mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
*

Posty: 151
Dołączył(a): 24.04.2003
Offline
PostNapisane: 8 kwi 2004, 22:06 
Cytuj  
Cytuj:
2004-04-07 23:19, Mark24 napisał:
Cytuj:
heh, Marek jezeli to dla ciebie normalne to sorry ale chyba gralismy w inne gry RPG - no... chyba, ze jestes jak pan N. Bonaparte... :wink:
L2 to taka nuda, ze nie tylko mozna czytac ale i wyc do ksiezyca...


A jestem najczęściej robię kilka rzeczy na raz. A grałem w różne gry czytając jednocześnie książkę, wsuwając obiad + czytając książkę + grając: począwszy od Fallouta skonczywszy na Morrowindach - radzę spróbować spokojnie się da :wink:


LOL Marek... obiad to co innego, tez czesto jem podczas gry czego moja kobita nie znosi mowiac, ze "...nawet przy kolacji/obienie nie mozesz ze mna usiac do stolu"
Ale chyba czytac bo bym nie mogl przy dobrej grze RPG bo wymaga skupienia, odczucia klimatu, prowadzenie wlasnej przygody, itp. itd. do tego raczej nie da sie nic czytac ze zrozumieniem...
No chyba ze ciebie gry interesuja tylko na zasadzie "wlacze i poczekam az sie skonczy"... heh nie kumam Marek, no nie kumam... Jak mi sie cos podoba lub/i mnie interesuje to nie czytam do tego ksiazki.
To tak jakbys poszedl do kina gameboyem lub CD playerem sluchac muzyki i ogladac film...
aaaa... moze to tak po komunie pozostalosc, moze jakas NORME odrabiasz? :razz:

nara...


_________________
Niektórzy ludzie są jacyś dziwni... tacy pojebani....

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 9 kwi 2004, 00:16 
Cytuj  
Nie tylko na Bartz , ja najwiecej gram z Lukim i paroma innymi polakami na KAIN
i czasem supportuje Esterada na BARTZ .
Dzis levelowalem z pewnym Wlochem i dowiedzialem sie ze rideable smoki beda tylko dla Clan Headmasterow , i ze beda mogli ich uzywac w boju ...cos w stylu walk miast w Wish , jestes szefem masz uber przywileje mozesz wypowiadac wojny albo zakladac pakty [blood truce] , zapowiadaja sie zalazki systemu dyplomacjii. Mam nadzieje ze zniosa ten durny exp loss , ...nie wyobrazam sobie by na 30+ lev padam i trace -10% i pare dni w plecy , niby level ma secondary znaczenie , wazniejsze sa SP ale jednak... :razz:

Ciekawi mnie jak NC rozwiaze by te dragony byly killable ,a nie one shoot killa

***

Posty: 716
Dołączył(a): 28.08.2002
Offline
PostNapisane: 9 kwi 2004, 00:42 
Cytuj  
O nie Tax... Juz raz sie przenosilem w tez grze by nie bylo tak jak w SB ze 50% grala na trechery a druga 50% na Carnage i nikt nie chcial zaczac od nowa na opozycyjnym servie bu mu sie nie chcialo.

Zaczynalem na Bartz ale zobaczylem na pierwszym spisie ze 80% jest na KAIN wiec mowie OK, lvl 10 warrior nie tak sie pozbyc i sie przenioslem. Nie wciskaj mi kitu teraz ze teraz jednak gracie na Bartz :grin:


_________________
Give a man a fish and you will feed him for a day,
Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.


Posty: 37
Dołączył(a): 11.02.2004
Offline
PostNapisane: 9 kwi 2004, 03:53 
Cytuj  
Tak btw, to na bartz mam troche itemow dla newbiesa, jesli ktos chce full secik bone i hunters bowa, do tego ok 11k w adenach to oddam chetnie, szkoda zeby sie mialo zmarnowac

*****

Posty: 2117
Dołączył(a): 15.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 kwi 2004, 06:31 
Cytuj  
Okkki, czyli aktualnym PL serverem jest Bartz? oki, soft bede mial dzis wieczor ale key to juz zalezy od panow z NC.. Uhm nie zabym mial grac za dlugo :wink:

Tak ogolnie to mozna by zrobic liste kontaktowa po tym jak odeszla juz fala malkontentow :wink: Nic, see you in game pewnie...


Cytuj:
O nie Tax...


Tax? rrright, this is the IRS, prepare thy books to be boarded, resistance is and always has been futile :wink: Wouldn't do typo's next time if I were you.. ;/


_________________
..of Tarew Marr, ew, Nagafen!

Let fools do good, and fair men call for grace; Aaron will have his soul black like his face.


