mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 81  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 14:40 
Cytuj  
Ja też dziś/jutro. Sobota odpada. W ogóle myslałem, żeby przełożyc sesje na jakoś w tygodniu. Bo bym popykał w niedzielę z tą grupą EU PL. Jakiś noob z rageuitował na starcie Japonią i jest wolny slot :]

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 15:02 
Cytuj  
Mi pasi, no to jeszcze Niah i Rzeźnik :D

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 15:14 
Cytuj  
Pasuje.


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 15:24 
Cytuj  
To jeszcze Rzeźnika trzeba wywołać z prawilnego wiecu.

*

Posty: 5094
Dołączył(a): 19.02.2005
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 17:36 
Cytuj  
W tym tygodniu to albo piatek (naczy jutro) albo niedziela. Dzis nie dam rady niestety :/


_________________
Jutro wszyscy zginiecie, robiąc coś zupełnie bez sensu...

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 17:40 
Cytuj  
How dare you.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 17:52 
Cytuj  
To piątek 20-21 i siedzimy do oporu? :D

*

Posty: 5094
Dołączył(a): 19.02.2005
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 18:03 
Cytuj  
mi pasi


_________________
Jutro wszyscy zginiecie, robiąc coś zupełnie bez sensu...

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 18:09 
Cytuj  
tylko bardziej 21, bo muszę w jedno miejsce po jedną rzecz pojechać :O

****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 13 lis 2014, 18:25 
Cytuj  
Ok jutro 21. A przekładamy na stałe czy za tydzień znów niedziela?

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 16:26 
Cytuj  
http://steamcommunity.com/groups/credoeu4
nowa kampania


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 16:51 
Cytuj  
Skąd ja się tam do uja wziąłem?

Cytuj:
CHĘTNI GRACZE:

1. Saegoto
2. Mac
3. Andrzej
4. Arris
5. Chidori
6. Alukart
7. Volv
8. Tiomor
9. Tulev
10. Niah
11. Pop


Posty: 23
Dołączył(a): 14.11.2014
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 19:05 
Cytuj  
Witam
Zacząłem niedawno grać w EU4 jako nowicjusz choć z tego co pamiętam to parę lat temu pogrywałem w EU2. Generalnie granie jakoś mi nawet idzie, gram Polską oczywiście . Z takich grubszych zastanawiających mnie jeszcze rzeczy to są IDEE, które się wybiera i potem rozwija. Za bardzo nie wiem czy to są zalety czy wady bo wybierając np idee wojskowe zużywamy punkty military power i tym samym nie rozwijamy military technology więc jak to jest bo coś do końca tego nie kumam?. Co jest ważniejsze technologia czy idee? Najpierw myślałem, że aby się rozwijać np w administacji to wybierałem idee administracyjne po czym się okazało że zostawałem daleko w tyle z administracją... Jak to ze sobą pogodzić i może jakaś mała podpowiedź co do wyboru idei w przypadku Polski. Zacząłem od dyplomacji aby admin się rozwijała potem dałem bodaj ekonomie i teraz mam do wyboru 3 slot wydawało by się że coś z wojskowych ale boje się, że zostanę daleko w tyle z military technology, a to się może źle skończyć.

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 19:34 
Cytuj  
Polska
1. Arystokracja robisz na full i olewasz techowanie do tego czasu. Jak twoi wasale i sojusznicy nie wygrają wojny to ty tym bardziej.
2. Humanizm żeby łagodniej przejść i ustabilizować państwo po zrobieniu Rzeczpospolitej Obojga Narodów (w grze Commonwealth). Nie wiem czy jest must have. Może lepiej Religijną.
3 i kolejne Militarne, ze dwa można poza militarne.


Każdy punkt wydany na Idee daje bonus -2% do danej grupy. Ryzykując, a do momentu złączenia Litwy można z pewnością, olać techowanie mil techa. Będziesz miał do taki bonus jak skurwysyn.

Bonus grając Polską.
1. -10% za relacje 150 z krajem z grupy western. Koniecznie z Austrią. Podbijasz dwie prowki od Węgrów i już!
2. Sprzedajesz połowę prowek do Mazowsze, a cześć do Litwy. Następnie zmieniasz Gov i możesz dołączyć do HRE i masz 10%, a później dodatkowo -2%.
3. Za zacofanie z lvl idei masz od -5% do -10%.
4. Za idee masz -14%.

Po wzięciu 4 idei militarnych będziesz "marnował" punkty na wylosowanie dobrych generałów czy zakup techa przed czasem.

