mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 14:59 
Cytuj  
słaba grafika - ja mam ~60FPSów non-stop - ale tak to jest jak się kupuje sprzęt do EQ2 a potem rezygnuje z dalszej gry ;)

Kręcisz kółkiem myszy i masz postać bliżej lub dalej - mi wygodniej w trybie TPP więc nawet nie pamiętam czy można całkiem na FPP przestawić.
W oknie chyba się nie da gry uruchomić (też nie wiem na pewno) - ja robię zwykłe alt+tab.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:05 
Cytuj  
Mozna fpp jak rowniez mozna uruchomic w oknie.


juz.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:08 
Cytuj  
astutus napisał(a):
1. Da sie grac w FPP? Tak zeby widziec jak w cs'ie?
2. Da sie grac tak jak w AO w oknie windowsowym?

1. Tak, zrob zblizenie postaci na maksa. I wlacz na stale "free mouse look".
2. Oczywiscie, ja tak gram. W opcjach grafiki zaznacz "windowed".

X.


_________________
http://zaginiony.net


Ostatnio edytowano 18 lis 2004, 15:09 przez Xanth, łącznie edytowano 1 raz
*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:08 
Cytuj  
Chce powiedziec ze oko ludzkie ze wzgledu na owego budowe rejestruje 30 fps (+- kilka klatek ze wzgledu na roznice osobnicze). Wiec wszystko to co sie osiaga powyzej 30 klatek to tak naprawde showoff przed innymi zeby pokazac jakiego ma sie wilekiego czlonka :>

juz.

**

Posty: 232
Dołączył(a): 13.11.2004
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:15 
Cytuj  
Heh wielkie dzieki za szybka pomoc :)
Krzyk to idz zagraj sobie w cs'a na 30 klatkach a zagraj na 100 :> Te naukowe wywody niemaja sie nijak do praktyki, na 100 klatkach masz taka piekna plynnosc, ze az sie chce grac, a na 30tu no to jest tak ze niby ok, ale do kazdy zauwazy roznice.


Ostatnio edytowano 18 lis 2004, 15:18 przez astutus, łącznie edytowano 1 raz
******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:18 
Cytuj  
nieprawda, jak znajdę materiały na ten temat to przytoczę
(edit) - to bylo do krzyka


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2387
Dołączył(a): 18.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:18 
Cytuj  
a nie 25fps? :)

Btw. Mnie gra tez nie powalila, moze przez to iz zanim w nia zagralem slyszalem same ochy i achy... jakos nie czuje tego klimatu :) Co prawda jezeli EU wyjdzie w lutym to sobie kupie i sie pobawie przez miesiac, a moze mnie wciagnie na dluzej.

To z jakiejs strony znalazlem w 10s przez google - takie nijakie ale moze byc:
" Człowiek odbiera obraz animowany jako ciągły (nie “skaczący”) przy częstotliwości generowania kolejnych klatek animacji około 30Hz. Wrażenie ciągłości osiągane przy 30 Hz nieznacznie poprawia się w zakresie do około 60Hz, po czym dalszy wzrost częstotliwości klatek animacji nie jest już postrzegany. Animacja z szybkością 60 klatek na sekundę jest postrzegana jako idealna. Szybkość generowania klatek animacji nie ma związku z częstotliwością odświeżania obrazu i zależy wyłącznie od wydajności podsystemu graficznego komputera. Jeżeli szybkość generowania klatek przekracza częstotliwość odświeżania obrazu, to “nadmiarowe” klatki wogóle nie są wyświetlane – są więc one generowane niepotrzebnie. "


Ostatnio edytowano 18 lis 2004, 15:22 przez Morgul, łącznie edytowano 1 raz
*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:20 
Cytuj  
zakladasz sie ze mna ze:

a) wezme kompa z gra ktora idzie na 30fpsach
b) wezme kompa z gra ktora idzie na 100fpsach

c) nie bedziesz w stanie odroznic na ktorej jest ile.