Posty: 9
Dołączył(a): 10.04.2004
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 06:33 
Cytuj  
ummm... moze ja malo wiem o mmorpg ale l2 podoba mis ie bardzo bo jest trudna, jesli poszperalibyscie troche i poczytalibyscie o koreanskiej wersji l2 (ktora i tak bedzie bardziej okrojona od NA, dlatego ze rzeczy ktore maja byc juz w 1 chapterze NA beda dopiero w 3 Koreanskim) dowiedzielibyscie sie ze ta OB to jakies 50% wlasciwej gry.

a) w koreanskiej wersji XP loss jest rzedu 3% a juz w NA miedzy CB a OB jest roznica 5% (CB okolo 10% OB okolo 5%)
b) party opiera sie na tym ze kazdy dostaje podobna czesc % expow z potwora niezaleznie od lvl... z tym ze jesli roznica jest za duza najwyzszy i najnizszy lvl dostaja kary na rzecz tych na srodku... pary powinno miec max 2 lvl roznicy jesli chodzi o xp party.
c) gra jest trudna i dla ludzi cieprpliwych only... xp ida dlugo dlatego ze jest max lvl postaci (Korea 75 lvl. NA OB jak narazie 53)
d) kontynent gdzie zaczynaja dwarfy i orki ma byc caly zabudowany tak jak w koreanckiej wersji... w nastepnych chapterach dochodzi kolejny i kilka wysp (2 z nich sa juz w grze ale nei da sie dostac)
e) do tej gry trzeba naprawde masy ksiazek ale mi sie to podoba i mnie ta gra wciagnela maxymalnie. Ma niepowtarzalny klimat
f) lagi w miastach nie sa spowodowane iloscia graczy ale iloscia sklepow graczy :]
bylem na koncu CB w prawie 80 osobowym party oraz walczylem z GM gdzie bylo okolo 150 osob i klatki spadly to fakt ale tylko przez mojego kompa i spadly na tyle ze nei przeszkadzalo to w grze absolutnie

pozdry

*****

Posty: 2117
Dołączył(a): 15.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 06:51 
Cytuj  
Cab: ...ale to jest forum hmmmm, no przynajmniej malkontentow...... :razz: :grin: Przejrzyj historie postow :wink: heck, przejzyj mmorpg faq, wbrew pozorom mowi o forum wiecej niz wynikalo to z zalozenia tworcy :wink:


...L2 bede mial dzis, sie znaczy soft bo konto niestety zalezy czy nc to chrzescianie czy taoisci (wilelkanoc) :razz:


_________________
..of Tarew Marr, ew, Nagafen!

Let fools do good, and fair men call for grace; Aaron will have his soul black like his face.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9369
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 09:37 
Cytuj  
c) gra jest trudna i dla ludzi cieprpliwych only... xp ida dlugo dlatego ze jest max lvl postaci (Korea 75 lvl. NA OB jak narazie 53

Nie wiem co jest trudnego w ciaglym zabijaniu mobow. Trudna zamienil bym na nudna. W tej grze nie ma czegos takiego jak powerlvling gra z kimkolwiek w party nie ma najmnijszego sensu.


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

*

Posty: 151
Dołączył(a): 24.04.2003
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 11:49 
Cytuj  
Hymmm trudna powiadasz?
moze inaczej, jak ktos nie jest uprzedzony do mmogxxx.com i za bardzo do mnie :wink:
to zalaczam link: moja recenzja

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 12:38 
Cytuj  
a tak ogolnie to czekam az konrador nawrzuca tej grze

Po co kopac lezacego?

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 18:17 
Cytuj  
Z ciekawosci poszedlem dzis do elven dungeon
i dolaczylem sie do 5 osobowego party , i o dziwo exp oraz adena [kasa] plynely dosc wartkim strumieniem (lev 13 start exp 50% po 1.5 h bylo juz 80% i ok 10k adena), zas fun jest nieporwnywalnie wiekrzy niz w solo play , trzeba jednak powiedziec jasno : hunting solo dalej jest niestety jedynym sposobem na dosc szybkie levele nie mowiac ze w team nie bardzo jak jest zrobic questy gdyz nie dostaje sie quest itemow (jak ktos zna na to remedium chetnie poczytam) . Czy gra jest nudna? ..ja bym powiedzial ze schematyczna , do 20 levela mag atakuje jedynie wind strike i ice bolt :sad: , czarow w L2 jest tyle ze nie ma sie co wstydzic na tle innych mmorpg ale sa dostepne od naprawde wysokich leveli . Gra jest trudna bo czasem trzeba zabijac moby ktore jedym hitem sciagaja 1/3 zycia , mnie sie podoba
gdyz jest to wyzwanie ale strata 10% exp na 2x level chyba najbardziej spokojnego czlowieka wyprowadzi z rownowagi . Ekonomia wiadomo ...wiekrzosc dobrych rzeczy jest diabelnie droga , dosc powiedziec ze na E-bay 100k adena stoi/stala po 90-100$ , [funny :razz: ]teraz chyba warto inwestowac czas w L2 gdyz jak wiadomo nie bedzie wipe po skonczeniu BETY , co bardziej zaradny gracz opchnie jakies k3wl account z 1 mln adena 30level char with 10k SP z wooden /feriotic set itd

