Heh, napisałbym wcześniej ale byłem na urlopie.. Prawo do zwrotu towaru w przeciągu 14 dni bez podania przyczyny dotyczy konsumentów, którzy zawarli umowę sprzedaży na odległość. Nie dotyczy to sytuacji gdy np. w sklepie internetowym towar tylko rezerwujemy, a faktycznego zakupu dokonujemy na miejscu w sklepie. Te dwie rzeczy trzeba odróżnić bo są kluczowe dla stosowania przepisu ustawy.
W Komputroniku sprawa wygląda tak, że wybierając towar do odbioru w punkcie (salonie sprzedaży) faktycznie go tylko rezerwujemy i mamy prawo nie odebrać/nie przyjąć w sklepie bo coś nam nie będzie z nim pasować - nie ponosimy z tego tytułu żadnych kosztów.
Sprawa wygląda inaczej jeśli kupujemy np. w Agito czy Morele w sklepie internetowym, płacimy elektronicznie i jedynie odbiór ustalamy w punktach regionalnych. W tym momencie za chwilę zawarcia umowy sprzedaży poczytuje się złożenie zamówienia w sklepie internetowym. Sam odbiór nie ma tu wtedy nic do rzeczy - w tych punktach wydają tylko paczki i nie ma tam możliwości czegokolwiek sprawdzić, a nawet jeśli sprawdzisz i okaże się np. że monitor ma pękniętą obudowę to punkt odbioru nie jest uprawniony do przyjęcia zwrotu, trzeba odsyłać paczkę we własnym zakresie.
Mam nadzieję, że to wyjaśni trochę ten temat. W razie czego macie linka do UOKIK:
<źródło>Ps. Jak ktoś kupuje sprzęt na firmę i chce mieć możliwość zwrotu w ramach 14 dni to łatwo ograniczenie konsumenckie obejść: kupujemy jako "Kowalski" i bierzemy paragon fiskalny - jak coś nam nie pasuje to oddajemy sprzęt, jak wszystko pasuje to w przeciągu 7 dni występujemy do sprzedawcy o wystawienie faktury VAT (paragon trzeba wtedy odesłać).