mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 mar 2005, 13:41 
Cytuj  
no w końcu i ja znalazłem wolną chwilę i przeczytałem reckę.

Kilka spraw:
Dla mnie śmiesznie i nieklimatycznie wyglądają humani - beznadziejna rasa, banadziejna animacja.
Co do questów - lepszych sobie nie wyobrażam ale o tym już pisałem wielokrotnie.
Co do brak kar za zejście z tego świata - proponuję jakiekolwiek instance i wipe całej drużyny gdzieś w środku = zaczynamy od początku i kilka godzin gry poszło na marne.. słabo? Zresztą celem blizzarda było uniknięcie wku..iającego eventu zgodnie z zasadą, że gra ma przynosić fun, a nie frustrację.
Co do odzywek na serverach PvP "stfu, wtf" itd. - to ich nie ma z prozaicznego powodu - i tak tego nie rozumiemy, a nie każdy ma zamakrowy l33t speech by szybko tego użyć (ja i tak tego nie odcyfrowuję w większości) a przeklinanie i wyzywanie własnych sprzymierzeńców ma taki sam sens jak na serwerach PvE czy RPG.
Co do doświadczenia blizzarda - WoW imho miał calkiem dobry start. Grając na US serwerach w jakiś tydzień po premierze nie odczułem ani padów ani kolejek. Inna sprawa, że z patcha na patch jest gorzej :/

*

Posty: 96
Dołączył(a): 7.02.2005
Offline
PostNapisane: 29 mar 2005, 13:57 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Co do brak kar za zejście z tego świata - proponuję jakiekolwiek instance i wipe całej drużyny gdzieś w środku = zaczynamy od początku i kilka godzin gry poszło na marne.. słabo?


Nie doświadczałem pełnego wipe outa drużyny w instance, więc tego nie wiem. Ale wydaje mi się, że nawet jeśli tak się stanie, to wersja Instance dla danej drużyny przez jakiś czas jest wciąż dostępna (zresztą ciała są w środku). A respawn mobów w instance jest odpowiednio wydłuzony, co daje jednak pewien komfort jeśli chodzi o powrót. Jeśli tak jest, to ten czas wcale zmarnowany nie jest.

O questach ciężko jest wypowiedzieć się w pełni obiektywnie. Starałem się do tego podejść z maksymalną dawką obiektywizmu (jak zresztą do każdego elementu, o którym pisałem w recenzji). Wyszło tak, a nie inaczej :)

Przy okazji...nie wiem dlaczego, ale obawiałem się, ze Ty, albo Kabraxis będziecie osobami, które najbardziej wyżyją się na tej recce :) Jednak się pomyliłem, przynajmniej w Twoim przypadku :)

Pozdrawiam...


_________________
"Marzenia mają to do siebie, że się nie spełniają. Jeśli są nasze." - Match

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 29 mar 2005, 17:50 
Cytuj  
Gambit_GOL napisał(a):

Przy okazji...nie wiem dlaczego, ale obawiałem się, ze Ty, albo Kabraxis będziecie osobami, które najbardziej wyżyją się na tej recce :) Jednak się pomyliłem, przynajmniej w Twoim przypadku :)

Pozdrawiam...


Hehehheheh...... :D

Tez dam spokoj. Recka fajna a wiel lepsza niz ta ktora przeczytalem np. w CD-A.

BTW. Fajnie piszesz (klimatyczne wstawki, itp....).

PS. A dlaczego sie nie przyczepie ? Bo minal mi juz tzw. "owczy ped" i ta gra przy dluzszym graniu powoduje przesyt i to duzy i wtedy zaczyna dostrzegac sie jej wady, w ciagu pierwszych dwoch miesiecy grania tego nie widzialem. Teraz moglbym popolemizowac troszke inaczej na temat np. WoW vs. EQ2. :D
Ale i tak minimum 9 powinno byc.

Pozdrawiam.


_________________
Obrazek

*

Posty: 96
Dołączył(a): 7.02.2005
Offline
PostNapisane: 29 mar 2005, 18:48 
Cytuj  
Kabraxis --> Dzięki :) BTW, nie dałem 9 ze względu na nasz system ocen. WoW nie zawiera elementów, które kwalifikowałyby go do dziewiątki.


_________________
"Marzenia mają to do siebie, że się nie spełniają. Jeśli są nasze." - Match

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 29 mar 2005, 18:57 
Cytuj  
Cytuj:
proponuję jakiekolwiek instance i wipe całej drużyny gdzieś w środku = zaczynamy od początku i kilka godzin gry poszło na marne.. słabo


raczej marny pomysł, bo często musze grać w instance w przypadkowym party, a to jest czasami prawdziwy hardcore , gdzie zdażają sie typy którzy używają fear albo inncyh czarów, łatwo dodając nowe moby itd , przed idiotami nie da sie w takim party ustrzec , i wipe out nieraz sie zdarza , no chyba że gra sie z kumplami z gildi i jest sie zgranym , ale okazji tak grać nie mam i miał nie będe w najbliższym czasie... zwłaszcza ze nie mam nieraz czasu robić całego instance , a co dopiero podchodzić do niego kilka razy ...