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Aldatha dnia 2004-04-10 19:25 ]</font>


Posty: 9
Dołączył(a): 10.04.2004
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 19:03 
Cytuj  
co do recenzji to pisanie recenzji gry na podstawie bety o ktorej sami producenci pisza ze to nie jest 100% i jest bardzo ograniczona z powodu tego ze nie bedzie wipe na koniec bety jest wg mnie bledne.
pisanie recenzji z gry bez przejscia jej lub osiagniecia sporego lvlu tez jest bezsensowne (ktory ty miales lvl ? 15? j mialem 14 lvl w pierwszym dniu OB)
nawet nei chce mi sie wymieniac glupot i niescislowsci ktore tam opisalem.. ale dla wiadomosci wszystkich nie lepszego xpa niz exp z teamplayu... jakos ja solo na blue mobach robie moze 3% expa na godzine (lvl 26) na zielonych moze 2,5% a w party potrafie 25-30%... sorki za ostre slowa ale najpierw nauczcie sie grac w gre a potem krytykujcie:] aha jeszcze jedno... to ze macie lagi systemowe, bo ping 150 jest staly... to naprawde nie wina NC Soft tylko najwyzszy czas na modernizacje kompa... w koncu mamy rok 2004. pozdry i z calym szacunkiem ale jak nie chcecie to nei gracie ale nie piszczie glupot na tamaty na ktore nei macie pojecia (system PvP i PvM byly testowane ponad rok w korei i jakos nikt tam na forum nie placze ze jest beee... wiem bo czytem jej nonstop)

**
Avatar użytkownika

Posty: 9369
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 19:13 
Cytuj  
CaBaal umiesz koreanski?


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me


Posty: 9
Dołączył(a): 10.04.2004
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 19:32 
Cytuj  
a zreszta nei mam co robic to napisze

Minimal MMOG &#8211; tak bym nazwał tą i kilka podobnych azjatyckich produkcji.
Developerzy L2 poszli po najniższej linii oporu podczas tworzenia systemów w grze.
Opracowano zestaw kilkunastu czarów, kilkunastu zdolności specjalnych, zaledwie kilku typów broni, dwóch głównych profesji i kilkudziesięciu itemów.
To wszystko przekopiowano do kilku ras zmieniając zaledwie w kilku przypadkach nazwy.
Efektem, czego jest prawie całkowity brak różnic pomiędzy rasami, styl gry dla Dark Elfa jest taki sam jak dla Elfa czy Człowieka, a jedyna wyraźną różnicą są dwie główne profesje Maga i nazwijmy to umownie Rycerza.



sorki ale po pierwsze czy wiesz ze kazda rasa ma conajmniej 6 klas do wyyboru ktore zmienia po 20 i 40 lvlu ? czy ty wogule cokolwiek o tej grze sie dowiadywales?
a pisanie ze nei ma roznicy w statystykach i w stylu gry jest chyba najwieksza glupota tej recenzji. jest i to baaaaardzo duza.
czlowiek jest najbardziej uniwersalna postacia nie takie wysrodkowanie pomiedzy tankiem (kims kto przyjmuje ciosy w druzynie) a damage dealerem. ma bardzo dobra umiejetnosc nazwana shield stun ktora w polaczeniu ze stun atakiem daje konkretny support calemy party, na solo profesja taka sobie. za to czlowiek ma najlepszych support mages i healerow. bishop jest chyba najlepsza buffujaca postacia w grze potrafi zbuffowac i zdebuffowac chyba wszystko za to postac totalnie nie grywalna jako solo.
jako nukerzy tacy sobie.
Elf wg mnie rasa tylko dla lucznikow i nukerow. za maly startowy pdef i patt nei jest rekompensowany przez healing u warriorow wiec wojacy z nich ciency jak dupa weza.
jedynym dobrym wyborem jesli chodzi o wojownika w elfow jest swordsinger (niestety 40+) bardzo dobry damage dealer z mass buffami defensywnymi
Dark elf to najlepsi tankerzy i niezli damage dealerzy mistrzowie sztyletow i tacy sobie nukerzy... healerzy ssa (malo many)
dzieki najwyzszemy pdef dzieki supportowi czarow i niezlej sile palus knight oraz shillen knight potrafie wyciagnac na 40+ lvl okolo 2000 pdef co jest idealem tanka. Abbysal walker jest bardzo dobrym damage dealerem (na 0 pdef moga wyjechac okolo 6000 damage 2 specjalami jesi trafia na 59 lvl... ale zabic ich to nie problem tylko light armor i kiepski damage miedzy specjalami) Blade dancer jest ganialnym damage dealerem i moze sobie radzic solo gdyz w przeciwienstwie to swordsingera jest lepszy w heavy armor. daje duzo masbuffow offensywnych.
Ork genalni damage dealerzy oraz supporty dla party. org monk pozniej tyrant mimo ze sa tylko w light armor ilosc ich hp oraz damage i szybkosc ciosow so poprostu porazajace... takiem oni dobrym nie beda.
szamani ze swoimi klatwami i piesniami genialnie wspomagaja druzyne mimo ze w samej walce jako tako nie uczestnicza.
dwarf jest kopalnia pieniedzy i przedmiotow czy to dla malej druzyny czy tez duzego klanu.


