Shador a ile grałeś w GD? Możemy popykać razem jakbyś chciał - raźniej zawsze.
Opowiem z mojej pespektywy co mnie przyciąga do GD:
1. System klas postaci i ich rozwoju. Nie dość, że mamy całkiem świeże klasy postaci takie jak Occultist i Demolitionist(poza Warriorem, Nightbladem i Arcanistom) to jeszcze od 10 lvlu możemy je dowoli łączyć. Jeśli dodać do tego fakt, że każda klasa ma 30 skilli/pasywów a niektóre z nich całkiem zmieniają działanie danego skilla to nie muszą mówić o ilości kombinacji buildów:). Dodajmy do tego fatk, że kolejne co najmniej kilkanaście skilli to te z itemów i enchantów. Może jest tego więcej ale nie chce mi się szukać.
Polecam
http://grimcalc.com/ - możecie sobie obadać poszczególnie kombinacje. Obecnie lvl cap to 40. Na release ma być bodajże 70 także będzie można używac "ulti" skilli spokojnie.
2. Gra jest jakimś wyzwaniem i nie chodzi tu o wyzwanie w stylu dajmy dodatkowe 200% hp i dmg jak w diabolo. Tutaj grze jest znacznie bliżej do PoE. Trzeba zbierać resisty, kombinować ze statami, wspomagać się klatwami/buffami etc.
3. Klimat, ciężki mroczny - ta muzyka, idealnie skomponowana do całej histori, która też jest niczego sobie. Żadnego ratowania świata, ot chcemy przeżyć i często to my decydujemy czy ktoś przeżyje czy też nie. Ja grając czuję, że mam przejebane czasami:).
Poza tym mamy hidden areas w stylu roguelike(zdobywasz klucz i wchodzisz, jak padniesz do zaczynasz od zera a jest w uj ciężko:)). Takich lokacji jest kilka i będzie ich jeszcze więcej.
Mamy system craftu.
Mamy system frakcji(który będzie jeszcze rozbudowany)
Jest jeszcze veteran mode - lepsze dropy ale trudniej. No i HC też jest.
Ja wiem, że gra będzie jeszcze lepsza. Po prostu niech idą drogą która obrali i w końcu będzie jakaś miła odmiana od PoE.
W diabolo itemizację może poprawili ale co z tego, skoro grze brakuje głębi i zróżnicowania.