dzi4du napisał(a):
Jesli idzie o pozniejsze instance - bez holy spec nie ma nawet co tam wchodzic z zamiarem zabawy w healera, ewentualnie dobry tank w druzynie potrafiacy szybko i sprawnie aggro na siebie sciagnac, ale i tak thread generowany przez heale jest na tyle meczacy, ze priest zamienia sie w:
heal & fade if fail then run ;]
Czas wyprowadzić niektóre osoby z błędu...
Na początek zauważyć należy, że podstawowym healem priesta jest Flash Heal. Dlaczego ten spell? Tylko 1.5 sek casting time, generuje znacznie mniejsze aggro niż Greater Heal a do tego dzięki spamowaniu heala za healem jest znacznie większe prawdopodobieństwo crita.
Pod względem aggro:
Prayer of healing > Greater Heal > Flash Heal > Renew
Tylko samobójca w instancji będzie leczył czymś innym niż FH albo Renew. Chyba, że walka dobiega końca albo cały team jest na wymarciu - dopiero wtedy PoH.
Przejdźmy do sedna sprawy - przyjrzyjmy się talentom z drzewa holy które wspomagają leczenie. Co się okazuje? Na FH mają wpływ tylko dwa talenty - Holy specialization (+ crit effect) oraz Spiritual healing (+ amount healed). Pozostałe talenty to jedno wielkie nieporozumienie.
Subtlety redukujące aggro? Jeśli tank na samym początku ściągnął na siebie chociaż odrobinę aggro to jeden FH rzucony przez priesta generuje znikomą ilość threat. Co innego dwa FH pod rząd połączone z shieldem na tanku - to już działa na moby jak czerwona płachta na byka i redukcja generowanego threat przez talenty o 20% w niczym nie pomoże. Gdyby z talentów można było uzyskać redukcję powiedzmy 40%, robiłoby to znaczną różnicę. 20% praktycznie nic nie zmienia. Koniec.
Często różne osoby które zaczynają grać priestami pytają mnie w jakie drzewa talentów najlepiej rozłożyć punkty - każdemu odpowiadam to samo - disciple albo shadow.
Mój szczegółowy build (odmiana bardzo popularnego shadow builda z niewielkimi modyfikacjami) w podpisie.
PS. Zanim nie doszedłem do 50-55 lvl też opowiadałem ludziom, że na 60 lvlu zresetuje talenty i pójdę w disc/holy. To było zanim zauważyłem, że nie ma problemów z high levelowymi instancjami. Ostatnio w Molten Core utrzymywałem swoją grupę jeszcze sporo czasu przy życiu po tym jak holy priests wraz ze swoimi grupami dawno leżeli już pod nogami...