Od samego początku L2 było źle przemyślanym projektem, użyto zmodyfikowanego silnika UT, który w moim mniemaniu całkowicie nie nadaje się do gry MMO. W małych pomieszczeniach już przy 20 osobach silnik się dławi, co powoduje okropne lagowanie.
Troszkę lepiej to wygląda na dużych przestrzeniach, ale daleko tutaj do ideału, często system nie nadąża nad światem, co chwile ktoś pojawia ci się w innym miejscu, szczególnie, jeśli jest w pewnej odległości od Twojej postaci, to często bardzo utrudnia celowanie lub/i walkę z dystansu.
Sterowanie postacią jest trudne, nieprzyjemne a nawet męczące, brak opcji własnego ustawienia klawiszologii jest tragiczną pomyłką.



powiem tylko tyle... beta... work in progress... wszystko bedzie poprawiane po skonczeniu stress testow serverow


QUESTY
Znowu minimalnie. Questów jest stosunkowo bardzo mało, są bardzo nudne, nie wprowadzają żadnego klimatu lub elementu dobrej zabawy a zdobyte nagrody są śmieszne i nie warte poświęconego czasu.
Postarałem się zrobić każdy quest z dwóch wybranych ras do poziomu 15, wybrałem rasy Dark Elf oraz Człowiek.
Tu już zaskoczenia nie było, minimalnie jak zawsze.
Questy dosyć podobne do siebie, co już też mnie nie zdziwiło, zdziwiła mnie natomiast bezsensowność tychże questów i ogromny czas, jaki musisz poświęcić na ich wykonanie w przypadku zadań gdzie nagrodą ma być jakiś dobry i pożądany przedmiot.
Nie byłoby w tym może nic dziwnego, jeżeli ten czas byłby wypełniony przygodą, niestety ten czas potrzebny jest na "dostanie" się do celu zadania, przy dużej ilości graczy wykonanie takiego questu graniczy z cudem. Często musisz stać i czekać na specjalnego moba, na którego czeka tłum ludzi lub czekać aż w ogóle ktoś pozwoli ci go zabić.
Cała zabawa bierze w łeb, kiedy stoisz w miejscu 2 godziny i nadal nie jesteś w połowie zadania. W tym samym czasie polując na zwykłe, nawet małe moby możesz bez żadnego problemu zarobić tyle, aby kupić sobie 2-3 takie przedmioty z tego questu oraz zdobyć dużą ilość EXPa.
Cały system questów w mojej opinii nie ma najmniejszego sensu, nie jest zabawny i nie wprowadza nic ciekawego do gry, nie ma z tego większego zysku dla gracza, czyli kolejny raz minimalistycznie.

OTOCZENIE
Różnego rodzaju moby, NPC i inne praktycznie są wszędzie takie same, czasami różnią się tylko nazwą. Nisko-levelowe mobki dla każdej rasy (lokacji), są w zasadzie takie same.
Brak jakiegoś widocznego urozmaicenia, czasami tylko w niektórych miejscach świata jest coś "nowego", co może być ciekawsze jako cel chodź też tylko na krótką metę.
To wprowadza do gry ogromną nudę już, zaledwie po 2 tygodniach grania.
Świat L2 jest okropnie schematyczny i nudny. Jedyna różnica, niestety tylko w wyglądzie to główne miasta, niestety i one nie uchroniły się od jednego schematu, zazwyczaj mają po dwa główne sklepy, magazyn i świątynie i kilka elementów bardziej ozdobnych dla wprowadzenia klimatu danej rasy, co i tak dla samej gry nie ma żadnego znaczenia.


tu sie musze zgodzic... na normalnych polach gdzie przewaznie sie nabija expy tak jest i to jest wada... a byles kiedy kolwiek w cruma tower? forgotten temple? w jakim kolwiek dungeonie questowym?


