Nie pisze ze to jakis spisek tylko jak ludzie mysla (czego jestes dobrym przykladem) plus ze devsom sie nie chce, min. dlatego ze mamy 'czasy szerokopasmowego netu i dyskow 2-3TB'. Taki Crysis 3 zajmuje polowe tego, zreszta to pierwszy z brzegu przyklad. GTA V ma ponad 5godzinny soundtrack i w miescie chyba nie powtarza sie ani jedna tekstura a miesci sie na 2och DVD i mozna grac bez instalacji. W Skyrim paczka oficjalnych tekstur HD to ok 2GB, mody takie jak ten:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/607/?t ... D607&pUp=1 (textury w rozdzielczosci 2k-4k) to niewiele wiecej albo tez ok 2GB a koles sam w opisie pisze ze jest to skompresowane z ok 100GB materialu zrodlowego (czyli da sie? DA!). Wcale to nie musi duzo zajmowac nawet i w RAMie bo ja gralem z oficjalna paczka HD na karcie z 512RAM.
Jest tez sporo zajebiscie wygladajacych gier, ktore maja po 10GB i mniej.
Pisz sobie co chcesz ale 30GB to jest w chuj i pewnie polowa tego to jest dubbing. I jestem pewny ze po odpowiedniej kompresji i optymalizacji mogloby to zajmowac polowe mniej.
Glupie PoE miesiac temu zoptymalizowalo pliki w kliencie i zmienili troche system pakowania danych do glownego pliku i z 6GB klienta zrobil sie u mnie 4,2 bez utraty jakosci grafiki czy dzwieku. A mowimy tu o dwoch/trzech programistach a nie calej ich armii.
Tak wiem po raz kolejny, NIE, nie MUSI. To czy komus oprocz Highlandera to przeszkadza to inna sprawa. Mne nie przeszkadza, jednak daleki jestem od jarania sie tym i myslenia ze 'MUSI'.