mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 771 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 39  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 12 sie 2016, 12:18 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
Ta, mialem napisac per team, nie per projekt.
Ewentualnie Scrum Master moglby byc w teamie rowniez developerem.

Developer scrum master się nie sprawdza.
Najpierw mieliśmy certyfikowanego co jednocześnie miał programować - SM zabierało tyle czasu, że często opóźniał projekt z nie swojej winy. Potem ja go zastąpiłem i z mojego punktu widzenia... Tragedia. Na programowanie zostawało mi 25% czasu. Teraz mamy scrum masterkę, która odpierdala zajebistą robotę dla kilku zespołów, a ja jestem już tylko team leaderem i mam dużo więcej czasu na kodowanie, a same spotkanie, w których biorę udział należą do tych produktywnych. Do scruma trzeba dojrzeć i go zrozumieć. Ty najwyraźniej jeszcze nie skumałeś (spoko - mi to też zajęło kilka lat). Mieszasz kanban ze scrumem gdzie są to konkurencyjne podejścia służące jednak innym celom. Jak się sprecyzuje cel zespołu to można wybrać czy scrum czy kanban będzie lepszą metodyką. Do wytwarzania kanban się niezbyt nadaje chyba, że w jakimś startupie, gdzie nie ma czasu i budżetu na testerów. Za to świetnie się spisze w utrzymaniu.
Programista kosztuje? Spoko. Lepiej jednak by poznał punkt widzenia biznesu, aby napisać to czego biznes oczekuje. Po to spotykają się w trakcie demo. Poprzednio robiłem w startupie gdzie scrum był traktowany po macoszemu, gdzie nie spotykaliśmy sięz biznesem tylko z PO i kurwa mać... On inaczej rozumiał biznes, biznes chciał czegoś innego, my pisaliśmy coś innego. Fail na failu.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 12 sie 2016, 12:35 
Cytuj  
Po raz n-ty napiszę. Nie mam nic do samego Scruma, tylko do samego wykonania a w większości przypadków jest to źle wykonane. Przestań mi pierdolić o dojrzewaniu tylko przeczytaj co napisałem. Ale widzę, że masz konieczną potrzebę udowadniania jak to masz rację czy coś w tym stylu.

Tyle, że ja nie widzę tutaj specjalnie konfliktu między naszymi punktami widzenia.

Nigdzie tez nie twierdze, ze SM/dev to super rozwiązanie. Tylko zwyczajnie musi byc to dopasowane do procesu.

I nic mi nie zajmie kilka lat, po prostu patrze na rzeczy z dystansem. Być może dlatego, że mam doświadczenie z logistyki/produkcji.


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 24 sie 2016, 14:19 
Cytuj  
https://nasa.github.io/openmct/
https://github.com/nasa/openmct

Open MCT is a next-generation mission control framework being developed at NASA's Ames Research Center in Silicon Valley, in collaboration with the Jet Propulsion Laboratory.
Web-based, for desktop and mobile.

;d


_________________
.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 25 sie 2016, 11:39 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
https://nasa.github.io/openmct/
https://github.com/nasa/openmct

Open MCT is a next-generation mission control framework being developed at NASA's Ames Research Center in Silicon Valley, in collaboration with the Jet Propulsion Laboratory.
Web-based, for desktop and mobile.

;d

z kodu nie da się wywnioskować do czego służy - overengineering i brak języka domenowego, popłynęli mocno, ale propsy za dokumentacje


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 30 sie 2016, 13:20 
Cytuj  
Q2 2016 Dice Tech Job Index
http://uk.dice.com/technews/q2-2016-dic ... job-index/
http://assets.theitjobboard.com/JE/uk/i ... x_2016.pdf


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 31 sie 2016, 07:29 
Cytuj  
@tczew
Z ciekawości zapytam. Jak świat PHPy patrzą na świat microservices?