SKILE / ZDOLNOŚCI / RPG
Niestety, główna i najważniejsza rzecz każdej gry, która "śmie się zwać" RPG w przypadku L2 znowu jest minimalistyczna. Rozwój postaci jest śmieszny, zdobywane levele mają mały wpływ na Twoją postać, nie ma możliwości własnego kierowania postacią, wszystko się obywa według wszechobecnego schematu. Jedyne, na co masz wpływ to wybór i kolejność specjalnych zdolności, których się możesz nauczyć a wszystko to jest niemal takie same dla każdej rasy, z niewielką różnica w przypadku Krasnoludów, którzy jako jedyna rasa mają zdolności budowania przedmiotów. Cały ten system jest tragiczną pomyłką, dziwi tylko fakt, iż firma NCsoft ma już pewne doświadczenie w grach MMO a popełnili takie niewybaczalne błędy. To wszystko przypomina bardziej gry a la Diablo niż znane nam gry MMO.


kilka przykladow... sama klase mistyc ktora wybierasz na samym poczatku nei starczy czy skill pointow na all skille... wiec masz wybor.. healer albo nuker... fakt mozesz byc i tym i tym i miec all skille z tym ze niedlugo dochadza nastepne a SP jakos tak malo



PvM
W zasadzie nic poza tym gra nie oferuje. Bezustanne tłuczenie mobów to jedyne, do czego ta gra jest stworzona. Nudne, schematyczne tłuczenie tego samego potworka, specjalnie pisze potworka nie potworków, w L2 cały system jest tak ograniczony i błędny, iż opłaca się walczyć z jednym rodzajem potworków (najczęściej coś z nazwa Stone, w różnych miejscach ten sam mobek różnie się zwie)(do levelu 15/20), jest on bardzo wolny do tego stopnia, że po zaatakowaniu go i użyciu kilku specjalnych czarów/uderzeń możemy odejść na chwile od niego usiąść na trawie i odpocząć w oczekiwaniu na powtórną możliwość użycia specjalnych zdolności a on będzie powoli sunął w naszym kierunku nic nam nie robiąc. Po zabiciu go dostajemy nawet sporo waluty używanej w świecie tej gry oraz bardzo dużo EXPa. Kompletnie się nie męcząc a im mamy lepsze zdolności tym krócej zabiera zabicie go.
Generalnie tłukąc tylko ten jeden rodzaj moba w niecałe dwa dni zrobiłem level 15 moim magiem. Dla testu mierzyłem czas i spróbowałem być dużo lepsze i trudniejsze moby, jakimi są takie wielkie pająki dzięki temu idealnie widać potworne błędy w zamyśle developerów.
Powiedzmy, że poświeciłem jedną godzinę na zarobienie powiedzmy 1000 punktów EXPa i powiedzmy 2000 jednostek waluty tłukąc wspomniane powolne, kamienne potwory.
W ciągu godziny polując na pająki byłem w stanie zarobić dokładnie połowę tego, w dodatku zabicie jednego pająka solo to nie małe wyzwanie.
Wytłumaczeniem mogłoby być, iż podczas polowania na moby o wysokim levelu zarabiamy dużo więcej i mamy przy tym dużo ciekawszą zabawę, niestety tak nie jest.
Zdobyte pieniądze czy EPX są śmiesznie niewiele większe a zabawa tak samo nudna jak w przypadku tych słabszych potworków dodatkowo musimy dużo częściej odpoczywać, co polowanie na takie moby zdaje się być dużo bardziej nudnym zajęciem.
Dodając do tego bardzo małą różnorodność spotykanych potworków widzimy jak minimalistyczna jest to gra.
Po przekroczeniu pewnego levelu oczywiście trzeba znaleźć sobie nowego moba do tłuczenia, ale też oczywiście nie za dobrego, bo nie będzie się opłacało go tłuc chyba, że ktoś lubi marnować kilka godzin ze spędzonego czasu na siedzenie na trawie i gapienie się w niebo.



