ja dopiero co oderwalem sie od gry:)
opisze swoje wrazenia
grafika : screen tytulowy nie zawiodl pokladanych nadzieji , gra ma naprawde sliczna grafike , porownywalna a powiedzialbym nawet ze nieco ladniejsza niz w Lineage 2 , otoczenie nie jest statyczne , ciagle cos blyska , plonie , chrzeszczy , szumi
modele postaci pozbawione jakich kolwiek nalecialosci orientalnych w stylu skaczacych kotkow , miauczacym krówek itd. Szczegolne ladnie wyszly tworca odbicia na wodzie ale to juz samemu trzeba obejrzec. Na najwyzsza ocene zasluguje jednak wspanialy engine ktory trzyma 25-40 fps nawet podczas najwiekrzych zergow , nie mowiac ze podczas walki ekran zalewa feeria barw , odblaskow , plomieni ...jest co ogladac
, oczywiscie wypowiadam sie jako posiadacz dosc mocnego kompa ale , biorac pod uwage ze do najnowszych mmo jest on
minimalny i nie radzi sobie juz ze "splendorem" graficznym tychrze mmorpg tym bardziej przecieralem oczy ze zdumienia widzac co potrafi silnik tej gry.
muzyka: nie az tak melodyjna i wpadajaca w ucho jak w Lineage 2 ale nastrojowa i nie meczy uszu:)
Interface:Mocny punkt gry , wszystko intuicyjne , proste i pod reka , targeting system , travel system..to wszystko zostawia w tyle niejeden mmo
rozgrywka: trzeba od razu napisac...Guild Wars to diablo 3D ale..zachowuje wszystkie uzalezniajace wlasciwosci tego tytulu , czyli boss hunt , item hunt , exp , unique trade , gra to levelowka , zdobywamy doswiadczenie i rownolegle z nim skill pointy ktore mozna przekuc na lepsze i potezniejsze umiejetnosci . Umiejetnosci zdobywa sie poprzez krysztaly , mozna je uzywac dwojako : albo od razu i wykorzystujac dostepna liczbe "ladunkow" albo zaniesc do trenera ktory pozwoli nam zapamietac skill odpowiednio do klasy . Kazda postac moze miec primary class i secondary class , laczac umiejetnosci obydwu. Nic nie stoi na przeszkodzie by utworzyc woja/maga lub woja/rangera. Z nowosci :
- mag musi uwazac ile i jak buffuje team mates , gdyz moze utrzymywac okreslona liczbe buffow , pozniej traci zdolnosc do regeneracji many , jest dostepna okreslona ilosc "strzalek" ktore odzwierciedlaja koszt przyjemnosci buffowania:) , jesli o mnie chodzi to dla mnie taki feat na sile bo tzreba albo buffowac albo leczyc , albo napakowac team mates buffami i pilnowac by cie nie zabily moby:)
-System grupowania : w grze jest specjalna lokacja predysponowana dla szukajacych grupy , nazywa sie Wall i tam mozna invitowac dowolna liczbe osob w nadzieji ze sie przylacza. Jesli zbierzemy zadowalajaca nas liczbe ludzi , team leader moze od razu nas przeniesc na miejsce akcji , skille nalezy wybrac przed wyruszeniem na questa , pozniej ich edycja jest niemozliwa.(Nastepny bezsens IMO)
Questy: Kolejny mocny punkt Guild Wars , questy sa scisle powiazane z Storyline i maja wiele "Chapterow" , interaktywnosc Quest-NPC jest ..niesamowita , zywo reaguja na to co sie dzieje , kieruja nas na dobra droge , wspieraja w walce ...slowem kawal dobrej koderskiej roboty , dosc powiedziec ze dzis sobie postzrelalem do Charr'ow z ...Katapulty ( ktora z koleji trzeba najpierw zlozyc
) , bralem udzial w obronie Wall przed inwazja , inflirtowalem wrogie obozy ...nie gralem w FFXI i nie bede sie wypowiadal ale jak dla mnie questy w GW sa majstreszykiem .
Podsumowanie: Sam fakt iz ta gra potrafi przykuc do monitora we wczesnej fazie Alpha sam w sobie stanowi rekomendacje , nie wszystkie elementy sa dostepne , nie kazda klasa postaci ma aktywne umiejetnosci , ale i tak jest niezle i obiecujaco .
jednakze wady takze sa widoczne: to levelowka i dla ludzi zmeczonych nieustannym expowaniem GW moze byc odstraszajaca , brak monthly fee na pewno sie odbije na tech support , pojawia sie setki ingame crack , exploits , dupe items , czyli gre moze spotkac to co diablo 2na closed bn , wytrwalosc haxorow doprowadzila gre do oazy mass cheatingu , a wtedy gracze odplyna z GW niczym rozbitkowie z tonacego okretu..
miejmy nadzieje ze tak sie nie stanie
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Aldatha dnia 2004-05-11 14:06 ]</font>