_________________
.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 13 wrz 2016, 11:24 
Cytuj  
https://www.youtube.com/watch?v=_3paIFi ... f1&index=7

po tej prezentacji widać jak daleko w dupie jest game dev. Wygląda to troche jak programistyczne chałupnictwo.
Koleś mówi, że OOP jest przereklamowany (tutaj wcale się nie myli, ale to przypadek), po czym mówi, że lepiej pisać komponentowo... aha.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2016, 08:13 
Cytuj  
Bo componentowo jest pisać lepiej. Ale nie popadać w taką skrajnośc jak Unity (gdzie niby sa componennty, ale w sumie w ECS to ma wspolne tylko slowo component).

A mowiac OOP to zakladam, ze mial na mysli dziedziczenie. Które jest całkowicie przereklamowana i praktycznie bezuzyteczne w game devie.
Hierachia klas (o ile w ogole istnieje), powinna byc jak najbardziej płaska, a same klasy nie powinny opisywać niczego konkretnego, tylko bardzo ogólne elementy samej gry.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2016, 09:00 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Bo componentowo jest pisać lepiej. Ale nie popadać w taką skrajnośc jak Unity (gdzie niby sa componennty, ale w sumie w ECS to ma wspolne tylko slowo component).

A mowiac OOP to zakladam, ze mial na mysli dziedziczenie. Które jest całkowicie przereklamowana i praktycznie bezuzyteczne w game devie.
Hierachia klas (o ile w ogole istnieje), powinna byc jak najbardziej płaska, a same klasy nie powinny opisywać niczego konkretnego, tylko bardzo ogólne elementy samej gry.

Rzecz w tym, że pisanie komponentowo, to jest właśnie poprawna obiektówka. composition > inheritance. Co nie zmienia faktu, że to ciągle jest OOP a nie nowy paradygmat :roll: Dlatego stwierdzenie, że OOP jest przereklamowany, gdzie dalej używają OOP tylko w poprawny sposób, ukazuje ich brak podstawowej wiedzy Dziedziczenia powinno się używać tylko do poliformizmu (zasada LSP z SOLID), a nie do wyciągania rzeczy przed nawias i tutaj się w pełni zgadzamy.

BTW ten gość pracuje przy Shadow Warrior 2


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2016, 09:59 
Cytuj  
Quetzacotl napisał(a):
iniside napisał(a):
Bo componentowo jest pisać lepiej. Ale nie popadać w taką skrajnośc jak Unity (gdzie niby sa componennty, ale w sumie w ECS to ma wspolne tylko slowo component).

A mowiac OOP to zakladam, ze mial na mysli dziedziczenie. Które jest całkowicie przereklamowana i praktycznie bezuzyteczne w game devie.
Hierachia klas (o ile w ogole istnieje), powinna byc jak najbardziej płaska, a same klasy nie powinny opisywać niczego konkretnego, tylko bardzo ogólne elementy samej gry.

Rzecz w tym, że pisanie komponentowo, to jest właśnie poprawna obiektówka. composition > inheritance. Co nie zmienia faktu, że to ciągle jest OOP a nie nowy paradygmat :roll: Dlatego stwierdzenie, że OOP jest przereklamowany, gdzie dalej używają OOP tylko w poprawny sposób, ukazuje ich brak podstawowej wiedzy Dziedziczenia powinno się używać tylko do poliformizmu (zasada LSP z SOLID), a nie do wyciągania rzeczy przed nawias i tutaj się w pełni zgadzamy.

BTW ten gość pracuje przy Shadow Warrior 2


Nie mozliwe. W zyciu go nie widzialem ;p.
Natomiast jesli chodzi o dobre praktyki etc. To fakt. Praca w game devie potrafi Cie strasznie ogłupić. Pewnie ma to zwiazek, z:
1. Nowe wymagania srednio co godzine.
2. Masz tyle roboty, ze nie ma czasu sie zastanowic jak cos zrobic poprawnie, tylko robi sie aby działało, z mysla, ze kiedys sie to przepisze...