jak juz powiedzialem nie wypowiadaj sie na temat calej gry po zobaczeniu 5 jej procent.. to ze ty caly czas zabijales jeden rodzaj mobow bo wydawalo ci sie to najlepsze to nie moja wina... gram od poczatku OB mam 26 lvl wiec gram duzo i grinduje szybko i jakos nie pamietam zebym zabijal jeden rodzaj potwora dluzej niz kilka h i tylko jak musialem zfarmowac jakis item... wiesz z tego co widze wcale sie nei dziwie ze miales tak pozno ten 15 lvl. zero myslenia wszystkona latwizne



PvP
Twórcy L2 "chwalą się" otwartym PvP, co dla fanów tego typu rozgrywki oznacza nie mniej nie więcej tylko niesamowitą zabawę.
I tu kolejny raz czeka nas rozczarowanie. To chyba najgorszy system PvP w grze MMO jaki kiedykolwiek widziałem. Lepiej żeby go w ogóle nie było lub było to PvP na tak zwane życzenie. Bez "zgody" przeciwnika/ofiary nie możesz go zabić, chodź zabić możesz, ale skończy się to dla ciebie tragicznie aż do potrzeby kasacji postaci włącznie.
Jeżeli zaatakowany przeciwnik nie odpowie atakiem lub raczej nie zada ci ran po zabiciu go stajesz się PK (Player Killer), w takim przypadku natychmiast znajdzie się tłum ludzi, aby cię zabić. Zabity PK traci oczywiście 10% EXPa, ale na tym sprawa się nie kończy. Po śmierci tracisz sporą cześć posiadanych przedmiotów, bez znaczenia czy trzymasz je w plecaku, własnym ręku czy masz to ubrane na sobie. Następnie pojawiasz się w pobliżu miasta naznaczony czerwonym kolorem i giniesz natychmiast ponownie, tracąc kolejną cześć dorobku. Przy 3 czy 4 śmierci w zasadzie nie posiadasz już nic, nie możesz się bronić, nie możesz zabić żadnego moba, aby odrobić straconą karmę. Efektem tego jest postać nadająca się do kasacji. Jedyną radą może być posiadanie sporej ilości znajomych online, którzy zechcą ci pomóc, będą zbierali przedmioty, które wypadną ci po śmierci w końcu eskortują cię do miejsca gdzie będziesz mógł zabić kilka mobów, aby odrobić karmę. Dobrze wiemy jak to jest w grach MMO, najbardziej możesz liczyć tylko na siebie, wiec, jeżeli spotka cię niemiły przypadek zostania samotnym PK to już możesz liczyć się z całkowitą utratą tej postaci.
Atakując innego gracza możesz tylko czekać na oddanie ataku, niestety w takim przypadku może się to skończyć przegraną dla ciebie. Przy takim systemie PvP w łeb bierze słowo taktyka, zaskoczenie, zdolność walki, znajomość ras, profesji i wszystkiego, co potrzebne jest do zaplanowania walki PvP.
Możesz też zapomnieć o byciu 100% graczem RPG, chcącym odgrywać rolę czarnego charakteru, w łeb też bierze idea bycia rasa Orków czy Dark Elfów nie da się prowadzić takiej postaci zgodnie z ich naturą i sposobem funkcjonowania w świecie. Nie da się polować na wrogą rasę, bo zawsze musisz czekać "na zgodę" atakowanej postaci.
Przykładów ogromnych minusów takiego systemu PvP można by mnożyć, ale tu chyba wystarczy samemu użyć wyobraźni, jakie to daje ograniczenia a docelowo całkowicie niweluje potrzebę używania PvP w grze.
Oczywiście znajdzie się masa zwolenników takiego PvP (nazwałbym go nie Open a ograniczonym mocno), będą mogli z niego korzystać tylko podczas walki o zamek itp. sporadycznych i wyjątkowych przypadkach.
Dlatego L2 to nie gra dla lubiących PvP a dla lubiących PvM w dodatku w nudnym wydaniu.
Cos się zapewne zmieni, kiedy duża ilość graczy osiągnie wysoki level, utworzą się gildie zdolne atakować inne i zabawa może nabrać nieco koloru, niestety nadal minimalnie.



w OB korei byl ten sam problem ... wszyscy mowili ze to nie bedzie dzialac... ale dzialalo i to bardzo dobrze... w retailu bardzo szybko zapelnia sie drogi czerwonymi nickami.. zaczna sie wojny klanow... piracy.. chaotyczni charakterzy na high lvl

jeszcze jedno... system pvp w tej grze jest zrobiony pod clan wary i siege a nie pod mordowanie kogokolwiek byle sklavszego... i to blokuje bardzo skutecznie




