Wstęp
--------------------------------------------
Dobra - panowie - zbierzmy się do przysłowiowej kupy (ja na razie mogę Wam pokibicować
) - i poróbmy parę razy BCNMa 40. Wyrzuca itemy, które z pewnością będziecie chcieli mieć dla siebie - a nadwyżki sprzedaje się za dziesiątki tysięcy gili (Phalanx - 200000).
Jako, że EFy nie cieszyły się dużą popularnością (bo....przyznajcie - nic z nich oprócz zabawy nie było - zero expu, zero itemów i
może conquest pointy) - przerzućmy się na coś bardziej dochodowego!
Tutaj taktyka - kolesie robią to w 7 minut!!! Co? My nie możemy?! Czyli 3 x BCNM na godzinę! kurde!
http://vnboards.ign.com/The_Bard/b22532/64512722/p1/
Z jednego BCNMa wypada (video powyżej) - 6 przedmiotów!
Wypadło im:
- Enhancing Earing
- Green Rock
- Survival Belt
- Reraiser
- Scroll of Utsusemi: Ni
- Scroll of Erase
W sumie - kilkaset tysięcy gili.
Ustalmy jakiś plan, taktykę podziału - i nawalajmy! Zero kampowania, znane moby - mamy Bardów do Horde Lullaby....Na co czekamy? (no - chyba, że na mnie - żebym zrobił lvl40
)
Ja u siebie mam ok 110 Beastman's Sealów - wystarczy na 2.5 walki. Tylko JEDEN Star Orb jest potrzebny na całą walkę.
Taktyka
-------------------------------------------
Taktyka (zebranie info z forum) - walka z mandragorami (nie besztajcie mnie jak będę mówił oczywiste rzeczy):
Ogólnie:
- najpierw atakowany i zabijany jest BOSS
- dzień nie ma takiego znaczenia przy BCNMie
- nie ma sensu martwić się o czas - na BCNMa jest 30 minut i to spokojnie wystarcza. Rekordy będziemy pobijać później
- nie trzeba używać 2h - i nie należy się przejmować tym, że możemy zginąć za pierwszym razem. No pain - no gain.
- tank wbiega w środek hordy, bard za nim - i tam rzuca Horde Lullaby (harp). Po uśpieniu wszystkich, bard rzuca Divine Seal i Cure II. Leczy tanka i hate przechodzi na barda. Gdy się budzą, bard zmienia instrument na Mary's Horn - i usypia ich ponownie.
- magowie powinni poczekać z czarami gdy Bard rzuci pierwszego cure'a - tak by WSZYSTKIE cebule były skupione na bardzie
- przed walką bard powinien rzucić Water Carol + BarWater - aby zabezpieczyć się przed czarem Flood
- jak Bard ginie - giną później praktycznie wszyscy. Jak Bard będzie OK - to reszta składu praktycznie nie ma takiego znaczenia - na forach piszą że robili to w party PLD/PLD/RDM/RDM/WHM/BRD, a nawet w 5 osób! I im się udawało!
- Dvorovoi (czarna cebula) powinna być od razu Silence'nięta, jak będzie rzucać Flood - trzeba używać Bash/Stun
- status śpi/nie śpi - najlepiej sprawdzać w status window - daje to ok sekundy przewagi, przed uderzeniem mandragory
Ustawienie:
Bard:
- powinien mieć: Bird Whistle, Corsette, Pearl Ringi (CHR boost). Monster Signa czy Mary's Horn nie jest super konieczny
- "control is the key" - bard nie powinien się praktycznie ruszać z miejsca - powinien trzymać całą grupę mandragor w "kupie". Ciężej będzie Bardowi jak moby będą biegać do poszczególnych attackerów.
- najlepszym subem dla Barda jest WHM - głównie dla Cureów i Curagi (gdy rzucą Sleep) i Paralyna (gdy czarny boss rzuci Paralyzega)
- bard powinien grać: Minne, Minuet, Paeon, Ballad, Madrigal, March, Etude, Threnodies, and Horde Lullaby
- bard powinien używać Horde Lullaby gdy conajmniej 4 mandragory się obudzą - jak jedna się obudzi - to trudno
WHM
- Barwatera (ochrona przed Flood) i Barparalyze na początku walki (ochrona przed Paralyzega). Później - Barsleepra z małymi mandragorami
- Cure cure cure - głównie tanka
BLM
-Elemental seal+Silence - silence czarną mandragorę gdy zaczyna rzucać Flood. Jeżeli elemental seal nie jest jeszcze gotowy - spróbuj rzucić bez niego, może się uda.
