@zaboleq
Kto wie. To by musiał ktoś z większą wiedzą się wypowiedzieć, ale popularne teorie mówią, że może to być wynik m.in. tego, że zarówno Radki jak i Konsole korzystają z tej samej architektury układu graficznego - GCN.
Drugą teorią, którą czytałem jest to, że sterowniki AMD pod DX11 są dość słabe i to dawało przewagę NV. W przypadku gier pod DX12 (i pewnie Vulkana) to nie będzie występować.
Trzecią teorią to, że karty od AMD na papierze są silne i wszechstronne pod względem hardware - także wraz z dopracowaniem sterowników i np. wykorzystania obliczeń robionych na GPU w grach ich wydajność rośnie, podczas gry karty NVIDII - zarówno Keplery, a już szczególnie Maxwelle to były bardzo wyspecjalizowane czipy pod gry i do obliczeń były słabe. Pamietasz, że Bitcoiny i inne tego ludzi liczyli na kartach AMD, bo były znacznie wydajniejsze od kart NVIDII w tym?
Czwartą - tym, że karty AMD z tej samej półki cenowej mają więcej VRAM niż karty NVIDII, a mutliplatformy dużo potrzebują. Nie mówiąc już o takich kwiatkach jak 3,5 + 0,5 w 970.
Piątą to, że część przewagii NVIDII wynikało z programu NVIDIA Gameworks, który niby mordował wydajność na AMD, itp
Jest tego więcej, ale nie pamiętam. Co jest prawdą? No idea. Może to wszystko bzdury. W każdym ciekawie się robi