CRAFTING
Chcąc spokojnie budować przedmioty, zajmować się handlem MUSISZ wybrać rasę Krasnolud. Niestety tylko ta rasa ma zdolności budowania przedmiotów i kilku pomocnych zdolności specjalnych. Dziwi fakt w grze RPG gdzie tylko jedna rasa ma możliwość kreacji, bo ja sobie jakoś nie wyobrażam, aby Ork kupował coś od Krasnoluda (?).
Daje to też ogromne ograniczenia dla ludzi, którzy bardzo lubią crafting, ale niekoniecznie musza przepadać za rasa Krasnolud.
Kolejne, to ograniczenie innego niż zbijanie sposobu na zarobienie pieniędzy, każda rasa poza wspomnianym krasnoludem nie ma szansy na zajmowanie się handlem, no może poza wyjątkiem spekulacji lub od czasu do czasu pozbycia się przedmiotów wcześniej zakupionych na własny użytek. Nadal jednak nie daje to możliwości stałych przychodów dla żadnej z pozostałych ras.
Niestety, ale i kreacja przedmiotów w L2 nie jest najwyższych lotów, zbudowanie jednego przedmiotu zabiera dużo czasu a i niekiedy nakładu finansowego. Cena przedmiotu, który wytworzymy i chcemy sprzedać jest często niewspółmiernie mała do czasu, naszego nakładu pracy i pieniędzy, jakie musieliśmy poświęcić, jedyne co może polepszyć tą sytuację to bycie crafterem w dużej gildii która będzie nas wspomagać w zamian za wytworzone przedmioty.
Kolejna dziedzina w tej grze, do której twórcy podeszli minimalistycznie, lista przedmiotów, które możemy wytworzyć nie jest imponująca, a wytwarzanie nie jest tak przyjemne jak w przypadku kilku innych gier na rynku.




zdecyduj sie czy chcesz rpg czy wygodnego systemu zarabiania kasy... jakos nie wydaje mi sie zeby DE byly dobre w wyrabianiu przedmiotow do sprzedawania... jakos w kazdym rpg od tego byly dwarfy




GILDIE
Dziwnie potraktowano temat gildii w tej grze, na początek możemy zrobić mała 10 osobową gildie, co wydaje się być bardzo śmieszne, bo co to za gildia mająca 10 członków (?). O ile się doczytałem maksymalna wielkość gildii to 40 osób, jak dla mnie to nadal śmieszna ilość w grze MMO zawłaszcza, że zrobienie takiej gildii wymaga czasu oraz specjalnych warunków, jakie musi spełnić GM chcący rozbudować swoją gildię.
Kolejny raz już wypływa minimalizm w tym projekcie, zaczynam sądzić, że to przywara lub może wada wrodzona Koreańczyków a może nawet Azjatów generalnie.




ahahaha... powiem tylko tyle.. jestem w 80+ osobowej gildi ktora ma 1 lvl...


TEAMWORK / PARTY
Zabawa w grupie całkowicie mija się z celem, no może zabawa sama w sobie nie, ale levelowanie w grupie. Każdemu, kto chce szybko zdobyć levele i pieniądze nie polecam granie w grupie. Party-System w L2 jak większość rzeczy jest zrobiony "na szybko" i już standardowo dla tej gry nieudolnie. W grupie podział zysków jest równy, czyli każdy dostaje równą procentowo część łupu. Jak to rozumieć?
Oto przykład: Samemu zabijając powiedzmy Pająka dostajemy (umownie), 1000 punktów EXPa oraz powiedzmy (umownie) 1000 sztuk waluty w grze, zabiera nam to czasu powiedzmy 5 minut.
Przy grupie 2 osobowej zabijemy go w 3 minuty, i każdy z nas dostanie po 500 punktów EXPa i po 500 sztuk waluty &#8211; przy 2 osobach jeszcze da się jakoś grać rozsądnie, jeżeli w parę dobierze się mag z rycerzem i tylko w takim przypadku.
Niestety im większa grupa tym gorszy zysk.
Tak wiec system Party można jedynie traktować jako dodatkowa formę rozrywki bez profitów, możemy się zapewne świetnie bawić w grupie oczywiście, jeżeli nie chcemy zyskać nic poza tym. Szkoda tylko, że twórcy nie postarali się troszkę bardziej, bo w końcu granie w grupie daje dużo więcej zabawy niż granie solo, aż się prosi, aby to dopracować.