-Nuke nuke nuke
PLD
- uważa na Flood - i w razie czego próbuje zaptrzymać. TP zachowuj na Flat Blade - żeby pomóc w Stun.
- Kill kill kill
RDM
- utrzymuje Barda przy życiu. Pomaga w leczeniu ludzi + rzuca silence na czarną mandragorę razem z BLM
Potrzebne foody (wszyscy powinni mieć):
- Fishkabobs (boiled crab) - dla tanka
- Meatkaboby - dla dmg dealerów
- Juice i pie dla magów
Lokacje:
------------------------------------------
Star Orb (Lvl.40)
Helltail Harry (Rabbit)
Moby:
- Helltail Harry ×1 (Special Attack: Blizzard II)
- Cottontail ×7
Itemy:
- Aegis Ring Lvl.38 Def:5 MNK/WHM/RDM/THF/BST/BRD/RNG/SAM/NIN
- Tundra Mantle Lvl.39 Def:4 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN
MP+5 [ICE]+5 [WND]+5
- Druid's Rope Lvl.40 Def:3 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN
INT+1 MND+1 CHR+1 Spell interruption rate 10% down
- Blitz Ring Lvl.39 WAR/PLD/DRK/BST/DRG Haste+1%
- Ice Spikes Lvl.20 BLM /Lvl.40 RDM
- Absorb-STR Lvl.43 DRK
- Erase Lvl.32 WHM
- Utsusemi: Ni Lvl.37 NIN
- Fire Spirit Lvl.1 SMN
- Phalanx Lvl.33 RDM
- Refresh Lvl.41 RDM
Inne:
- Jewel/Ore/Material/Medicine/Gil
Fleyer Franz (Worm)
Mobs:
- Fleyer Franz ×1 (Special attack: Stone II/Stonega/StonegaII/Bind/Rasp)
- Flesh Eater ×15 (Special attack: Stone II/Stonega/StonegaII/Bind/Rasp)
Itemy:
- Earth Mantle Lvl.40 Def:6 WAR/PLD/DRK/BST/DRG INT+1 [ERT]+5 [LTG]+5
- Enhancing Earring Lvl.40 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN HP+5 MP+5
- Guarding Gorget Lvl.39 Def:4 WAR/PLD/DRK/BST/DRG
VIT+1 AGI-1 Evasion-5 Converts 15 MP to HP
- Strike Shield Lvl.40 Def:6 WAR/WHM/RDM/THF/PLD/BST/SAM Attack+6
- Spirit Torque Lvl.38 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN MP+10 Evasion+5
- Nemesis Earring Lvl.39 MNK/WHM/RDM/THF/BST/BRD/RNG/SAM/NIN Enmity+1
- Ice Spikes Lvl.20 BLM / Lvl.40 RDM
- Absorb-STR Lvl.43 DRK
- Erase Lvl.32 WHM
- Utsusemi: Ni Lvl.37 NIN
- Fire Spirit Lvl.1 SMN
- Phalanx Lvl.33 RDM
- Refresh Lvl.41 RDM
Dvorovoi (Mandragora)
Moby:
- Dvorovoi ×1 (Special attack: Paralyzega/Blindga/Flood)
- Domovoi ×7
Itemy:
- Enhancing Earring Lvl.40 WHM/BLM/RDM/BRD/RNG/NIN/SMN HP+5 MP+5
- Guarding Gorget Lvl.39 Def:4 WAR/PLD/DRK/BST/DRG
VIT+1 AGI-1 Evasion-5 Converts 15 MP to HP
- Survival Belt Lvl.38 Def:3 MNK/WHM/RDM/THF/BST/BRD/RNG/SAM/NIN
HP+17 Evasion+5
- Balance Buckler Lvl.40 Def:9 WAR/RDM/PLD/BST/SAM Accuracy+3
- Ice Spikes Lvl.20 BLM /Lvl.40 RDM
- Absorb-STR Lvl.43 DRK
- Erase Lvl.32 WHM
- Utsusemi: Ni Lvl.37 NIN
- Fire Spirit Lvl.1 SMN
- Phalanx Lvl.33 RDM
- Refresh Lvl.41 RDM
Inne:
- Jewel/Ore/Material/Medicine/Gil
_________________
Hucksterthief: THF
33 / NIN
20 / WAR
11
Leathercraft (1) / Clothcraft (1) / Smithing (1)
Więcej:
http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?2297<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Huckster dnia 2004-03-18 12:29 ]</font>