Oficjalna strona -
http://us.battle.net/wow/en/warlords-of-draenor/Announcement Trailer -
http://www.youtube.com/watch?v=OYueIdI_2L0Faction Zones:
http://www.youtube.com/watch?v=obT445jFX2ERemaking a World:
http://www.youtube.com/watch?v=OMzeih7_7HcWarlords of Draenor to piąty dodatek do World of Warcraft, w którym odwiedzimy nową planetę. Garrosh Hellscream, przy pomocy sprzymierzeńca, który potrafi manipulować czasem, ucieka na Draenor, gdzie formuje się Iron Horde pod przywództwem jego ojca - Grommasha Hellscreama. Ponadto spotkamy m.in. takie postacie jak: Kargath Bladefist, Blackhand, Kilrogg, Ner'zhul, Gul'dan, czy Durotan.
Główne cechy dodatku:- Nowa planeta - Draenor
- Maksymalny poziom postaci zwiększony do 100
- Nowe modele postaci
- Możliwość budowy i ulepszania własnego garnizonu
- Zboostowanie jednej postaci do 90 levelu
- Nowe dungeony, rajdy, questy
W Warlords of Draenor będziemy mieli okazję zwiedzić Draenor przed rozpadem i zmianą w Outland z The Burning Crusade.
Lokacje:Frostfire Ridge - lokacja startowa Hordy; miejsce pokryte śniegiem w połączeniu z aktywnymi wulkanami. Siedziba Frostwolf Clan. Znajduje się tu stolica Hordy - Bladespire Citadel.
Shadowmoon Valley - lokacja startowa Aliantów; panuje tu ciągła noc, miejsce jest o wiele bardziej "żywe" niż SMV z TBC. Spotkać tu można Shadowmoon Orc Clan. Znajduje się tu stolica Aliantów - Karabor (w TBC znane jako Black Temple).
Gorgrond - klimat pustynny, Blackrock clan tworzy tu maszyny oblężnicze, które wkrótce mają zostać wykorzystane na całym Draenorze.
Talador - w TBC znane jako Terokkar Forest, Shattrath City jest oblegane.
Spires of Arak - kraina Arrakoa; nie jestem pewien, ale po artworkach klimatem przypomina trochę Blade's Edge Mountains.
Nagrand - lokacja dobrze znana z TBC; siedziba Warsong Clan.
Tanaan Jungle - w TBC znane jako Hellfire Peninsula; klimat " drapieżnej dżungli", budowany jest tu Dark Portal. Iron Horde przygotowuje się do inwazji na Azeroth.
Fields of Farahlon - w TBC znane jako Netherstorm. Lokacja nie będzie dostępna na starcie WoDa, a zostanie dodana w patchu.
Ashran - PvP zone. Ma to być miejsce, gdzie walka toczy się 24 godziny na dobę. Spotkamy graczy z innych realmów.
Garnizon:- Możliwość stworzenia własnego garnizonu, w skład którego wchodzi kilkanaście budynków, m.in. ratusz, karczma, wieża maga,
- Budynki zostaną rozdzielone na 3 grupy : small, medium i large,
- Garnizon posiadać będzie 3 tiery; aby awansować na kolejny wymagane będzie posiadanie konkretnej liczby budynków,
- W naszym garnizonie posiadać będziemy NPCe, które możemy wysyłać na różne misje, dungeony, czy rajdy; możemy ich również gearować i przydzielać im zadania w naszym garnizonie, np. praca w kopalni,
- Ograniczony dostęp do profesji, których nie mamy, poprzez budowę określonego warsztatu,
- Możliwość przeniesienia swojego garnizonu,
- Budynki w garnizonie zapewniają bonusy dla nas, jak i dla NPCów, dla przykładu zmniejszony czas odpoczynku NPCów po wykonaniu zadania, czy możliwość wskrzeszenia raz dziennie,
- Do garnizonu możemy zaprosić pojedynczego frienda, jak i cały, 40-osobowy rajd.
Dungeony i rajdy:- Na starcie będzie 7 dungeonów (Bloodmaul Slag Mines, Blackrock Depot, Auchindoun, Arakkoa Spires, Shadowmoon Burial Grounds, Iron Barracks i powracający Upper Blackrock Spire), z czego 4 dostępne podczas levelowania, a 3 na maksymalnym levelu,
- Każdy dungeon posiadać będzie 3 poziomy trudności - normal, heroic i challenge mode,
- Dwa rajdy na starcie (Blackrock Foundry i Highmaul), łącznie 16 bossów, trzeba najpierw ukończyć pierwszy rajd, aby mieć dostęp do drugiego,
- Każda wersja rajdu (Normal, Heroic, Mythic) będzie posiadać własny lockout,
- Nowi bossowie w open world,
- Możliwość rajdowania z ludźmi z innego realmu (poza Mythiciem),
- Dodatkowe bonusy (Stacking the Deck) za robienie dungeonów ze znajomymi, np. +10% VP za każdego kumpla w party; ma to zachęcić ludzi do zawierania nowych znajomości i stawiania przede wszystkim na grę z osobami, które znamy, zamiast z randomowymi graczami znalezionymi poprzez LFD,
- Group Finder, który ma pomóc w znalezieniu osób, które chcą np. ukończyć quest na Shadowmourne, zrobić jakiś starszy rajd, czy RBG.