na ten temat sie juz wypowiedzialem


DUNGEONY
Kolejna minimalistyczna sprawa w L2, to już nawet przestaje być śmieszne.
Każda rasa ma swój własny dungeon chodź w niektórych przypadkach można by go nazwać mini-dungeon. Najczęściej spotkamy tam te same moby, co wszędzie i może 2-3 nowe, wszystkie minimalnie silniejsze od tych z "normalnego" świata.
Obecnie trudno mówić o graniu w dungeonie, jest tak dużo graczy, że nie sposób samemu zabić cokolwiek, większość czasu stoimy i czekamy aż nam się trafi ubicie jakiegoś mobka.
Grając 3 godziny w grupie 6-8 osób, nie zyskałem praktycznie nic, ten sam EXP i pieniądze zarobiłbym w 15 min normalnej gry poza dungeonem, przy tym umarłem ze 3 razy tracąc to, co zarobiłem a nawet więcej, ze względu na to, że byłem magiem moja rola ograniczała się do leczenia innych a mało, kto pamiętał, że ja jestem więc w momencie jak mnie napadły dwa moby było po mnie, dopiero jak zabrakło leczenia ktoś w ogóle zwrócił uwagę, że ja jestem martwy. To oczywiście tylko przykład jak może być źle, zapewne w małej zgranej grupie przyjaciół będzie to nieco lepiej wyglądało, nadal jednak mały zysk z buszowania po takim dungeonie. Może po wydaniu gry, jak 50% przestanie grac w L2, wyludni się sporo, stworzą się grupki znajomych, które będą grały razem sytuacja się nieco zmieni.
Niestety dungeony, które odwiedziłem były dosyć małe, nudne i nic ciekawego tam nie spotkałem poza ogromnymi ilościami graczy, przez co trudno było się czasami poruszać.



niech zgadne grales czlowiekiem i widziales tylko elven ruins? sorki ale nie mow o dungeonach na podstawie jednego mini dungeona z noob island:P nie widziales dungeona w tej grze


w sumie tyle odemnie
pozdry

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: CaBaal dnia 2004-04-11 04:16 ]</font>

**
Avatar użytkownika

Posty: 9369
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 20:22 
Cytuj  
CaBaal to umiesz koreanski czy nie?


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me


Posty: 9
Dołączył(a): 10.04.2004
Offline
PostNapisane: 10 kwi 2004, 20:40 
Cytuj  
a po co ?
http://www.lineagecenter.com/forums
http://forums2.warcry.com

jest w tego w cipe ale te 2 sa najwieksze

*

Posty: 151
Dołączył(a): 24.04.2003
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2004, 03:08 
Cytuj  
CaBaal - na drugi raz jak nie masz co robic idz na spacer.

Nie chce mi sie nawet komentowac tego co napisales - raz ze jest kompletnie nie czytelnie bo nie wiadomo co cytujesz a co jest twoja opowiedzia a dwa ling do miejsca na komentarze do tej recenzji masz na jej koncu a trzy oczywiscie nie musisz sie zgadzac z tym co napisalem...

BTW: Kupisz L2 i bedziesz w to gral?


_________________
Niektórzy ludzie są jacyś dziwni... tacy pojebani....


Posty: 9
Dołączył(a): 10.04.2004
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2004, 03:11 
Cytuj  
sorki za nieczytelnosc ale cos sie tu z bbcode wali jak znajde chwilke wyedytuje.
co do linka na twoje stronie to moge to tam wkleic ale skoto dales linka do artykulu na tym forum chyba moge go skomentowac tez tutaj?

tak kupie i bede w to gral bo wiem ze warto

pozdry

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: CaBaal dnia 2004-04-11 04:18 ]</font>

*

Posty: 187
Dołączył(a): 16.02.2002
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2004, 12:07 
Cytuj  
To dla tych co sie L2 nie podoba: Zamiast krytykowac pograjcie sobie w wasz ulubiony MMO, bo wasza krytyka nic nie wnosi, jest tylko powtarzaniem poprzednich postow (krytycznych). Mimo tego narzekania 10 lev znawców gry ja zamierzam z kumplami sobie w to pograc i opinie pana X oraz Y mają tyle znaczenia co zeszłoroczny śnieg. Zawsze byo i będzie: jak ci sie podoba to grasz jak nie to grasz w coś innego.
Pzdr Aenima hehe, spoykaliśmy sie w CB:)


_________________
The Gentle Art Of Making Enemies

*

Posty: 151
Dołączył(a): 24.04.2003
Offline
PostNapisane: 11 kwi 2004, 14:01 
Cytuj  
ale pamietasz(cie), ze za L2 trzeba bedzie placic co miesiac abonament $14? :wink:

heh... ale bardzo odbrze, ze ty i czesc bedzie grala, bardzo sie ciesze - nawet nie wiesz jak bardzo :smile:

_________________
aaa, tak odwiedzam, odwiedzam... zagladam, przeszukuje, szperam, czytam... to w koncu tez forma rozrywki... a skoro ja tutaj, ty mozesz poszperac na mmogspot.com :razz: hehe

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Laren dnia 2004-04-11 15:02 ]</font>

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.