mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4204 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 211  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 12:15 
Cytuj  
Ok ale tu jest poruszony konkretny problem ekonomii (a co za tym idzie craftu) we wszystkich grach MMO bez item/gold sink.
Jedyne zapotrzebowanie to nowi gracze i/lub matsy na takie rzeczy jak potionki, enchants itd.
Więc ja się dziwię, że ktokolwiek w jakimkolwiek PVE MMO narzeka na zjebaną ekonomię :)

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 13:31 
Cytuj  
iniside napisał(a):
embe ma tu racje. Bez utylizacji sprzetu, ekonomia nie istnieje, bo nie bardzo ma po co istniec.

Ja bym do tego dodał, ze ilosc waluty która jest w obiegu na serwerze, powinna byc hard capped, i nie powinna być produkowana z powietrza. (zabij szczura, i sprzedaj futro do random NPC, zeby miec mamone).

Bo wlasnie fakt, ze ilosc golda jaka moze byc w obiegu w grze, jest nie skonczona, rozpierdala ekonomie kazdej MMO. Idealne zobrazowanie realnej ekonomii w pigułce.

+1

Zarówno embe, inside jak i Oyciec mają rację.

Można by też dodać kilka innych rzeczy, prawideł i przykładów.

Problemami mmorpg-ów są:
1. Sami gracze
2. Przyjęte założenia
3. z technikaliów to: Brak realnego postępu w AI + brak tanich i wydajnych systemów kontroli nad tym jak gracze lecą w chuja.


Ogólnie większość graczy nie chciało by grać w mmorpg-a z dobrymi założeniami + niespecjalnie możliwie jest jego stworzenie na tą chwilę ze względów technicznych.

**
Avatar użytkownika

Posty: 251
Dołączył(a): 24.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 14:19 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
Ok ale tu jest poruszony konkretny problem ekonomii (a co za tym idzie craftu) we wszystkich grach MMO bez item/gold sink.
Jedyne zapotrzebowanie to nowi gracze i/lub matsy na takie rzeczy jak potionki, enchants itd.
Więc ja się dziwię, że ktokolwiek w jakimkolwiek PVE MMO narzeka na zjebaną ekonomię :)


Tak, to fakt. Mozna jednak probowac z tym walczyc poprzez regularne poszerzanie contentu.

***

Posty: 594
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 15:09 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
Dlatego żadna gra PVE nie będzie miała pełnej ekonomii poza jakimiś matsami.


Mogła by mieć, poprzez item decay np. over time albo on death. Wszystko powinno się zużywać i psuć jak w rl. Niekoniecznie musi to być full loot w PVP.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 16:13 
Cytuj  
zax napisał(a):
Oyci3C napisał(a):
Dlatego żadna gra PVE nie będzie miała pełnej ekonomii poza jakimiś matsami.


Mogła by mieć, poprzez item decay np. over time albo on death. Wszystko powinno się zużywać i psuć jak w rl. Niekoniecznie musi to być full loot w PVP.


Dlatego to jest gra a nie rl.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***

Posty: 594
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 16:25 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
Dlatego to jest gra a nie rl.

No i?

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 16:35 
Cytuj  
Z virtual be real jest ten 'problem', ze nikt raczej nie chce tracić czasu w grze tyle samo czasu co w real ;) ale chyba da radę to jakos zbalansowac by nie bylo np. Potrzeby pilnowanie wirtualnego domku 24 h na dobę ;)


_________________
.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 16:50 
Cytuj  
zax napisał(a):
TobiAlex napisał(a):
Dlatego to jest gra a nie rl.

No i?


No i to, że jak będę chciał rl to po prostu nie będę grał. Nie po to gram, aby w grze mieć rl.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 16:57 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
zax napisał(a):
TobiAlex napisał(a):
Dlatego to jest gra a nie rl.

No i?


No i to, że jak będę chciał rl to po prostu nie będę grał. Nie po to gram, aby w grze mieć rl.

Ale o co ci chodzi ?


