A co mi tam, napiszę poradnik. Jak ktoś ma uwagi to bardzo proszę. Będę pisał częściami. Zaczne od wyboru rasy, potem PvE i PvP.
RASA
1) Night Elf
Shadowmeld - przydatne do ataku z zaskoczenia, można bardzo ładnie zastopować peta w jakimś miejscu... odejść na odpowiednią odległość i czekać na ofiarę.
Shadowmeld daje możliwość zastosowania kilku taktyk, które w przypadku pozostałych ras wogóle nie wchodzą w grę.
Elf może używać pułapek, może również użyć Aimed Shot Talent który razem z Lethal Shots i Mortal Shots sprawia, że obrażenia się liczy w tysiącach. Trzy sekundowy cast timer uniemożliwia zastosowanie tego Telentu bez shadowmeld.
2) Dwarf
Gun Specialization - +5 do Gun Skill, przydatne ale tylko trochę...
Stoneform - ułatwia trochę walkę z rogue (odporność na trocizny) ale spowalnia do 70% co raczej uniemożliwia przejście na dystans
3) Ork
Command - Pet +5% damage, zastosowanie peta w PvP jest raczej mizerne, więc nie jest to bonus warty uwagi.
Axe Specialization - +5 do axe. Znacznie lepsze niż +5 gun specialization dwarfa. Oczywiście hunter nie uzywa melee ale jeśli już musi to lepiej żeby trafiał (wing clip). Miss ratio w przypadku melee jest znacznie większy niż ranged weapons. Dla 2 x 1h weapon, miss ratio 20% Jeżeli hunter posiada skill +5% do trafień, jeśli nie posiada to miss ratio wynosi 25%.
Dla ranged moje miss ratio sprawdzone dzięki Combat Stats wynosi 0,3%!
4) Troll
Troll nie posiada żadnej cechy która ułatwiałaby hunterowi życie.
5) Tauren
Endurance - +5% Health zawsze przydatne
War Stomp - 2 Sekundowy stun nie trzeba chyba tłumaczyć mnogości zastosowań.
Wygląda na to, że najciekawszy byłby Elf. Ja osobiście gram dwarfem, bo chociaż dwarf ranger to pomysł nie stotowany nigdy wcześniej w żadnym MMORPG to jednak jest dla mnie najbardziej klimatyczny. O ile pomiędzy Dwarfem, Orkiem i Trollem nie ma specjalnych różnic, o tyle wybór Elfa daje możliwość zastosowania kilku ciekawych taktyk.
Nie brałem pod uwagę statystyk, ponieważ główny wpływ na nie ma sprzęt, a ten można wymnienić w każdej chwili.
Ten Trick z shadowmeld można również zastosować chowając np Dwarfa w wysokiej trawie...
WYBÓR BRONI
Zdecydowanie Gun, a to ze względu na ammo.
Przykładowo High Impact Mithril Slugs +12,5 DPS Solidny skok damage.
Faktem jest że NE z Gunem wygląda jak baletnica z toporem ale trudno.
PvE
Dla nikogo nie jest chyba tajemnicą że Hunter to najszybsze i najprzyjemniejsze PvE w WoW. Bardzo duży DPS, zerowy downtime sprawiają, że PvE w wykonaniu huntera to czysta poezja.
Dobry pet spokojnie przetrzyma atak 2-3 mobów na swoim lvlu, podczas gdy hunter może ich spokojnie zdejmować.
Każdy kolejny rank Mend Pet jest silniejszy głównie dzięki stosunkowi mana/HP, czyli im wyższy lvl tym jest łatwiej.
Jedyną wadą huntera w PvE jest to, że czasami bywa tak łatwo, że aż nudno.
Niezależnie od tego co nam sprawia przyjemność w PvE, warto rozwijać postać pod kątem PvP. W moim wydaniu będzie to pełne drzewko Marksmanship a reszta punktów to Survival, później wrzucę build.
Oczywiście do PvE każdy build powinine być dobry. Bardzo jestem ciekawy jak by zadziałał Beastmastery build, ale nie widziałem w akcji więc nie będę się wypowiadał.
PvE można prowadzić zapewne na kilka sposobów, ja opiszę dwa którymi sam się posługuje.
1
Podstawowa sprawa jaką warto zrobić to przypisać pod Hunters Mark atak peta.
Aby to zrobić należy utworzyć macro i wpisać:
Kod:
/script PetAttack();
/cast Hunter's Mark(rank 1)
warto też dorzucić:
Kod:
/charge
lub
Kod:
/attacktarget
żeby było zabawniej.
Dzięki temu jest mniej klikania i gra się przyjemniej.
Cała walka wygląda tak:
0. Pet ustawiony Passive lub Defensive
1. Hunters Mark + Pet Attack
2. Aimed Shot (pet ma czas żeby dobiec, wrzucić growl i raz ugryźć)
3. Sting
4. Autoshot
5. Podbiec i zebrać drop
2
Powyższa metoda, chociaż jest szybka ma jedną wadę. W czasie takiej walki zupełnie nie ma szans na podszkolenie skilla melee co potem będzie dosyć przykre w PvP.
Druga metoda wygląda następująco:
0. Pet Ustawiony Defensive
1. Immolate trap
2. Hunters Mark
3. Aimed Shot
4. Concussive Shot
5. Sting
6. Autoshot
7. Kiedy mob dobiegnie powinien mieć poniżej 50% HP, wtedy melee + pet.