Goatus napisał(a):
iniside napisał(a):
https://www.unrealengine.com
Unreal Engine 4 za jedyne 19$/mo.
Jak chcecie tworzyc gre, to zapewniam, ze nie ma absolutnie nic lepszego.
W cenie subskrypcji, jest dostep do pelnego kodu zrodlowego
.
Teraz hobbystycznie dłubie w Unity3d free i muszę powiedzieć, że jak zobaczyłem notkę o UE4 na ich forum wklejoną to mina mi trochę zrzedła. Z jednej strony odpowiada mi prostota C# i intuicyjność jaką oferuje Unity3d ze swoim podejściem opartym o komponenty. Z drugiej strony UE4 / pełne źródła / brak ograniczeń za 19$/mo
FML, decyzje, decyzje.
Zaplac raz te 19$ nic nie tracisz. Jak ci sie znudzi placenie to silnika mozesz dalej uzywac, ale nie bedziesz otrzymywał nowych updateow.
Jak pojawi sie jakis ciekawy update, to zaplacisz, pobierzesz go, i znowu zrobisz cancel suba.
Ja powiem tak. Mi programowanie w C++ w UE4, wydało sie o wiele prostsze i bardziej intuicyjne niż C# w Unity(!!!).
API UE4 jest dobrze przemyślane i fakt, ze na poczatku trzeba troche ogarnac, bo jest ono napisane w oparciu o bardzo konkretne wzorce do ktorych najlepiej sie jest sie po prostu przystosowac, (w przeciwienstwie do Unity, gdzie wszystko mozesz pisac byle jak, byle gdzie i jakos to bedzie dzialac, tylko ze potem w wiekszym projekcie, nie bardzo pamietasz dlaczego to dziala
).
Do tego masz Blueprinty. Chyba najlepszy Visual Programming, jaki widział świat. To jest praktycznie zastepca UnrealScript. Mozesz w tym zrobisz wiekszosc rzeczy, ktore mogles robic w US, a jesli czegos jeszcze sie nie da, to wkrotce bedzie to mozliwe.
Haha wyobrazam sobie miny developerow CryEngine i Unity. Jeden wielki WTF IS THIS SHIT!. Oni przeciez tak nie moga robic! Tak sie kurwa nie robi!
Pełny dostep do kodu źródłowego zwiastuje nowa fale "mam 12 lat i chem zrobiz moje gre MMO, halp!".
Niemniej teraz mozliwosc integracji z czyms takim jak SmartFoxServer albo uLink, dalej wieksze mozliwosci.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 2Pmmw9pvhETutaj video tutoriale.