Eksperyment robilem w ramach zajec z psychologii poznawczej poniewaz zaciekawilo mnie wlasnie to co gracze sugeruja. Wyniki uzyskane w sytuacji eksperymentalnej jak i w grupie kontrolniej nie roznily sie statystycznie. Oko ludzkie NIE JEST W STANIE wylapac roznicy.

juz.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:22 
Cytuj  
Morgul, a co masz do wyboru?
Z drugiej strony zgadzam się, ja podchodziłem do gry niechętnie i mnie urzekła, do EQ2 podchodziłem nastawiony bardzo pozytywnie i odpadłem :)
Mam nadzieję, że gra wyjdzie wcześniej... btw. a GW kiedy wychodzi?

******
Avatar użytkownika

Posty: 3420
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:32 
Cytuj  
krzyk napisał(a):
zakladasz sie ze mna ze:

a) wezme kompa z gra ktora idzie na 30fpsach
b) wezme kompa z gra ktora idzie na 100fpsach

c) nie bedziesz w stanie odroznic na ktorej jest ile.

Eksperyment robilem w ramach zajec z psychologii poznawczej poniewaz zaciekawilo mnie wlasnie to co gracze sugeruja. Wyniki uzyskane w sytuacji eksperymentalnej jak i w grupie kontrolniej nie roznily sie statystycznie. Oko ludzkie NIE JEST W STANIE wylapac roznicy.

juz.


Hahah! dobre PWND! =p


_________________
"Ja się nie znam, ale chętnie się wypowiem" - Stanisław Tym

**

Posty: 295
Dołączył(a): 25.02.2004
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:36 
Cytuj  
Roznica pomiedzy 30 fps a 100 fps jest kolosalna pomimo tego ze oko ludzkie wykrywa tylko 25 fps

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:37 
Cytuj  
krzyk, nie masz racji, pamiętam jeszcze na spectrumnie jak robiliśmy dema mieszczące się w 1/50 sec, granica rozpoznawalności oka to 55-60 klatek na sekundę, powyżej 60 już raczej nie widać różnicy (chyba że ktoś ma niesamowicie czuły wzrok)


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

*

Posty: 187
Dołączył(a): 12.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:37 
Cytuj  
krzyk napisał(a):
zakladasz sie ze mna ze:

a) wezme kompa z gra ktora idzie na 30fpsach
b) wezme kompa z gra ktora idzie na 100fpsach

c) nie bedziesz w stanie odroznic na ktorej jest ile.

Eksperyment robilem w ramach zajec z psychologii poznawczej poniewaz zaciekawilo mnie wlasnie to co gracze sugeruja. Wyniki uzyskane w sytuacji eksperymentalnej jak i w grupie kontrolniej nie roznily sie statystycznie. Oko ludzkie NIE JEST W STANIE wylapac roznicy.

juz.


Ja sie moge zalozyc. Po 7 latach grania w quake bys takich rzeczy nie wypisywal :P

**

Posty: 232
Dołączył(a): 13.11.2004
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:39 
Cytuj  
Krzyk co do Twoich ekspetymentow to nie jestem przekonany, bo nigdzie nie ma publikacji i boje sie tendencyjnosci, nie wiem jaka to byla metoda badania itp. rzeczy z I rozdzialu PO Zimbarda :D A tak powaznie, wiesz, moze i masz racje, ze gracze przesadzaja, ale wyjasnie to nastepujaco:
Faktyczne to co napisal Morgul wydaje mi sie prawdziwe, odroznic 100 klatek od 30 naprawde jestem w stanie (gralem w cs'a na 100 u siebie, a jak szedlem do kumpla grac na 30tu to roznica mnie uderzala).
Co do roznicy miedzy 60 a 100, moze gracze mowia, ze widza ja ale to pewnie jest spowodowane tym, ze 60 niekiedy potrafi spasc do 30tu i ich odczucia sa troche przez to "spaczone".
Dobra tyle odemnie, nowy temat sie robi hehe

