a co ma znaczenie? Architektura?
Sony poszło po rozum do głowy gdy przez cały okres trwania poprzedniej generacji dostawało klapsy od devsów za skomplikowaną architekturę PS3. Poszło po najmniejszej linii oporu by wygrać z microsoftem upodabniając PS4 maksymalnie do PC. Oczywiście zmieniając niektóre rzeczy - np. brak podziału RAM, czy władowanie superszybkiej DDR5 jako podstawowej pamięci.
Microsoft już w poprzedniej generacji swoją konsolę zrobił maksymalnie podobną do PC. Ale miał w tym swój cel. Dla microsoftu odejście dużej ilości devsów od PC to była strata wpływów z windowsa. Xbox i X360 to były sprzęty które miały przywrócić zainteresowanie devsów robiących do tej pory tytuły exclusywne na PS2 do PC. I udało im się moim zdaniem w pełni.
Ja się tam dalej upieram, że głównym wyznacznikiem konsolowatości jest zamknięta architektura. A ty możesz się upierać przy swoich farmazonach. Z indolentem w tym temacie nie zamierzam się absolutnie sprzeczać.
Co do steamu - tak jak napisałem - bogatemu wolno. Jeszcze mi napisz, że wszyscy posiadacze PC to elita społeczeństwa o średnich zarobkach oscylujących w okolicy miliona USD/rok i będziemy mieli całokształt
inside - owszem iMac jest bliżej do konsoli niż do PC.
Co więcej Spectrum, Atari, Amiga to na dzisiejsze standardy konsole z klawiaturą. Bo przecież nie PC - całkiem inny procek, zupełnie inna architektura
Podobnie w smartphonach - iphone - to odpowiednik konsol, android to odpowiednik PC. Tu nie możesz zmieniać bebechów, ale z punktu widzenia devsów tak te sprzęty są widziane. Zresztą użytkowanika też.