Panowie - bzdury gadacie
Dark blue maja bardzo duze penalty PO C1 - wczesniej ladnie z nich dropowalo.
Light blue maja lekkie penalty (zalezy jeszcze czy 1 lev light blue czy blizej dark blue).
Green, White i wyzej nie maja zadnego penalty.
A problem ze ktos nie mial dropow z yellow mobow prawie wogole ma proste rozwiazanie - te moby daja ci 2-3x tyle XP co lightblue wiec "na level" zabijasz ich 2-3x mniej niz inny gosc expujacy na lightblue - masz wiec mniejsza szanse na dropa 2-3x.
Tego sie nie da racjonalnie zmierzyc na kazdym mobie bo za duza role odgrywa przypadek.
Np. dzis lecialo mi macro ok 6 godzin.
Z mobow m.i. spadaly 2 rzeczy:
- salamander skin boots linning 1/160
- slalamander mail textures 1/30
Zgadnijcie czego mialem wiecej
Bije te moby od 3 lev i pierwszy raz mam taka sytuacje.
Ale jesli ktos chce to zmierzyc to nie ma problemu jesli znajdzie moba white z drop rate "czegos" ok 50%.
Wystarczy zabic 100 szt yellow, 100 white, 100 green na kolejnych levelach zeby zobaczyc ze odstepstwa od drop rate nie sa tak duze w tym przypadku - na kazdym etapie bedziesz mial 40-60 dropow na 100 mobow.
Sprawdzalem to juz pare razy po C1 z tym ze ja sobie znalazlem moby z drop rate 99,9% (dla spoila). Red, yellow i nizej az do green dropowaly ZAWSZE.
Przy pierwszym lev light blue spoil spadlo mi do ok 70% ale dlugo nie sprawdzalem wiec tak naprawde moglo byc cos miedzy 50% a 90%
A co do szczescia... od 25 lev (mam teraz 47) nie mialem zadnego dropu BRONI.
Dostawalem dropy slabsze (armor, jewerly) ale broni nigdy.
Mimo ze statystycznie POWINIENEM cos dostac bo ilosc zabitych mobow szla juz w setki tysiecy.
Z drugiej strony kolega z gildii mowil w zeszlym tygodniu ze zaagrowal go jakis zombiak (deep red dla niego) a ze byl wolny to kolega zabil go po paru minutach - i od razu drop ktory normalnie ma szanse 0,0001%.
Przyjmijcie sobie proste tlumaczenie: "w totolotka ludzie tez wygrywaja"