******

Posty: 4059
Dołączył(a): 5.01.2002
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:41 
Cytuj  
Ja ja powiem szczerze podchodzilem bardzo pozytywnie ( powiedzmy napalilem sie jak cholera ;P ) do World of Warcraft i musze przyznac, ze pozytywne odczucia pozostaly. Szybki silnik pozwalajacy widziec na ekranie wiecej niz 10 osob i nie dostac plasawicy wzroku i nerwicy. Piekna grafika ( tak piekna nie mowie uber nowoczesna z uber efektami i uber gfx ) oddajaca w pelni klimat Warcrafta. Prosta i funkcjonalna mechanika ( mimo, ze jestem od bardzo wielu lat fanem gier fabularnych to nic bardziej w cRPG badz MMORPG nie denerwowalo mnie niz niepotrzebnie rozbudowane, dlugie i meczace tworzenie postaci ) pozwalajaca cieszyc sie swiatem gry bez koniecznosci szukania templatow na stworzenie optymalnego palladyna. Duzo questow, praktycznie atakujacych grajacego z kazdej strony. Niektore ciekawe inne mniej ale wszystkie dajace duzo funu ( Mozna sie czepic ze czesc to normalne h'n's jednak cala otoczka wokol takiego questu zmniejszala to wrazenie ). Na community rowniez nie moge narzekac ( RP test server 35 ). Praktycznie w kazdym party w jakim mialem przyjemnosc byc gralo mi sie wysmienicie. Co do pvp nie wypowiem sie bo praktycznie nie uswiadczylem tego podczas gry ( powinni stworzyc full pvp RP server ). Reasumujac, dzieki WoW przezylem kilka dni wysmienitej zabawy. Zostaje czekac na EU retail ...

T.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:43 
Cytuj  
Ast potraktowalbym cie cala metodologia badania i statystycznymi wynikami ale ich nie mam, studia skonczylem rok temu :>
Roznice jakie sie pojawily miedzy dwoma grupami byly statystycznie nieistotne. Ja sam nie widzialem roznicy kiedy testowalem obie projekcje.

juz.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:48 
Cytuj  
krzyk, prosta sprawa, zrób sobie programik przesuwający biały (#ffffff) kwadrat/kólko na czarnym tle i puść animacje na 30 klatek/s i na 60 klatek/s ,oczywiście ustaw jeszcze żeby odświeżanie ekranu było dopasowane do szybkości animacji, bo będzie ci cięło czyli 60 lub 120 fps - odświeżanie ekranu. Sam się przekonasz że widzisz różnicę.

edit: niech kwadrat nie przesuwa się o 1 pixel tylko conajmniej o 5 pixeli


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 15:56 
Cytuj  
Byc moze Swen. Jesli natomiast nagrasz ruch czlowieka i puscisz go z predkoscia 30 klatek i 60 klatek, roznicy nie zobaczysz.

juz.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2262
Dołączył(a): 18.01.2002
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 16:27 
Cytuj  
Ale co ty tu mowisz o filmie.. nie mozna porownywac ilosci klatek w obrazie rejestrowanym za pomoca kamery pomiedzy obrazem generowanym przez karte graficzna (gry).

Dla filmu wystarczajaca iloscia jest 25fps i tyle jest w systemie PAL, natomiast gra wymaga wiecej niz 30fps zeby rozgrywka byla calkowicie plynna.

Polecam Tweak.pl - ostatnio tam wlasnie dyskutowalismy na ten temat.


_________________
.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 16:37 
Cytuj  
Yog to byl przyklad...
Zepewne wszystko zalezy od tego jak gra jest napisana, w sumie jak sie zastanowic to 30fpsow dla jednej gry a 30fpsow dla innej moze znaczyc zupelnie co innego. Wiem jedno- na srednio prostej grafice komputerowej efekt zmiany fpsow nie byl zauwazalny.

juz.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.