceny w SteamBoxach, a w zamian Valve dzieli sie zyskami ze sprzedazy gier i usług.
Ich ostatnie kroki pokazuja ze zaczynaja te wspolprace traktowac powazne (dokumentacji architektury GPU, sterowniki EGL, kompletnie niezalezne od serwera wyswietlania). Jeszcze za pare miesiecy przeczytami, ze zaczeli wprowadzac poprawki do kernela zwiekszajce wydajnosc zarzadzania pamiecia karty graficznej ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 239  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.