1. Jak się da pomóż Szwecji z Danią. Znacznie łatwiej o dobre relacje ze Szwedami niż duńczykami którzy uwielbiają mieć sojusz z kacapami.
2. Gwarantuj nov przeciwko mus.
3. Twoja religia musi wygrać (milusi bonusik), a to będzie tobie bardzo trudno jeśli wojna wybuchnie bo to będzie znaczyło, że prote będą się czuli na tyle mocni żeby wygrać. Turcy bardzo chętnie dołączą przeciwko temu którzy będzie silniejszy w rejonie bałkanów (hab lub ty), podobnie moskwa i krym.


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.


Ostatnio edytowano 14 lis 2014, 19:44 przez Niah, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 19:42 
Cytuj  
Generalnie miałem wyjebane na techa do momentu Commonwealth czyli administration na 10.
Potem dopiero military.
Jeśli chodzi o idee to brałem quantity jako standard a potem to co mi pasowało.
Pure win.


Posty: 23
Dołączył(a): 14.11.2014
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 20:12 
Cytuj  
acha bo prawie jestem przed połączeniem z Litwą bo do tego dążyłem jak najszybciej. Akurat Austrie olałem bo wciągała mnie w liczne wojny, a widzę że jednak warto było mieć sojusz... Dla odmiany mam sojusz ze wspomnianymi Duńczykami bo właśnie dążyłem do sojuszu ze Szwecją, która była w jakiejś Uni. Kiedy Szwecja uzyskała niepodległość coś nie mogę zawiązać z nią sojuszu bo mam minusową opinie o nich (to serce) chyba przez herezje. A co z religią bo jest niby ten misjonarz ale coś nie bardzo mu to idzie (wieczność), a juz parę moich prowincji przechodzi na protestantyzm jak temu przeciwdziałać?. Ogólnie mam 1519 rok parę prowincji Węgier, parę Bohemi, Pomeranie jako wasala i ktoś z bałkanów, Mołdawia i Krzyżacy włączeni, dochody przyzwoite bez problemu utrzymuje 46 tys wojska i mam już możliwość Commonwealth z Litwą . Z Moskalami z pewnością będę walczył ale co w tej chwili Krym, który jest w sojuszu z Ottomanami czy Zjednoczyć się z Litwą i próbować się z Ruskimi?

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 20:24 
Cytuj  
Eee, mnie to standard defensywna>trade>ofensywna>arystokratyczna>co potrzeba. Jak dobrze zagrasz i zmarginalizujesz Rosję to możesz miec tylko hajsow z trade ze możesz robic co chcesz ;D

Nigdy HRE mnie nie interesuje, chyba ze wasalizacja elektorow>cesarz ;p

Btw, wracam wlasnie z imielina na Powiśle, wiec będę na stówę na sesjijakby co ;D

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 20:42 
Cytuj  
Polską to zależy jaki masz dalekosiężyny "plan" na grę.

Jeżeli planujesz np. wielkie terytorialne podboje np. coś takiego http://i.imgur.com/qKHxCaR.jpg można się zastanowić nad combo humanism + religious. W połączeniu z "krajowymi" ideami Polski daje to niesamowicie stabilny kraj, któremu nic specjalnego się nie dzieję nawet z overextension na poziomie 150% i więcej.
Ogólnie jeżeli komuś chciałoby się robić world conquest w EU4, to Polska to najlepszy kraj do tego który póki co próbowałem. Niesamowicie silny kraj militarnie i stabilnościowo od czasu połączenie z Litwą we Wspólnotę mniej więcej.


Na początku prowincje protenstanckie i reformowane będą miały "zeal buff" i przez pierwsze 10 chyba lat, nie ma co próbować ich konwertować. Albo będzie to niemożliwe albo bardzo długie. Lepiej konwertować inne prowincję chocby prawosławne czy muzłumańskie, dopóki buff nie zejdzie.


PS. Rozgrywaj dobrze Sejm, np. mniej więcej co drugi twój władca dostanie "Sejm Approval", który daje potężnego buffa. Jeżeli twój władca nie dostał tego, a nie jest bardzo dobry, to na generała go i do bitew, coby w glorii szybko odszedł ;p


Posty: 23
Dołączył(a): 14.11.2014
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 21:07 
Cytuj  
dzięki za porady choć koncepcji jest wiele ale to właśnie duży plus tej gry, chyba już ostatnie pytanie, a mianowicie dochody? stawiać na podatki i produkcję czy handel bo będzie się to wiązało z odpowiednią ideą prędzej czy później (chyba)

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 14 lis 2014, 21:11 
Cytuj  
Olej handel, tax ftw.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 81  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.