Itemizacja:- Redukcja statystyk do poziomu TBC/WotLK, nie wpłynie to na długość bicia mobów, czy na możliwość solowania contentu, itemlevel nie ulegnie zmianie,
- Pozbycie się takich statystyk jak Hit, Expertise, Dodge i Parry; zamiast tego znaleźć będzie można ciekawsze statystyki, np. Lifesteal, czy Movement Speed,
- Reforging zostanie usunięty,
- Enchanting będzie mógł zostać użyty przy mniejszej liczbie przedmiotów, jednak będziemy mieli większy wybór przy ich zaklinaniu,
- Mniej itemów z socketami, do tego maksymalnie jeden socket na item (potężniejszy), usunięcie socket bonusów i meta gemów,
- Statystyki na itemach zmieniać się będą w zależności od naszej specjalizacji, dotyczy to również tierów z rajdów, jak i ich bonusów; ma to zachęcić graczy do próbowania innych specjalizacji.
PvP:- Ashran będzie lokacją, gdzie walka ma trwać 24/7. Developerzy chcą stworzyć coś na wzór starego Alterac Valley,
- Ashran ma umożliwiać walkę z ludźmi z innych realmów, tworząc balans i zapewniając wyrównaną walkę,
- Ashran umożliwi tworzenie machin oblężniczych,
- UI zostanie wzbogacone o informacje na temat kontroli nad danym punktem i jego status,
- Tablica wyników podczas Battlegroundów zostanie usprawniona i wzbogacona o dodatkowe informacje,
- Pod koniec Battlegrounda, czy areny, dostaniemy dodatkową szansę na "wygranie" dodatkowego przedmiotu, czy honoru,
- Dostępne będą tygodniowe questy, dzięki którym będziemy mogli ulepszać nasze itemy,
- Zaprezentowana zostanie nowa drabinka w systemie Aren - Trial of the Gladiator. Obowiązywać będą reguły z tournamentów. Można zakupić ekwipunek u vendora i rozpocząć walkę, bez konieczności farmienia całego seta. PvE gear nie będzie "tolerowany",
- Specjalne nagrody, które można zdobyć tylko poprzez Trial of the Gladiator.
Nowe modele postaci: - Na ten moment nie wiadomo, czy wszystkie modele dostępne będą na starcie dodatku. Jeśli nie, to kolejne dodawane będą wraz z kolejnymi patchami,
- Planowany jest upgrade wszystkich modeli z Vanilli i TBC. Możliwe, że Gobliny i Worgeni również dostaną lekki boost, jednak na ten moment nie jest to priorytetem,
- Użyto nowe tekstury wyższej jakości, modele posiadają kilkukrotnie większą liczbę wielokątów,
- Dzięki nowym modelom, postacie mogą wyrażać więcej emocji,
- Animacja włosów, zarostu,
- Lepsza animacja płaszczów.
Questy:- Zadania, które są ważne dla świata gry, będą zaznaczone na mapie,
- Będzie więcej zadań opcjonalnych i mniej chainów, które muszą być wykonane, aby odblokować dany hub,
- Powrót dynamicznych eventów znanych z Timeless Isle, jednak w Warlords of Draenor mają być one bardziej złożone i nastawione na współpracę z innymi graczami,
- Znaleźć będzie można skarby w miejscach, do których z reguły nie będziemy wysyłani w questach. W ten sposób twórcy zachęcają nas do eksploracji świata,
- Szansa na rare lub epic przedmiot z questa,
- Quest UI zostanie usprawnione, ma być bardziej przejrzyste,
- Świat ma być bardziej dynamiczny i mniej przewidywalny,
- O wiele mniej daily questów,
- Ma powstać duża lokacja z progresywną historią (coś na wzór Isle of Quel'Danas?).
Inventory update:- Heirloomy, "zabawki" i być może tabardy dodane jako kolekcja (podobnie jak mounty i pety). Dodatkowo są również dostępne dla każdej postaci na koncie,
- Można oznaczać przedmioty jako ulubione i dla przykładu przywoływać "ulubionego" mounta,
- Możliwość podziału bagów na poszczególne itemy, np. armor, czy consumables,
- Przedmioty potrzebne do questów nie zajmują już miejsca w bagach,
- Przedmioty stackują się do większej ilości,
- Craftowanie bezpośrednio z banku.
Na pewno o czymś zapomniałem, no ale jest chyba wszystko, co najważniejsze. Na koniec kilka artworków: