1. Jestem w tym Tir na Nog i do tej pory wszędzie gdzie byłem, była dostepna mapka obszaru, wlazłem do Tir na Nog a tu "map no available" . Lokacja jest dosyć spora i trochę zakręcona więc trochę mi zeszło zanim znalazłem trenera Mentalistę. Czy takie sytuacje (brak mapy) często się zdarzają ?
My sie na ingame mapach nie znamy bo na EU serwerach gramy
Dla nas jeszcze to w ogole nie istnieje, wiec ci nie odpowiem jak to na US wyglada.
2. NPC - trafiam na wiele postaci niezależnych, hmm... w Tir na Nog to nawet na bardzo wiele i tak się zastanawiam czy jest sens do wszystkich zagadywać (w aspekcie potencjalnych questów). Kupcy, nauczyciele, trenerzy itp. są ładnie opisani więc wiadomo kto zacz, natomiast z resztą to chyba jest tak jak w offline'wych RPG że po prostu są i niewiele do gry wnoszą. Czy jest jakiś sensowny sposób na sprawdzenie czy koleś jest warty uwagi czy nie ?
http://daoc.warcry.com/quests
My ( tylko nie wim jeszcze czy pisze jako my ludzie z EU czy jako My krol...) nie podchodzimy do daoca jako rpg... tu sie najpierw czyta duzo lektury z internetu, a pozniej chodzi i robi tylko i wylacznie to co trzeba. Jest wiela stron, gdzie sa opisane questy , opieane jest kto je daje, na ktorym lvlu sa dostepne no i dla jakiej klasy. Polecam czytac i jeszcze raz czytac ( szczegolnie sekcja przydatne linki na tym forum na ktorym wlasnie piszemy)
3. Poczytałem sobie o kolorach przedmiotów i chciałbym sie upewnić w jednej kwestii. Mam przedmiot, który jest niebieski czyli teoretycznie idealny dla mojej postaci. ale jak go chcę użyć to mi mówi że nie mam odpowiedniego skilla. Jest to przedmiot typu "Leather Armor" a na stronie Camelot Herald wyczytałem że Class Ability dla Mentalista w kwestii zbroi to "Cloak Armor". Karta postaci mówi to samo. Podejrzewam, że dlatego nie mogę założyć żadnego przedmiotu typu "Leather Armor" pomimi tego że jest niebieski. Czy mam rację ? Czy np. na lvl25 też będę mógł założyć tylko przedmioty typu "Cloth Armor" ?
Idealny przedmiot to zolty, niebieski to juz troche za slaby. A co do tego co mozesz nosic - zbroje w hib dziela sie na : cloth ( nie cloak
) , leather, reinforced i scale. Pierwsza (cloth) moga nosic casterzy ( np .ty), leather - to domena nightshade, reinforced - tutaj rangerzy blademaster i inni, no i scale - droods, heavy tanki . I teraz, jezeli mozesz uzywac cloth, to tylko cloth. Jezeli scale - to scale i wszelkie poprzednie. Co jaka klasa moze nosic oraz o wieeela wiecej informacji bardzo ladnie poukladanych znajdziesz na :
http://www.classesofcamelot.com
4. Jak się szwendałem po świecie Camelota to jeden gość rzucił na mnie dwa czary wzmacniające ( "buffy" ?) . Nie powiem fajne były bo mój cieniutki mag natłukł w 20 min. więcej mobów niż wcześniej przez godzinę. W poradniku dla noobów znalazłem info że nie jest mile widziane proszenie doświadczonych graczy o tego typu pomoc. Czy tak faktycznie jest ?
Poprosic zawsze mozna, ale nie wolno sie prosic.
5. Śmierć - w tym samym poradniku napisali, że jak mnie zabiją do 4 lvl włącznie to ginę praktycznie bez konsekwencji, natomiast od lvl5 będą jakieś inne konsekwencje. Parę razy już mnie siępnęli, ale nie zauważyłem żeby mi spadły XP-ki lub cuś innego. Czy mógłbym prosić o oświecenie czym mi grozi częste ginięcie ?
Po 5 lvlu ( dokladnie chyba od 6), przy kazdej kolejnej smierci, bedzie ci ubywac :
- con - tu pomoze healer u ktorego bedziesz mogl odzyskac
- a druga rzecz to czesc xp - kazda kolejna smierc na danym lvlu zabiera wiecej xp'a, a pierwsza praktycznie jest niezauwazalna