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 17:28 
Cytuj  
Przecież my mówimy o przeżywalności ekonomii, handlu i craftu w mmo.
Co ma piernik do wiatraka.
Psucie się itemów? No jest coś takiego jak durability tylko na chuj mi psucie się itemów w grze PVE?
To jest sztuczne napędzanie.

***

Posty: 594
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 25 maja 2014, 19:39 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
Psucie się itemów? No jest coś takiego jak durability tylko na chuj mi psucie się itemów w grze PVE?
To jest sztuczne napędzanie.


Przecież ci napisałem dlaczego. Nie ma item decay, nie ma ekonomii.
Zresztą sam o tym pisałeś wcześniej, więc wtf?

**
Avatar użytkownika

Posty: 9516
Dołączył(a): 5.08.2004
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 08:37 
Cytuj  
przeiwjam przewijam przewijam, ciagle nerdy.

lucky napisz cos jeszcze bo fajnie sie czyta :)


_________________
Obrazek
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/611443

***
Avatar użytkownika

Posty: 586
Dołączył(a): 15.09.2010
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 19:48 
Cytuj  
Ok, dawno nie było żadnego wall of text :)

Dzisiaj jebnę felieton o craftingu w AA lol

W prawie każdym theme parku w jaki grałem crafting był dla mnie rzeczą zbędną (może oprócz enchantingu w WoW). W AA przydatność i możliwośc z craftingu przenoszą całą ideę na inny poziom. Crafting to fun w najczystszej postaci.


Crafting is fun...

Odczytanie każdej wiadomości ze skrzynki: 40xp (nawet wszystkie msg przychodzące z AH)

Wykopanie rudy żelaza: 122xp / sztuka

Wydobycie kamienia i przetopienie go na stone brick: 122xp / sztuka

Połączenie tego w całość i stworzenie jakiegoś consumable: ~400xp / sztuka

Wczoraj wbiłem 14k xp w kilka minut przerabiając wszystkie gówna, które znalazłem w banku. Nie ma nic lepszego jak zdobywanie XP za tworzenie rzeczy. O ile w każdej innej grze crafting mnie generalnie jebał, to tutaj to ma sens, bo od 1lvlu w craftingu do 10 000 punktu zdobytego w danej profesji czujesz, że jesteś w jakiś sposób nagradzany za to, że pobiegłeś te 10 czy 20 metrów, żeby wykopać rudę żelaza czy wykopać dziko rosnący kartofel. Nie tylko ze względu na XP.


Wszystko ma swoją cenę

Nie tylko XP jest nagrodą w crafcie. Nagradzony jest fakt, że zrobiło się cokolwiek, bo w AA nie ma czegoś takiego jak nieprzydatne przedmioty z craftingu. Każdy przedmiot, niezależnie od tego czy zrobiłeś go na 10lvlu czy 45lvlu ma swoje zastosowanie w end-game craftingu. Czyli, tworząc hełm na lvl 10, możesz go sprzedać za kilka sztuka golda na AH, bo ktokolwiek kto chce zrobić hełm na lvl 50 będzie potrzebował wersji z 10lvlu. Nie mówiąc o tym, że różdżka, którą wycrafciłem na lvlu 24 jest lepsza niż jakikolwiek przedmiot, który widziałem dotychczas do lvlu 38 włącznie. Trion w ostatnim streamie potwierdził, że najlepsze przedmioty pochodzą z craftingu (przewijało się to też wiele raz na Reddicie od ludzi z KR i RU wersji) i to widać na każdym kroku.

To samo tyczy się materiałów. Iron ore jest dostępny do wykopania od 5 levelu aż do 50 levelu na każdej mapie, niezależnie od tego czy to jest monster lvl 5 czy 50lvl. Nie ma czegoś takiego, że każdy pędzi do wymaxowania danych profesji, bo po osiągnięciu max. lvlu będzie i tak używał tych samych materiałów co na niskim levelu. To jest zajebiste, bo żeby kosić sporo golda nie musisz mieć uber gearu i farmić nie wiadomo czego, żeby zrobić zajebiste itemy z craftingu. Po prostu używasz tego co Ci wpadło do banku od początku tworzenia swojej postaci.