_________________
Obrazek

****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 29 mar 2005, 19:37 
Cytuj  
Gambit_GOL napisał(a):
Kabraxis --> Dzięki :) BTW, nie dałem 9 ze względu na nasz system ocen. WoW nie zawiera elementów, które kwalifikowałyby go do dziewiątki.


Można się dowiedzieć czego mu zabrakło ? Bo ja nie wiem :]

******

Posty: 4673
Dołączył(a): 24.11.2001
Offline
PostNapisane: 29 mar 2005, 19:43 
Cytuj  
Jakich elementów specyficznych dla MMORPG nie zawiera WoW... tak z czystej ciekawości...
Macie gdzieś tam listę elementów, które mają być w MMO?

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 29 mar 2005, 19:56 
Cytuj  
Dwutlenek napisał(a):
Jakich elementów specyficznych dla MMORPG nie zawiera WoW...

Pewnie housing :]

X.


_________________
http://zaginiony.net

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 07:49 
Cytuj  
housing - błłe, szydełkowania też nie ma i nikt nie narzeka ;)

Co do śmierci w instance - respawn mobów jest wydłużony albo i nie. Stratholm = do 30min respawnuje się 90% mobów, po 15 min respawnuje się już kupa mobów (mieli to zmienić w tym patchu gdyż często się tam walczyło z mobami przed sobą, potem za sobą i tak w kółko..) Śmierć w stratholm = zaczynamy od początku.
Do tego patcha było OK, bo zamiast 10 osób na które przewidziana jest ta instance brało się 20+ i jakoś szło (czyt. wipe były ale sporadycznie)

LBRS - instance przewidziane na 5 osób i robiliśmy je w czasach gdy nie każdy wiedział, że można wyjść z raidu i zakończyć questy. Finał - instance które mozna zrobić w 2h (cheatując) robiliśmy jakieś ~12h ginąc po kilkanaście razy (raz nam się zdarzyło wipnąć przed nosem ostatniego bossa do którego wędrowaliśmy kilka h), nawet reperowaliśmy się w drodze powrotnej..

Ale generalnie nie w tym rzecz. Widać gołym okiem, że celem Blizzarda jest uniknięcie upierdliwego/powtarzalnego i wkurzającego contentu - dobry przykład to to, że od tego patcha można naprawiać armor w instance (chyba inzynier po quescie czy coś w tym stylu).

*

Posty: 96
Dołączył(a): 7.02.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 07:51 
Cytuj  
Dwutlenek napisał(a):
Jakich elementów specyficznych dla MMORPG nie zawiera WoW... tak z czystej ciekawości...


Nie chodzi o elementy specyficzne dla MMO, tylko dla gry, która ma dostać 9/10

Stobek napisał(a):
Można się dowiedzieć czego mu zabrakło ? Bo ja nie wiem


Czegoś nowatorskiego.


_________________
"Marzenia mają to do siebie, że się nie spełniają. Jeśli są nasze." - Match

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 08:00 
Cytuj  
Gambit_GOL napisał(a):

Czegoś nowatorskiego.


Z tego wniosek, że żaden mmorpg nie zasługiwał, nie zasługuje i nie będzie zasługiwał na 9/10. We wszystkich chodzi o to samo - exp, itemy, raidy, PvP, chatowanie, budowanie domków dla swoich lalek online jak ktoś lubi.

Generalizując to nowe pomysły na gry komputerowe skończyły się gdzieś w roku 1985 wraz ze stworzeniem Tetrisa i przeniesieniem Szachów na kompa ;)

******
Avatar użytkownika

Posty: 3980
Dołączył(a): 8.03.2004
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 08:40 
Cytuj  
No recka jest fajna, tez mi sie podoba, choc nie doszukiwalem sie bledow, to mimo to jeden znalazlem, Instances to nie wylacznie podziemia, wiekszosc z nich fakt sa podziemiami, ale nie Zul Farrak czy SM :) to tak tylko na marginesie.
Reasumujac Good Job !


Mark - to ze ludzie uciekli z FF11 to nic nie znaczy, wielu powrocilo piszac WoW is borring, tak tez widzisz zdania sa podzielone, mnie osobiscie zmeczyla ta beznadziejna polityka Blizzarda jak ich amatorszczyzna.
Czyzby nastepcy ludzi, ktorzy odeszli mieli jakies problemy ???
Co prawda mam przerwe zwiazana z problemami z i-netem, ale jak czytam fora, to mi sie juz nie chce wracac, tak skopac gre przez amatorski tech-support to tylko Blizz moze, szkoda zreszta slow.
Jednak zycze milej zabawy Tobie i wszystkim innym :)

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 08:50 
Cytuj  
Bodziu a czy ja pisałem, że uciekli - ja tylko pisałem, że w WoW-a grają też ludzie dla których to nie jest pierwszy mmorpg. To tylko gry tu nie ma od czego uciekać, rozrywka się nudzi to się idzie do innego tytułu lub zmienia zainteresowania.
FFXI to chyba pierwszy mmorpg Squaresoftu. Więc Squaresoft 2 lata temu był tak samo zielony jak Blizzard teraz.

