tiomor napisał(a):
A co do samej sprawy, nie mam doświadczenia jak to wygląda w kwestii samochód, ale wątpie, żeby różniło się od normalnej niezgodnosci z umową. Jeśli kupiłeś Polo (od firmy oczywiście) ponad 6 miesięcy temu to zapomnij o jakimkolwiek pociągnieciu sprzedawcy do odpowiedzialnosci. Po tym terminie to ty musisz udowodnic sprzedawcy, ze klima byla jebnieta przed sprzedażą samochodu.
Nie opowiadajcie głupot, wystarczy przeczytać ustawę o sprzedaży konsumenckiej:
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.
Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.
Nie ma tu żadnego udowadniania, ani tylko pół roku ochrony.