Owszem, do wycrafcenia super rare itemów będzie potrzebny np. Gold Ore. Nie ma problemu, spawnuje się od 5lvl, w tych samych miejscach co Iron Ore, tylko o wiele rzadziej. To samo ze wszystkim innym, drzew bananowych będziesz szukał w 10vlowej zonie z klimatem tropikalnym, większej ilości rudy żelaza w podziemnych kopalniach itd. Sandbox w czystej postaci :)


RNG ftw.

Niezależnie od tego jaką część armoru lub broni tworzymy w celu stworzenia jednej sztuki wykorzystujemy taką samą ilość materiałów. Nie ma czegoś takiego, że do stworzenia zielonej tarczy potrzeba 100x iron ore, do fioletowej 1000x iron ore, a legendarnej 10 000x ore. To czy dany przedmiot będzie biały, zielony, fioletowy czy jakikolwiek inny zależy od szczęścia. Możesz crafcic tarcze cały dzień i dostać figę z makiem, a możesz użyć 10x ore i wycrafcić legendary tarczę. No problem :) Moim zdaniem to fajne urozmaicenie do craftingu, daję więcej funu kiedy naciskasz na ten guzik Craft i nigdy nie wiesz czy przypadkiem nie rozbiłeś banku, a np. zielona tarcza w zupełności Cię zadowoli.


Droga na skróty

Nie ma nic lepszego jak podpierdolenie komuś czegoś w grze MMORPG, a następnie spieniężenie tego na AH hahah. Moim ulubionym zajęciem obecnie przed spaniem jest oblecenie gliderem pobliskich gór w celu odnalezienia tzw. dzikich farm (dzika farma - miejsca ukryte wysoko w górach, gdzie ktoś przed wylogowaniem sadzi w chuj materiału z myślą, że jak zaloguje się 10h później będzie mógł to zebrać i kąpać się w złocie). Ryzyk fizyk, raz uda Ci się coś posadzić w jakiejś dziurze w górach i rano zebrać materiał, a raz przyjdzie taki pasożyt jak ja i Ci to wszystko zajebie w ciągu kilku minut. Osoba sadząca jest 10g w plecy za sadzonki, Ty jesteś 100g up za sprzedaż lumber na AH. Jedyny minus jest taki, że dziennie spędzam od 10-40 minut w więzieniu :D , bo oczywiście każde nielegalne ścięcie drzewa = zostawienie footprints za sobą. Żeby było sprawiedliwie ja jestem ojebany ze swojego materiału co drugą noc, także summa summarum wszyscy płyną jak się bawią w taką lewiznę :)


Żeby nie było zbyt pięknie

Wszystkie te rarytasy mają pewne i to dosyć znaczące ograniczenie. Do stworzenia czegokolwiek, nawet do odczytania głupiego maila potrzebujemy Labor Points, których posiadamy pewną pulę do wykorzystania każdego dnia. Nie wiem jak to dokładnie będzie rozwiązane w full wersji, ale w tej chwili odnawiasz 5 labor points co 5 minut, niezależnie od tego czy jesteś online czy offline. Z tego co mi wiadomo to różnica między premium, a free userami będzie dosyć znacząca. Pewnie coś w stylu: 1 labor point every 5 minutes dla free userów i 5 labor points every 3 minutes dla premium users. To proste rozwiązanie ma wyeliminować crafting boty i inne tego typu nadużycia z gry.

Jak się ma stosunek labot points do jednego craftu. Wartości wahają się od kiku do kilkunastu labor points per craft. Wiadomo, za przetopienie jednej rudy żelaza zeżre Ci 1LP, a za budowę statku 100LP. Dla zobrazowania dodam, że 1500 LP zużyłem wczoraj przez dobre kilka godzin przetapiając setki rudy, drzewa, cotton itd. Ale wbiłem przy tym 1.5lvlu, gdzie grindując questy zajęłoby mi to kilkanaście h :)

Btw. jest cap max. ilości posiadanych w danym momencie LP. W tej chwili wynosi on coś 1400 LP. Jak się naładuje pasek to po prostu przestają się regenerować. Także nie jest tak, że jak się przez tydzień nie logujesz to po wejściu będziesz miał tryliard LP odłożonych.



