Takie tam podsumowanie:
Na plus:
+questy - Nie ma tutaj jakiejś mega rewolucji ale imo jest bardziej niż ok. Czasami trzeba pomyśleć co nie jest złe. Dodatkowo story jest naprawdę fajne i polecam czytać questy/książki bo jak tego się nie robi to omija się w uj dużo. Główny wątek wydaje się również spoko - wyczuwam finał z Molag Balem
. Voice acting jest spoko ale zapewne poszło też na niego sporo kasy...
+rozwój postaci - no tutaj jest zajebiście. Póki co liczba kombinacji wydaje się na prawdę spora i każdy ma tutaj dużą dowolność. Być może w endgame PvE czy w PvP będzie kilka naj buildów ale to nie jest powiedziane. Dodatkowo nie każdy build może się nadawać do gry solo. Praktycznie każdy ma skille do tank, do heal i do dpsu. Póki co tylko dragon knight ma chujowy dps ale trzeba poczekać bo zapewne balans bedzie sie zmieniał przed i po premierze. Już mam pomysł na mojego templara healera, który będzie nosił mix heavy/light armora tak żeby nie ucierpiał regen many i nie zbierał wpierdolu od mobów
.
+grafika - art design super. W koncu czuc ten zachodni klimat a nie skośnookie gówno. Animację mogli by poprawić bo wygląda tak sobie. Na plus na pewno to, że gra chodzi płynnie nawet jak jest 100+ postaci na ekranie na moim sprzęcie na ultra ustawieniach co do tej pory w sumie się nie zdarzało w mmo(a sprzęt mam dośc mocny w sumie - gtx 770 na pokładzie)
+PvE - co prawda zrobiłem tylko 1 dunga i to raz bo pozostałe próby zakończyły się failem ale... Na pewno nie jest to zwykły tank & spank. Mam wrażenie że w uj ludzi ma problemy z okiełznaniem PvE dungów. Nie ma combat loga, nie ma minimapy i nie wiadomo kto ma aggro. Oczywiście braki w UI też przeszkadzają ale np fakt, że aggro nie zawsze ma tank i nie ma tutaj jednego magiczne taunta sprawia, że trzeba znacznie bardziej ogarniać. Oczywiście czas pokaże jak to będzie z tym PvE w dungach.
+crafting - wygląda, że to będzie chyba najlepiej zrobiony crafting ze wszystkich mmo w które grałem. Możesz tak na prawdę zrobić craftera od wszystkiego o ile będziesz miał na to w uj czasu i chęci. nawet wymasterowanie danego crafta nie będzie takie proste przecież! Bo o ile na początku wszystko wydaje się proste, to o tyle potem dochodzą inne metale, traity których będziesz się musiał uczyć "konsumując" dany item w danym slocie. Chcesz sobie zrobić miecz co zadaje obrażenia od ognia? Musisz sobie takie mieczyk znaleźć i go pożreć :, co zajmie kilka godzin a potem coraz więcej). Dodatkowo na mapach są specjalne kuźnie w których możesz robić specjalne itemy, np w stonefalls była taka kuźnia ognista i chyba jedna w jaskini. Nie mogłem tam nic craftować ale na bank to będzie dodatkowa zajawka;]. Do tego każdy item możesz sobie ulepszać aż do legendary o ile będziesz miał matsy a potem go jeszcze ulepszyć jakimś enchantem. Dla mnie bomba po prostu. Oby tylko shardów nie trzeba było super często ładować. Póki co shardy wyglądaja na jednorazowego użytku i jak np zrobisz refill weapon albo się reśniesz to tracisz shard (nie opróżniasz go tylko go zużywasz). Pierwsza kasa jaką wydam to będzie kasa na bank i na bagi pewnie.
+muzyka i ogólny feeling - Setting mi odpowiada bardziej niż w ostatnich mmo
+PvP - póki co na plus. Co prawda pograłem w PvP może ze 3h ale akcja wydaje się przednia. Potrzeba tylko kogoś kto to zoorganizuje i więcej kampani.
Minus:
-pierwsze kilka godzin gry. Gdyby nie to, że teraz wiem iż dalej jest coraz lepiej to nie wiem czy bym dał radę kolejną postać robić
. Na dodatek każda rasa ma inny start i szybkośc lvlowania. Klasy nie są sobie równe. Jak wspomne jak mi się DK biło niektóre moby w questach to masakra w porównaniu do innych klas
-animacje - niektóre są słabe niestety, mogli by to poprawić
-wygląd cloth armorów - serio, mogliby się bardziej postarać bo świecą się jak plate a wygląda słabo IMO. W Skyrimie lepiej wyglądały zbroje (gdzie są kurwa kaptury?)
-UI. No kurwa UI nie przeboleje, serio. Liczę na to, że addony zrobią swoje bo kurwa wrzucanie do quick slotów albo wygląd inwentory jest na poziome tego z wieśka 2 czyli na chujowym poziomie... Nie liczę na to, że 2 miechy przed premiera zrobią revamp UI.
+- MegaServer to taki plus w minusie:P. Wiem, że to był stre test do testowania ifnrastruktury ale na premierę będzie pewnie więcej ludu niż teraz więc mam nadzieję, że nie będzie kolejek po 5h albo że jakoś to wynagrodzą.
----- CENA------
Gra póki co nie jest warta abonamentu. Mogę zapłacić to 200zł + niech będzie tem shop ale oni chcą jeszcze 50zł co miecha. Póki co nie zobaczę tego nowego contentu co miesiąc i gra nie będzie polished albo mnie super zajebiście nie wciągnie to wątpie aby ktoś kto nie jest fanem testo bólił abo jeszcze. Z prasy też ShitStorm poleciał na nich niezły więc mam nadzieję, że się zreflektują i pochylą czoło tak jak zrobiono to z FF XIV. Jak będzie w uj baboli i nie da się grać to jakiś darmowy miech czy coś takiego.
Kończę robotę, może w domu co napiszę więcej