Cytuj:
Jak to jest dokładnie z tymi blueprintami/skryptami w UE4? W sensie czy mogę za pomocą blueprintów oprogramować np ruch jakiegoś obiektu albo całe sterowanie? Na filmikach (tych, które widziałem czy tym, którzy wrzuciłem na poprzedniej stronie) to np rotację obięktu normalnie robiono pisząc kod c++ w VS natomiast nie pokazano czy np da się zrobić to wszystko za pomocą blueprintów.
Mozna.
Nie musisz mi wierzyc na slowo, ale mozesz uwierzyc Hourences.
https://www.youtube.com/watch?v=JFZCp4xsPmoJego nowa gra Solus, był w całości zrobiona przy pomocy Blueprintów. Była, bo to, ze coś da sie zrobić, nie znaczy, ze jest to najlepsze podejscie (;. Najlepiej jest podzielic prace pomiedzy C++ i blueprinty. Łącznie boxow, ma to do siebie, ze jak sie za mocno rozrosna to ciezko sledzic co one wlasciwie robia.
Według mnie optymalny workflow to:
1. To budownie klockow w C++.
2. Składanie klockow w gre przy uzyciu Blueprintów.
Cytuj:
Jestem ciekaw czy w UE4 można zrobić gierkę 2d
- chociaż to by było bez sensu w sumie - takie marnotractwo silnika i jego możliwości. Po prostu mam sentyment do pixeli.
Mozna. W przykładowym contencie jest Swing Ninja i Flappy Chicken.
Czy jest to optymalne rozwiazanie ? Narazie nie. Chociazby dlatego, ze spakowana i gotowa do dystrybucji prosta gra w 2d zajmuje 50Mb.
Cytuj:
Co do zmiecienia unity przez UE to cóż, tutaj można by się trochę kłócić jeśli chodzi o indyki czy też produkcje z kickstartera (W2, PoE). Sporo dobrych indyków było też robionych w XNA ale to już w sumie framework - edytor trzeba było sobie samemu napisać:P.
Mowilem o samym edytorze. Co do reszty to sie zgadzam.
Ale ja jestem biased. Wszyscy chwala jakie to Unity proste, ale jak dla mnie, to jest tak proste, ze az ciezko w tym efektywnie pracowac
.
No i najwiekszy plus UE4. Dostep do kodu zrodlowego. Wiekszosc ludzi nie bedzie w stanie tam niczego dodac, ani poprawic. Ale zdecydowanie bedzie ułatwiać debugowanie kiedy trafi sie w jakas sciane i nie bedzie wiadomo dlaczego nie działa.
Do tego mozna sobie samemu integrowac middleware, nie czekac az Epic to zrobic za nas.