Zbliża się 15 rocznica FFXI, a za rok 15 rocznica powstania CrezyChocobos więc może któs bedzie miał ochotę wrócić. Wypunktowałem podstawowe rzeczy na które warto zwrócić uwagę.
Niezależnie od tego kiedy skończyłeś czy skończyłaś grę, czy w 2008 czy w 2012 (jak ja) to Final Fantasy XI bedzie dla Ciebie nową grą. Mechanika, krainy, joby pozostały bez większych zmian, zmieniło się za to podejście do gracza. Już nie trzeba godzinami biegać i czekać na wszystko.
Levelowanie i transport, a takze zdobycie podstawowego sprzetu pozwalającego zacząć bawic się w endgame jest w tej chwili dziecinnie proste. Jednoczesnie XI pozostała grą trudną i ciągle żmudną, ale teraz 90% czasu poświęca się na walki i questy, a 10% na przemieszczanie się i czekanie, a nie odwrotnie jak to było kiedyś.
Podstawowe zmiany i to czym należy się zainteresować od początku grania w "nowe" FF XI:
1.
Alter Egos czyli TRUST. Pozwala na przyzwanie 3 (a po spełnieniu określonych wymagań 5) NPCow znanych z fabuły gry. Na początek są dostępne po 3 postacie z Bastok, Sandorii i Windurst. Gra z trustami jest jak granie w party, tyle że nie trzeba czekać na żadnego z nich, żaden też nie pójdzie wcześnie spać, ani nie będzie expował po 5 piwach
http://ffxiclopedia.wikia.com/wiki/Category:Trust2.
Teleporty - praktycznie w każde miejsce można się dostać dzięki powszechnym teleportom. Teleportować się można klikając w kryształy i ksiązki, wcześniej musimy aktywować teleporter, aby się do niego przenieść. Warto podotykać wszystkie migające punkty na mapie.
Oczywiście ciągle działają też teleporty do cragów, outpostów itp
3.
Record of Eminence czyli różne zadania za których wykonanie dostajemy sparki, które dla odmiany możemy wymieniać na różne przedmiody, albo na kase (sprzedając zakupiony itemy do NPCa). Warto zacząć od przejrzenia kategorii i pouruchamianiu rzeczy, które już zaliczyliśmy przed laty.
Za sparki można kupić armor i broń ilvl 117, która nam się przeda do zdobycia sprzętu ilvl 119.
http://ffxiclopedia.wikia.com/wiki/Records_of_Eminence4.
Ambuscade - czyli walki z kilkoma mobami za które dostajemy punkciki potrzebne do zdobycia całkiem porządnego sprzętu. Event warto robić w grupie, bo wtedy punkcików wpada więcej.
https://www.bg-wiki.com/bg/Category:Ambuscade5.
Job points czyli takie nowe merity. Żeby zacząc je zbierać musimy wziąć keyitem od mogla koło Mata.
6.
Rhapsodies of Vana'diel - scenariusz, który warto zrobić jak najszybciej, bo daje ciekawe trusty i różne bonusy (np. do expa). Bardzo dużo gadania z NPCami, mało innych rzeczy, ale historia jest dość ciekawa i można sobie poprzypominać bohaterów wszystkich dodatków.
7.
Seekers of Adoulin też raczej trzeba zrobić fabułę, żeby mieć dostęp do nowych eventów i BNNMow. Mi osobiście ten dodatek bardzo się podoba i robienie fabuły to czysta przyjemność.
8.
Dynamisy - w tej chwili wypada mieć relica, ale dynamisy robi się solo i zdobycie monet to nie jest jakieś wielkie wyzwanie.
9.
Escha Zitah - nowa kraina do której dostajemy dostęp w jednej z początkowych misji Rapsodi. Świetne miejsce na expowanie, a z pomocą naszych BST wręcz expersowe expowanie.