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 627
Dołączył(a): 28.12.2001
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2016, 10:05 
Cytuj  
Czytając (i oglądając) co powyższe niesamowicie się cieszę, że siedzę blisko oprogramowania biznesowego - akurat w tej chwili bankowość inwestycyjna i trading - a nie gamedevu.

Jednak jest lepiej ;) Oczywiście, jak już mi życie pokazało, nie w każdym przypadku, ale ogólnie sytuacja jakby wygląda trochę zdrowiej. Szczególnie przy tym co robie aktualnie.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2016, 10:10 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Nie mozliwe. W zyciu go nie widzialem ;p.

a fakt, zapomniałem, że Ty pracujesz przy SW2. Na ostatnim slajdzie chyba mieli screen z SW2, dziwne.
Co do reszty, to racja. Takie są realia gamedevu niestety.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2016, 21:10 
Cytuj  
Crossover
http://forum.4programmers.net/Kariera/2 ... ent-313589

http://meta.stackoverflow.com/questions ... -employers

Niezla masakra ;)

Ps. A co do tematu w Golang nawet wywalili dziedziczenie ;)
PPS. Praca w takiej Javie czasem tez oglupia :p


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2016, 08:48 
Cytuj  
No nieźle. Nikt nikogo nie zmusza w sumie. Jak zrobią takie projekty cheap labour to potem dla małych firm jest praca po biedakach i brudasach co robią shit code.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2016, 11:54 
Cytuj  
http://thedailywtf.com/articles/it-takes-one-function

:D


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2016, 18:43 
Cytuj  
Ciekawostka.
Golang UK Conf. 2016 - Jennie Lees - Managing and Scaling Real Time Data Pipelines using Go
https://www.youtube.com/watch?v=2s5l9Er ... _g&index=2

Jakaś baba z Riot Games (LoL)


_________________
.

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2016, 18:53 
Cytuj  
Przez takie jak ona, krzyk został gejem. :wink:


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2016, 18:57 
Cytuj  
Niah napisał(a):
Przez takie jak ona, krzyk został gejem. :wink:


No cóż. W ogóle mnie nie dziwi, że nie wygląda jak modelki z victoria secret ;]


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2016, 23:06 
Cytuj  
Rustlang i unity?

https://medium.com/jim-fleming/rust-lan ... .t1wuex95f


_________________
.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 5 paź 2016, 09:28 
Cytuj  
heheheh
https://hackernoon.com/how-it-feels-to- ... .gr6sq4kps

im dalej w las tym lepiej
Cytuj:
...
So if you wouldn’t include the libraries directly in a CDN, how would you do it?
-I would transpile it from Typescript using a Webpack + SystemJS + Babel combo.
Typescript? I thought we were coding in JavaScript!

-Typescript IS JavaScript, or better put, a superset of JavaScript, more specifically JavaScript on version ES6. You know, that sixth version we talked about before?
I thought ES2016+ was already a superset of ES6! WHY we need now this thing called Typescript?

-Oh, because it allows us to use JavaScript as a typed language, and reduce run-time errors. It’s 2016, you should be adding some types to your JavaScript code.
And Typescript obviously does that.

-Flow as well, although it only checks for typing while Typescript is a superset of JavaScript which needs to be compiled.
Sigh… and Flow is?

-It’s a static type checker made by some guys at Facebook. They coded it in OCaml, because functional programming is awesome.
OCaml? Functional programming?

-It’s what the cool kids use nowadays man, you know, 2016? Functional programming? High order functions? Currying? Pure functions?
I have no idea what you just said.

-No one does at the beginning. Look, you just need to know that functional programming is better than OOP and that’s what we should be using in 2016.
...

ahhahahah
taki JS landscape z przymrozeniem oka

a to zdanie
Cytuj:
It’s what the cool kids use nowadays man, you know, 2016? Functional programming? High order functions? Currying? Pure functions?

to jak bym czytal posty Alda, ktory wydaje sie byc takim wlasnie lamusem
duzo jarania sie jakims gownem ktore wszyscy normalni ludzi maja w dupie
ahhahahaha


_________________
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 771 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 39  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.