SwenG napisał(a):
Następny mądry, radzę jednak dokładnie przestudiować budowę i działanie ludzkiego oka. Różnicy nie widzi się powyżej 60 Hz, pow 25 już zaczyna nam się wydawać, że jest płynnie. Ale żaden problem odróżnić 25 od 50 czy 60 hz.
Hmm nie jestem żadnym specjalistą i może nie powinienem się wypowiadać, ale w zasadzie nic złego w skonfrontowaniu mej wiedzy i ew. rozszerzeniu jej nie widzę, więc:
Różnicy, (jeżeli chodzi o odświeżanie obrazu) powyżej 60H rzeczywiście niektórzy nie widzą (Poniżej widzisz migotanie na monitorze zamiast ciągłego obrazu), natomiast taka górna granica, powyżej której na prawdę nie zobaczysz różnicy jest z tego, co się doczytałem ok 80-85Hz
Natomiast ruch staje się płynny już od 25-30 klatek na sekundę tzn nie widzisz żadnych szarpnięć ani zastojów. Oczywiście w grach FPS gdzie wszystko dzieje się bardzo szybko im więcej fps tym lepiej (oczywiście górną granicą zawsze będzie odświarzanie monitora, bo więcej po prostu nie zobaczysz), np przy szybkich obrotach kamery i precyzyjnym celowaniu te dodatkowe fps'y się na pewno przydają. Ale WoW nie jes FPS'em, i nie mogę sobie wyobrazić sytłacji, w której mógłbyś odróżnić 70 od 40 klatek na sekundę (szczególnie, że jak podejrzewam 70 masz w w miarę pustych lokacjach gdzie nie ma dużej ilości poruszających się obiektów)
Na marginesie nawet ograniczenie fps do 30 moim zdaniem nic by nie dało. Jeżeli i tak będą miejsca gdzie spada ci do 20fps i mniej to nie ma różnicy czy spada z 30 czy z 70. Ważne, że tracisz płynność, to przede wszystkim twoje oko zauważa.
Jeżeli gdzieś się mylę to proszę się nie obrażać
Moja wiedza jest zdobyta podczas czytania różnych artykułów i pewnie nie jest ani duża ani dokładna ;p
Pozdrawiam