W tym tekscie postaram się podać odpowiedź na jakie moby polować, aby optymalizować swój przyrost EXP. Przekopałem się przez Prima Guide i listę mobów. Od razu zaznaczam ,że dane w PG
dużo bardziej przystają do rzeczywistości niż dane z Warcry i Orphus'a. Mówiąc wprost w W i O są bzdury...
W poniższym wykresie
http://www.resetnet.pl/~karol/arkadek/expchart.PNG widzicie jak w grze przyrasta exp z zabijanych mobów. Jest to najniższa ciągła linia. Na tej lini znajduje się sporo mobów, które dokładnie poddają się tej zasadzie. Są oczwyście wyjątki: to czerwone i niebieskie punkty, czyli moby które mają zwieloktrotnione: EXP, SP, oraz HP. Idealny cel dla party. No i są także żółte mobki... perełki, które mają normalne HP ale za to dają więcej EXP i SP!!! Na nie należy polować solo, bo nie dość że łatwo je zabić to jeszcze dają świetny exp. Osobną kategorią są moby które mają podwyższone HP o 10%, przy normalnym EXP i SP. Omijajmy je z daleka
Pełną listę gotową do wydruku znajdziecie tutaj:
http://www.resetnet.pl/~karol/arkadek/extramobs.xlsBTW. Teksty które mówią o tym że moby w Crumie dają dużo więcej SP to bzdury. Kratory i reszta dają dokładnie tyle exp i sp ile wynika z statystycznego modelu. Złudzenie, że dropują więcej SP wynika z tego, że tłucze się tego kosmiczne ilości.... Jest tylko kilka mobów, które mają podwyższone SP o 10%, ale czy gra warta świeczki...
PS1. Pracuję dalej nad modyfikatorami typu "blunt defence", "wind defence". Dam znać niedługo.
PS2. Special thanks for Karol za hosting
/EDIT: zawróćcie uwagę że po 50 lvl włąściwie nie ma już mobów z zwielokrotnionym EXP - czyli expowanie w party staje się bardzo powolne.../