*

Posty: 96
Dołączył(a): 7.02.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 09:03 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Z tego wniosek, że żaden mmorpg nie zasługiwał, nie zasługuje i nie będzie zasługiwał na 9/10


Pierwszy MMO zasługiwał :) Bo był czymś nowym :) A WoW dostałby 9, gdyby było więcej rzeczy, które nie były juz wykorzystane w innych MMO. Fakt, że Blizz zrobił lifting, elementów, które wykorzystał, nie powoduje, że są to nowe pomysły.

Mark24 napisał(a):
Generalizując to nowe pomysły na gry komputerowe skończyły się gdzieś w roku 1985 wraz ze stworzeniem Tetrisa i przeniesieniem Szachów na kompa


No nie aż tak...przeniósłbym tą datę gdzieś tak koło 2000 może. Bo dopiero teraz ciężko już o jakiś nowy pomysł na grę.


_________________
"Marzenia mają to do siebie, że się nie spełniają. Jeśli są nasze." - Match

****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 09:27 
Cytuj  
Popatrzyłem na inne recki i trochę się zdziwiłem, mianowicie, Fallout 2 - 8/10 (chyba też był za mało nowatorski), obok Gothic 2 - też 8/10 . LOL, kultowa gierka vs z bugowana i nudna do bólu wypadają tak samo w ocenie.

Ocena WoW'a będzie obiektywna za pól roku, a pozatym pytanie jest czy oceniamy samą gierkę czy też Blizzarda i jego różne "wpadki", jeśli także Blizzarda i ogólny tech support to OK 8/10, ale jeśli sama gierkę no to kurde argument, że niewnosi nic nowego jest trochę słaby. (DoW:40 dostał 9+/10)

Ps. Pomysłów na gry niebrakuje, oczywiście, że jest coraz ciężej ale zawsze cos się nowego znajdze: vide Dance Dance Revolution(DDR) i ogólnie gry muzyczne. A pozatym chodzi o grywalnośc, fabułe itd. a nie o nowe pomysły.


Ostatnio edytowano 30 mar 2005, 09:33 przez Stobek, łącznie edytowano 2 razy
***
Avatar użytkownika

Posty: 10854
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 09:32 
Cytuj  
Stobek napisał(a):
. A pozatym chodzi o grywalnośc, fabułe itd. a nie o nowe pomysły.


dokladnie :) grywalnosc to podstawa sukcesu :)
gra moze miec pelno nowych pomyslow ale byc zupelnie nie grywalna.. WoW pod wzgledem grywalnosci ma 10/10 i to sie liczy :)


_________________



******
Avatar użytkownika

Posty: 3980
Dołączył(a): 8.03.2004
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 09:55 
Cytuj  
Stobek napisał(a):
Ocena WoW'a będzie obiektywna za pól roku, a pozatym pytanie jest czy oceniamy samą gierkę czy też Blizzarda i jego różne "wpadki", jeśli także Blizzarda i ogólny tech support to OK 8/10 ...



LOL !
Raczysz zartowac ??? 8/10 lepiej nie zabieraj sie za recki ;) W tej kategorii to powinien miec 1/10 !
;D

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 10:18 
Cytuj  
Bodziu, miało być ogólnie a nie za _SAM_ tech support ;)
tak, nie jestem agresywny, agresywność jeden ;) (mój ticket wisi już 3 dzień, przez pady, wywalanie w kosmos przez HS i inne bugi straciłem już jakieś 20g)


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 10:26 
Cytuj  
Oj Bodziu zagraj w inne mmorpgi a nie trzymasz się kurczowo FFXI które do US dotarło z rocznym opóźnieniem a do UE z dwuletnim. Wszystkie mmorpgi na początku to wieksza lub mniejsza porażka. A mmorpgi dobre do których pchają się ludzie to porażka na 100% i nie ma znaczenia kto jest devsem. Widziałem jak wyglądało SWG przed i tuż po premierze i za bardzo grywalne to to nie było, a SOE to potentat na rynku mmo i niejedną premierą miał za sobą.

Myślisz, że FFXI sprawia lepsze wrażenie na początku? Tam nawet sam proces instalacji jest zrobiony po japońsku (czyli od dupy strony) i trzeba przebrnąć przez instrukcję bo japsi nie wiedzą, że można zrobić przyciski "install", "dalej", "ok".
Druga porażka to sterowanie - chyba Dwutlenek ma najlepsze z tego wspomnienia ;) Japsi zamiast zamówić zestaw keyboard + mouse z cywilizowanych krajów i zobaczyć jak to to wygląda oraz jak tego się używa to odstawiają szopki i samo nauczenie się poruszania po linii prostej wymaga tygodnia rzucania przekleństw.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 30 mar 2005, 10:33 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
a SOE to potentat na rynku mmo i niejedną premierą miał za sobą.

Eee, nie przesadzasz? Przed SWG byl tylko EQ, a posiadanie 4 tytulow mmo w ofercie nie czyni jeszcze potentatem. To juz NCSoft ma ciekawsza i bogatsza oferte (wraz z zapowiedziami) ;)

X.


_________________
http://zaginiony.net

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.