Atherius napisał(a):
iniside napisał(a):
Kiedy tak mowilem ? Juz tak zupelnie z ciekawosci. 2-3 lata temu ?
W grudniu, skocz sobie do strony 98, gdzie pisałeś, że procek nie ma praktycznie znaczenia jeśli chodzi o fps-y. Odstaw to co przyjmujesz albo bierz pół dawki. :>
Cytuj:
Ale to w jakiej rozdzielczosci mozesz plynnie pograc, zalezy wylacznie od GPU 0o.
O tym mowisz. Dalej podtrzymuje w takim razie. Tylko, ze jesli gra sie dlawi na CPU (co jest dzisiaj szczerze mowiac norma), to nie wiem czego oczekujesz.
W wiekszosci gier ktore maja renderowanie oparte na Deferred Rendering (czyli wiekszosc), im wyzsza rodzielczosc tym potrzebna jest wieksza przepustownosc pamieci na grafice (i jej jak najwieksza ilosc, bo wraz ze wzrostem rodzielczosci zapotrzebowanie na oba nie rosnie liniowo).
Tylko, że! Rodzielczosc to nie jest jedyna rzecz która wpływa na wydajnosc renderngu. Znaczenia ma wszystko. AI, ilosc unikalnych obiektow na monitorze, animacje, gameplay itd.
Tak CPU nie ma znaczenia dla rodzielczosci.
Te wykresy co wkleiles swietnie obrazuja jedna rzecz. View distance morduje procesor bo, najpewniej dalszy plan nie jest zbakowany do jednego duzego mesha, i kazda pojedyncza pierdolka, musi byc przesylana do GPU osobno.
Tudziez jest tu slaby culling, i male meshe nie sa wycinane wraz z rosnaca odleglosci.
Mozemy sobie spekulowac, bez dokładnego zbadania nic z tego nie wynika ;p.