Jak ktoś lubi crafting albo nawet nie lubi, to w AA i tak będzie zaskoczony możliwościami jakie daje w tej grze rzemiosło różnej maści :)

Poniżej lista wszystkich głównych gałęzi craftingu, przy czym każdy z nich dzieli się na kilka/kilkanaście podkategorii. Same ogarnięcie co jest do czego po ponad 100h sprawia mi trudność ;)


Cytuj:
Spoiler:

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 20:46 
Cytuj  
ja lubie craft i to bardzo ale pod warunkiem że to co robię ma sens, czyli wykorzystuje się to na pvp i można to stracić, adrenalina = win


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 586
Dołączył(a): 15.09.2010
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 20:59 
Cytuj  
Ano, szkoda, bo mimo tego, że nigdy nie grałem z full pvp lootem to chętnie bym to zobaczył w takim AA. Chociażby na próbę mogliby jeden server taki postawić, jakby sie pomysł to spoko, niech se jest, jak nie to po prostu merge z jakimkolwiek innym serwerem i po zawodach. Niestety wątpię, żeby to miało kiedykolwiek miejsce w NA/EU wersji.

**
Avatar użytkownika

Posty: 251
Dołączył(a): 24.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 21:38 
Cytuj  
Małe sprostowanie. Z tego co wiem hard cap na labor to 5000. Soft cap jest uzalezniony od wydanego labora i rosnie az osiagnie pulap 5K. Ja na 31lvl mam troche ponad 2000.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 22:01 
Cytuj  
lucky napisał(a):
Ano, szkoda, bo mimo tego, że nigdy nie grałem z full pvp lootem to chętnie bym to zobaczył w takim AA. Chociażby na próbę mogliby jeden server taki postawić, jakby sie pomysł to spoko, niech se jest, jak nie to po prostu merge z jakimkolwiek innym serwerem i po zawodach. Niestety wątpię, żeby to miało kiedykolwiek miejsce w NA/EU wersji.

No imo prawie na pewno nigdy nie będzie. W azji też tego nie ma, nie było ani nigdy tego nie planowali. AA nie jest grą zaprojektowana pod full loot ani nawet pod partial loot z normalnego inventory.

Jak już to róznych testów z lootem, itd to ewentualnie Ruscy mogą się zdobyć na jakieś testowanie / serwery z innymi rulesetami. Niektórzy rosyjscy wydawcy już robili takie zmiany w pwnych mmorpg. od XL GAmes ani Trion nie spodziewał bym się nic w ten deseń.

***
Avatar użytkownika

Posty: 586
Dołączył(a): 15.09.2010
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 22:18 
Cytuj  
Lowell napisał(a):
Małe sprostowanie. Z tego co wiem hard cap na labor to 5000. Soft cap jest uzalezniony od wydanego labora i rosnie az osiagnie pulap 5K. Ja na 31lvl mam troche ponad 2000.


O proszę, a też się zastanawiałem czemu nagle mi urósł LP poll po jednym dniu craftingu. Ja mam 1.5k na 38lvl lol

thx

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 22:29 
Cytuj  
Jest jakieś ograniczenie na ilość craftów, które postać może opanować? Czy też można uczyć się i produkować wszystko?


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 586
Dołączył(a): 15.09.2010
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 22:44 
Cytuj  
yabaddi napisał(a):
Jest jakieś ograniczenie na ilość craftów, które postać może opanować? Czy też można uczyć się i produkować wszystko?


Cytuj:
From the total of 21 professions, you can level up 5 to Apprentice level, from which 4 can be Journeyman level, from which 3 can be Expert level, and from which you can level up 2 to be Master level, per character.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4204 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 211  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.