Na oficjalnej stronie WoW pojawił się dość długi artykuł, opisujący duże rozszerzenie, którego doczeka się wkrótce zawarty w grze system PvP (Player vs Player). A będzie nim umieszczenie w grze możliwości uczestniczenia w wielkich bitwach.
Jak pisze autor tego tekstu, znany z serii Warcraft konflikt między Hordą a Przymierzem w żadnym wypadku nie wygasł w World of Warcraft. Jego jak najlepsze przedstawienie jest jednym z priorytetów twórców gry, przykładają więc oni wiele uwagi rozbudowaniu systemu PvP. W niedługim czasie wprowadzone zostaną do WoW tzw. Pola Bitew (Battlegrounds), na których toczyć się będą mogły potyczki w wielkiej skali.
Jednym z takich obszarów będzie Dolina Alterac, opisana w artykule. Na jej przeciwległych krańcach, północnym i południowym, znajdują się twierdze Przymierza i Hordy. Strefa ta na pierwszy rzut oka jest podobna do innych obecnych w grze. W osadach znajdują się bohaterowie niezależni - strażnicy, sklepikarze, trenerzy i ludzie oferujący zadania. W dolinie znajdują się także wrogo nastawione stworzenia. Jednak wszystko poza tym jest w niej pomyślane tak, by jak najbardziej usprawniać toczenie walk między graczami.
Głównym miejscem bitew będzie z oczywistych względów samo centrum doliny, gdzie spotkają się ze sobą wrogie armie. Na jego obszarze znajduje się m.in. jaskinia z lodowymi trolami, pilnującymi niezwykle wartościowego sprzętu, który może wyraźnie poprawić sprawność bojową graczy. Będzie to miejsce bardzo niebezpieczne, nie tylko ze względu na jego naprawdę potężnych mieszkańców, ale też dlatego, że niewątpliwie spotykać się tam będą spragnieni skarbów gracze z wrogich armii. Po przeciwnych stronach tego środkowego obszaru zlokalizowane są przyczółki obu armii, obozowiska stanowiące pierwszą linię obrony ich miast. Każdym z nich dowodzi potężny kapitan, postać niezależna, której pokonanie będzie pierwszym krokiem na drodze do zdobycia miasta przeciwników. Te znajdują się po przeciwnych stronach doliny, a na drodze do nich spotkać można liczne patrole strażników. Głęboko w sercu kontrolowanego przez jedną ze stron konfliktu obszaru znajduje się osada i tuż za nią forteca.
Łatwo się domyślić, że główna bitwa toczona będzie przez naprawdę wysokopoziomowe postacie. Jednak również te mniej potężne będą mogły odegrać ważną rolę w potyczce i przechylić szalę zwycięstwa nad jedną ze stron, wypełniając rozliczne zadania. Niektóre z nich pozwalać będą np. na zdobycie wilków do szarży. Inne dotyczyć będą wydobywania z kopalni surowców, dzięki którym możliwe będzie zwiększenie sprawności bojowej strażników. Będzie też możliwe przejęcie wrogiego cmentarza, utrudniając zmartwychwstałym wojownikom wroga powrót do bitwy.
Warto poświęcić parę zdań samym cmentarzom, jako że działają one na Polu Bitwy nieco inaczej niż na zwyczajnym obszarze. Jest ich kilka w różnych miejscach doliny, jeden znajduje się nawet w samym centrum. Każdy z nich będzie kontrolowany przez jedną ze stron. Postać, która zabije w pojedynku przeciwnika może zniszczyć jego zwłoki, uniemożliwiając ich wskrzeszenie. W takich wypadku gracz, którego postać zginęła, zostanie o tym poinformowany i będzie miał możliwość przeniesienia się na cmentarz należący do jego armii. Tam znajdować się będzie bohater niezależny, co ok. minutę rzucający czar wskrzeszający wszystkich znajdujących się w okolicy. Postacie objęte jego działaniem powrócą do życia z połową punktów życia i many, nie cierpiąc poza tym na żadne przypadłości, mogące utrudnić im szybki powrót do bitwy. Dlatego też kontrolowanie strategicznych cmentarzy będzie bardzo ważnym elementem walki. Wiadomo, że każda ze stron dążyć będzie do opanowania tego znajdującego się na środku, umożliwiając szybkie wracanie do walki zmarłym wojownikiem. Z drugiej strony jeszcze większą przewagę może dać opanowanie cmentarza znajdującego się na obszarze wroga. Pomóc to może w przeprowadzaniu szybkich ataków na bazę przeciwnika.
Głównym celem pracujących nad tym aspektem gry jest danie graczom doświadczenia znanego z gier Warcraft. Chcą oni, aby uczestniczący w rozgrywce poczuli się częścią większego konfliktu i aby w walkach między nimi była możliwość na zastosowanie rozmaitych strategii i taktyk, innych niż po prostu zebranie dużej grupy i rzucenie jej na wrogów. I po wielu tygodniach wewnętrznych testów są oni zdania, że zadanie to się powiodło.
Pełen tekst opisanego artykułu znaleźć można pod tym adresem
http://www.worldofwarcraft.com/pvp/battlegrounds.html